کد خبر: ۱۷۰۱۳
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

مجلس باید اجزای اکوسیستم پویا و کارآمد اقتصادی را در فناوری رمز ارزها شناسایی کند

رئیس کارگروه انجمن بلاکچین، تا به امروز مجلس شورای اسلامی با بخش خصوصی برای ساماندهی رمز ارزها همکاری نکرده است باید گفت طرح مجلس یک طرح یکجانبه است و توجهی به اجزای یک اکوسیستم اقتصادی در یک فناوری نوین نشده است.

محمدرضا شرفی رئیس کارگروه انجمن بلاکچین، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری»، با بیان اینکه موضوعی که هم اکنون درباره رمز ارز‌ها مطرح است بحث مصوبه گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس شورای است، اظهار کرد: این مصوبه قرار است در هفته جاری صحن مجلس قرائت شود و به طور حتم نیز بانک مرکزی موظف است که از طرح مجلس برای رمز ارز‌ها تبعیت کند.

وی با اشاره به اینکه مجلس برای قانونمند کردن رمز ارز‌های ورود کرده است، گفت: بحثی در این رابطه مطرح است طرح کمیسیون اقتصادی مجلس چیزی جزء یک طرح نیست به نظر می‌رسد توهین به شان مجلس است. مجلس باید قوانین بالادستی را تنظیم کند نه تنها خوب ورود نکرده بلکه باعث ایجاد چالش‌های زیادی برای آینده خواهد بود. شرفی تأکید کرد: طرح بسیار نپخته و ناقص است. برای یک فناوری بلاکچین اگر فرصت‌های اقتصادی را در نظر بگیریم از ۱۰ به یک اشاره شده باشد و آن هم به صورت ناقص.

شرفی گفت: تا به امروز مجلس شورای اسلامی با بخش خصوصی برای ساماندهی رمز ارز‌ها همکاری نکرده است و طرح مجلس آسیب‌های متعددی را به بار خواهد آورد. می‌توان گفت طرح مجلس یک طرح یکجانبه است و توجهی به اجزای یک اکوسیستم اقتصادی در یک فناوری نوین نشده است در حالیکه باید تمام اجزا دیده می‌شد.

رئیس کارگروه انجمن بلاکچین، ادامه داد: مجلس باید اجزای اکوسیستم پویا و کارآمد اقتصادی را در یک فناوری شناسایی کند و برای هر کدام از قسمت‌ها متولی خاصی را مشخص کند نه اینکه خودش به مسائل جزیی ورود کند. همچنین درباره وزارت نیرو اذعان کرد که یکجانبه گرایی آفت کشور است و دلیل آن این است وقتی بخش خصوصی در یک حوزه‌ای فعالیتی انجام می‌دهد، دولت نباید بدون بررسی کارشناسی ورود کند و این خود عامل ایجاد مشکلات و دست اندازی برای بخش خصوصی خواهد بود. متاسفانه وزارت نیرو تمام منافع یک صنعت را برای خودش دیده و دیگر اجزا را در نظر نگرفته است وقتی که منافع سایر ذینفعان لحاظ نشود طبیعتا آن صنعت از بازدهی و کارآرایی لازم برخوردار نخواهد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی