کد خبر: ۱۷۰۸۲
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰
تلاش برای رسیدن به موج ششم تغییرات فناورانه جهانی؛

حمایت از پژوهش‌های کاربردی در حوزه دیجیتال شتاب می‌گیرد

یکی از اهداف بلندمدت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی رساندن ایران به موج ششم تغییرات فناورانه جهانی است.

به گزارش« نبض فناوری» ششمین موج بلند تغییرات فناورانه در دنیا شکل گرفته است. موجی که با بروز فناوری‌های نوظهور دیجیتال به ویژه هوش مصنوعی، کلان داده‌ها و پردازش ابری، اینترنت اشیا، زنجیره‌های بلوکی، فناوری‌های مجازی سازی (AR و VR) و سیستم‌های هوشمندسازی به صورتی گسترده در حال شکل دادن به دنیایی جدید از ابعاد فناورانه در دنیا است.

دنیایی که با احتمال زیاد ششمین موج بلند تغییرات فناورانه، اجتماعی و اقتصادی را با خود به همراه می‌آورد و بر شانه های دو موج قبلی یعنی الکترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات سوار می شود. به همین دلیل ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه‌ای تدوین کرده و در راس آن حمایت از پژوهش‌های کاربردی و توسعه پژوهش‌های بر لبه فناوری را قرار داده است.

این پژوهش‌ها تاثیری مستقیم و ماندگار در توسعه این صنعت رو به رشد جهانی در کشور دارد و می تواند کلید اصلی ورود درست و اصولی کشور به این حوزه فناورانه باشد و ایده‌های نو و خلاق را نیز به این حوزه تزریق کند.

در کنار این کار، ستاد «حمایت از ترویج و توانمندسازی»، «کمک به توسعه زیست‌بوم و فضاهای استارتاپی»، «جهت دهی به تامین مالی نوآوری برای حمایت از این فناوری ها و اجرای پروژه های پرچمدار با بهره مندی از ظرفیت شرکت های بزرگ دانش بنیان» و «مشارکت با بخش های خصوصی و دولتی و همچنین کمک به همکاری های بین المللی و صادرات» را نیز در اولویت قرار داده است.

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
وبگردی