کد خبر: ۱۷۰۵۰
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

راه های تغییر اندازه عکس بدون از دست رفتن کیفیت آن+راهنمای گام به گام

تصاویر برای ایجاد یک وب سایت، انتشار پست وبلاگ یا تجارت در رسانه اجتماعی، نقش کلیدی بازی می کنند. حال آنکه اندازه آن ها برای جلب کاربران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش «نبض فناوری»، کاربران انتظار تصاویر با اندازه مناسب و با کیفیت را دارند. عکس ها در حرفه ای جلوه دادن وب سایت یا نام تجاری شما و ایجاد اعتماد کاربران بسیار مهم هستند. تصور کنید که دو سایت تجارت الکترونیکی دو کفش یکسانی را می فروشند؛ یکی از تصاویر واضح و شفاف دیگری بی کیفیت است حال به نظر شما احتمال فروش کدام یک بالاتر است؟ تصاویر همچنین در انتقال اطلاعات مهم به کاربر از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

تصاویری که اندازه مناسبی ندارند، علاوه بر تأثیر در تجربه کاربر بر عملکرد وب سایت تأثیر می گذارند. تصاویر بزرگ و با وضوح بالا ممکن است ابتدا خوب به نظر برسند، اما حجم آنها زیاد است. این بدان معناست که بارگیری مرورگرها بیشتر طول می کشد، که باعث می شود زمان بارگذاری کلی وب سایت شما افزایش پیدا کند.

در هنگام تغییر اندازه تصاویر، عرض یا ارتفاع استانداردی وجود ندارد که به دنبال آن باشید. این به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله اینکه آنها را کجا قرار می دهید؛ آیا اکثر بازدید کنندگان شما از دسکتاپ وارد می شوند یا تلفن همراه و غیره. یک قانون کلی این است که شما می خواهید بین کمترین اندازه فایل و کیفیت قابل قبول تعادل برقرار کنید. به طور کلی، اندازه تصویر 100KB یا کمتر قابل قبول است.

در این پست می خواهیم نحوه تغییر اندازه تصویر بدون از دست دادن کیفیت را بررسی کنیم. ازابزار رایگان Adobe Photoshop Express استفاده خواهیم کرد؛ اما مراحل اصلی برای هر ابزاری اعمال می شود. سپس نگاهی کوتاه به سایر ابزارهای تغییر اندازه تصویر خواهیم انداخت تاخواننده ابزار مناسب برای وب سایت خود را پیدا کند.

نحوه تغییر سایز تصویر بدون افت کیفیت

  1. تصویر را بارگذاری کنید.
  2. ابعاد عرض و ارتفاع را مشخص کنید.
  3. تصویر را فشرده کنید.
  4. تصویر تغییر یافته را بارگیری کنید.

مراحل کلی تغییر سایز در بالا ذکر شد که در ادامه شرح خواهیم داد.

تصویر را بارگذاری کنید

راه های تغییر اندازه عکس بدون از دست رفتن کیفیت آن+راهنمای گام به گام

با استفاده از درگ کردن یا انتخاب فایل تصویر از سیستم خود آن را بارگیری کنید؛ برخی از ابزارها مانند Squoosh حتی به شما امکان کپی و جایگذاری تصویر را می دهند.

ابعاد عرض و ارتفاع را تعیین کنید

راه های تغییر اندازه عکس بدون از دست رفتن کیفیت آن+راهنمای گام به گام

تصویری که می خواهید اندازه آن را تغییر دهید 6000 x 4000 پیکسل است و می خواهید اندازه آن را به 598 x 398  پیکسل تغییر دهید تا از آن به عنوان تصویر پست وبلاگ استفاده کنید. باید آن ابعاد را تایپ کنید و روی دکمه Resize image کلیک کنید. بعد از تغییر اندازه، روی Download  از نوار ابزار در بالای صفحه کلیک کنید.

تصویر را فشرده کنید

راه های تغییر اندازه عکس بدون از دست رفتن کیفیت آن+راهنمای گام به گام

تغییر اندازه به طور قابل توجهی اندازه تصویر را کاهش می دهد. اما می توانید با فشرده سازی یک قدم جلوتر بروید. برای فشرده سازی تصویر، بسیاری از ابزارها با مقیاس لغزنده ارائه می دهند که با حرکت به سمت چپ مقیاس باعث کاهش اندازه پرونده تصویر و همچنین کیفیت آن می شود. انتقال آن به سمت راست، اندازه و کیفیت پرونده را افزایش می دهد.

تصویر تغییر یافته را بارگیری کنید

راه های تغییر اندازه عکس بدون از دست رفتن کیفیت آن+راهنمای گام به گام

اکنون می توانید تصویر را با ابعاد جدید آن بارگیری کرده و در وب سایت خود قرار دهید.

در زیر می توانید مقایسه ای بین تصویر اصلی 6000 x 4000 پیکسل و تصویر تغییر یافته 598 x 398  پیکسل مشاهده کنید.

راه های تغییر اندازه عکس بدون از دست رفتن کیفیت آن+راهنمای گام به گام

ابزارهای تغییر اندازه تصویر

تغییر اندازه دستی هر یک از تصاویر که در وب سایت خود بارگذاری می کنید، مستلزم صرف وقت و انرژی زیادی است  و احتمالاً تجربه ای در زمینه طراحی گرافیک نیز نیاز دارد. خبر خوب این است که شما می توانید با یک ابزار تغییر اندازه تصویر روند کار را ساده کنید.

در زیر مجموعه ای از بهترین ابزارهای تغییر اندازه تصویر وجود دارد. آنها از نظر عملکرد و قیمت متغیر هستند، بنابراین می توانید متناسب با نیاز و بودجه خود را انتخاب کنید.

Adobe Photoshop Express

راه های تغییر اندازه عکس بدون از دست رفتن کیفیت آن+راهنمای گام به گام

Adobe Photoshop Express یک ابزار ویرایش عکس رایگان است که به شما امکان می دهد هر تصویر را با چند کلیک تغییر اندازه داده فشرده کنید و برش دهید. می توانید یک عکس را برای فیسبوک ، یک تصویر نمایه LinkedIn و بنر توییتر را تغییر اندازه دهید. می توانید اندازه تصاویر را به صورت رایگان تغییر دهید، اما برای بارگیری آنها باید حساب کاربری ایجاد کنید.

Resizing.app

راه های تغییر اندازه عکس بدون از دست رفتن کیفیت آن+راهنمای گام به گام

Resizing.app یک ابزار ویرایش عکس رایگان با رابط کاربری فوق العاده ساده است. می توانید اندازه تصویر، عرض، ارتفاع، درصد، بزرگترین ضلع یا مقدار سفارشی دیگر را تغییر دهید. پس از تغییر اندازه تصویر، را با مقیاس لغزنده بهینه کرده و تبدیل کنید. اشکال این ابزار این است که هنگام بهینه سازی، اندازه پرونده را نشان نمی دهد. این می تواند در اینکه چه زمانی فراآیند sliding scale  را متوقف کنید مشکل ساز شود.

BeFunky

راه های تغییر اندازه عکس بدون از دست رفتن کیفیت آن+راهنمای گام به گام

BeFunky فتوشاپی برای مبتدیان است. ویژگی هایی خوب در یک رابط کاربر پسند ارائه می شود. می توانید تصاویر را تغییر اندازه داده، برش و چرخوانده، گرافیک های قابل تنظیم، فریم ها، پوشش ها و بافت ها و موارد دیگر را اضافه کنید. با BeFunky’s Batch Image Resizer، حتی می توانید تصاویر را به جای یک به یک، به صورت انبوه تغییر دهید. یک نسخه رایگان با 125 جلوه دیجیتال و نسخه پریمیوم صدها جلوه دیگر دارد.

PicResize

راه های تغییر اندازه عکس بدون از دست رفتن کیفیت آن+راهنمای گام به گام

با PicResize به راحتی می توانید تصاویر خود را به صورت رایگان تغییر اندازه، برش داده و ویرایش کنید. می توانید با تنظیم درصد یا از پیش تنظیم، عرض و ارتفاع پیکسل را کاهش دهید. یادآوری دو چیز مهم است. نسخه رایگان PicResize فقط برای کوچک کردن عکس ها است. برای بزرگنمایی آنها باید PicResize Pro را خریداری کنید. فقط می توانید قالب های فایل JPG را فشرده کنید و به جای نوار لغزنده ، یک منوی کشویی وجود دارد که دارای گزینه های: خوب، بهتر، بهترین است. در حالی که نمی توانید اندازه پرونده تصویر را ببینید، می توانید حداکثر اندازه پرونده را تنظیم کنید.

تغییر اندازه تصاویر بدون از دست دادن کیفیت مهارت مهمی است خواه مالک سایت باشید یا بازاریاب شبکه های اجتماعی و وبلاگ نویس. خوشبختانه این فرآیند به لطف انواع ابزارهای رایگان و پرمیوم موجود به صورت آنلاین آسان است. شما می توانید تصاویر خود را در زمان کمتری تغییر اندازه دهید و سرعت وب سایت خود را بهبود بخشیده و در نتیجه بازدید کنندگان خود را راضی نگهدارید.

ارسال نظرات
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
وبگردی