کد خبر: ۱۷۰۴۸
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۰

شیائومی به‌دنبال عرضه یک اسمارت‌فون تاشو با دوربین سلفی زیر نمایشگر است

بر اساس اعلام منابع خبری اینترنتی کمپانی شیائومی مشغول توسعه 2 اسمارت‌فون پرچم‌دار با اسامی K8 و J18s است. بر اساس گزارشات این 2 گجت نخستین دستگاه‌های شیائومی مجهز به دوربین مخفی زیر نمایشگر به‌شمار می‌روند.

به گزارش «نبض فناوری»، J18s پس از می میکس فولد دومین اسمارت‌فون تاشو شیائومی محسوب می‌شود. شیائومی می میکس فولد مجهز به یک نمایشگر انعطاف‌پذیر 8.01 اینچی با رزولوشن 2480×1860 پیکسل و نرخ نوسازی 60 هرتزی است. نمایشگر خارجی 6.52 اینچی این اسمارت‌فون نیز از رزولوشن 2520×840 پیکسلی و نرخ نوسازی 90 هرتزی برخوردار است. توان پردازشی این هندست از طریق پردازنده اسنپ‌دراگون 888 ساخت کوالکام تامین می‌شود.

بر اساس گزارشات مخابره شده اسمارت‌فون آینده شیائومی J18s از یک نمایشگر انعطاف‌پذیر با نرخ نوسازی 90 هرتزی بهره خواهد برد. برخی گزارشات نشان می‌دهند که این محصول جدید احتمالا ورژن اصلاح شده شیائومی می میکس فولد به‌شمار خواهد رفت.

شیائومی به‌دنبال عرضه یک اسمارت‌فون تاشو مجهز به دوربین جلویی در زیر نمایشگر است

این هندست با پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه شامل سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، لنز با زوم اپتیکال 3 برابری و یک ماژول اپتیکی عریض خواهد بود.

در حال حاضر پیرامون مشخصات مدل K8 عملا هیچ‌گونه اطلاعاتی در دست نیست. این هندست احتمالا از قالب طراحی کلاسیک مونوبلاک و دوربین سلفی زیر نمایشگر استفاده خواهد کرد. این محصولات جدید احتمالا طی دوره 3 ماهه جاری یا آینده معرفی خواهند شد.

شیائومی به‌دنبال عرضه یک اسمارت‌فون تاشو با دوربین سلفی زیر نمایشگر است

برآورد موسسه IDC نشان می‌دهد که طی 3 ماهه نخست سال جاری میلادی تعداد 345.5 میلیون دستگاه اسمارت‌فون در سراسر جهان فروخته شده است؛ رقمی که از رشد 25.5 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل حکایت دارد. در این مدت شیائومی با کسب سهم 14.1 درصدی از بازار عنوان سومین تولیدکننده بزرگ اسمارت‌فون در جهان را به خود اختصاص داد.

فروش اسمارت‌فون‌های شیائومی در اروپا از آیفون های اپل پیشی گرفت

بر اساس داده‌های منتشر شده 23 درصد از کل هندست‌های فروخته شده در بازار اروپا طی دوره 3 ماهه گذشته توسط کمپانی شیائومی تولید شدند. این پدیده موجب شد تا غول فناوری چینی به دومین برند محبوب تولیدکننده اسمارت‌فون در اروپا تبدیل شود. سامسونگ با کسب سهم 35 درصدی از بازار رتبه نخست را کسب کرد و اپل نیز با کسب سهم 19 درصدی در جایگاه سوم ایستاد. موسسه تحقیقاتی کانالیز به رشد 85 درصدی فروش سالیانه اسمارت‌فون‌های شیائومی اشاره نموده است. این رقم برای شرکت‌های اپل و سامسونگ به‌ترتیب برابر با 22 و 21 درصد است. شرکت اوپو با رشد 153 درصدی فروش رکورد بیش‌ترین نرخ رشد را به نام خود ثبت کرد؛ در حالی‌که سهم این برند از بازار اروپا معادل 4 درصد است.

شیائومی به‌دنبال عرضه یک اسمارت‌فون تاشو با دوربین سلفی زیر نمایشگر است

از میان 5 تولیدکننده بزرگ، هواوی تنها برندی است که شاهد کاهش فروش اسمارت‌فون‌های خود بوده است. به‌دنبال اعمال تحریم‌های ایالات‌متحده فروش اسمارت‌فون‌های هواوی با افت 81 درصدی مواجه شد و اکنون سهم این شرکت از بازار اروپا تنها برابر با 3 درصد است.

همچنین بایستی خاطرنشان کرد که شیائومی یکی از بازیگران نسبتا تازه‌کار در بازار اروپا قلمداد می‌شود و رشد انفجارگونه فروش این برند احتمالا مدیون فروش اسمارت‌فون‌های عمدتا ارزان‌قیمت با ویژگی‌های نسبتا جذاب است.

منبع/ آی‌تی‌رسان 

ارسال نظرات
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 فروردین 1403 ریزش اتریوم و بیت‌کوین
وبگردی