کد خبر: ۱۷۰۷۸
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

محققان شمشیر جنگ ستارگان را به طور واقعی ساختند+فیلم

متخصصان با الهام از جنگ ستارگان از لیزر برای ایجاد نمایش داستان های علمی تخیلی استفاده کردند.

به گزارش «نبض فناوری»، ممکن است این سلاح ها کوچک باشند، اما گروه تحقیقاتی هولوگرافی دانشگاه بریگهم یانگ به این نتیجه رسیده اند که چگونه می توان شمشیر نوری (یکی از سلاح های جنگ ستارگان) را ایجاد کرد.

محققان همچنین با الهام از نمایش داستان های علمی، نبردهایی را بین نسخه های به همان اندازه کوچک Starship Enterprise و Klingon Battle Cruiser مهندسی کرده اند که شامل پرتاب اژدرهای فوتونی و ضربه زدن به کشتی دشمن است که می توانید با چشم غیر مسلح مشاهده کنید.

دن اسمالی استاد ارشد و محقق مهندسی برق گفت: آنچه در صحنه های ما می بینیم واقعی است و مانند فیلمهایی نیست که هشدارهای نور یا اژدرهای فوتونی هرگز در فضای فیزیکی واقعاً وجود نداشته باشند. اینها واقعی هستند و اگر از هر زاویه ای به آنها نگاه کنید می بینید که در آن فضا وجود دارند.

این محقق تیم محققان وی است سه سال پیش متوجه شدند که می توان اجسام را به طور شناور آزاد در فضا ترسیم کرد تا از این طریق توجه بسیاری را به خود جلب کرد. نمایشگرهای تله نوری نامیده می شوند؛ آنها با به دام انداختن یک ذره در هوا توسط پرتوی لیزر ایجاد می شوند و سپس آن ذره را به اطراف حرکت می دهند و یک مسیر با نور لیزر را پشت سر می گذارند.

پروژه جدید این گروه تحقیقاتی، که توسط کمک مالی بنیاد ملی علوم CAREER تأمین شده است، در مرحله بعدی انیمیشن های ساده را در هوای نازک تولید می کند. این توسعه زمینه را برای یک تجربه همه جانبه فراهم می کند که در آن افراد می توانند با اشیا مجازی هولوگرافی مانند که در فضای نزدیک آنها وجود دارند تعامل داشته باشند.

بیشتر نمایشگرهای سه بعدی به شما نیاز دارد تا به صفحه نمایش نگاه کنید، اما فناوری ما به ما امکان می دهد تصاویری شناور در فضا ایجاد کنیم  که البته اینها فیزیکی هستند. این فناوری می تواند ایجاد محتوای متحرک پر جنب و جوش را فراهم کند که هر روز به اطراف می چرخد ​​یا روی اشیا فیزیکی می خزد.

 

 

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی