کد خبر: ۱۷۰۹۴
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

کیف پول‌های معتبر ارز دیجیتال را بشناسید

اگر قصد دارید از بیت‌کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری استفاده کنید، ابتدا باید یک کیف پول دیجیتالی داشته باشید.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» همان طور که برای نگهداری و حفاظت از پول‌های کاغذی به کیف پول نیاز داریم، بهتر است برای نگهداری ارز دیجیتال نیز کیف پول مناسبی را تهیه کنیم. از آنجایی که کیف پول‌های زیادی برای ارز‌های دیجیتالی طراحی و ساخته شده‌اند، اما شاید تمامی آن‌ها جوابگوی نیاز یک ایرانی نباشند! زیرا ما با مواردی مانند تحریم‌ها روبرو هستیم.

«والت» یا همان کیف پول ارز دیجیتال یک برنامه نرم‌افزاری است که کلید‌های خصوصی و عمومی را ذخیره می‌کند و با بلاک چین‌های مختلف در تعامل است تا کاربران بتوانند ارز دیجیتال خود را بفرستند، دریافت کنند و بر تراز حساب خود نظارت داشته باشند. اگر قصد دارید از بیت‌کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری استفاده کنید، ابتدا باید یک کیف پول دیجیتالی داشته باشید. هیچ ارز دیجیتالی به خودی خود در کیف پول قرار ندارد. بیت‌کوین و کریپتوکارنسی‌های مشتق شده از آن، به صورت غیرمتمرکز در یک دفترکل عمومی به نام «بلاک چین» ذخیره و نگهداری می‌شوند؛ بنابراین باید بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران را تهیه کنیم تا بتوانیم به درستی ارز‌های خود را حفظ و نگهداری کنیم؛ چرا که امنیت مهم‌ترین فاکتور یک کیف پول ارز دیجیتال برای یک ایرانی به حساب می‌آید و این مهم باعث می‌شود که هکر‌ها نتوانند آن‌ها را از راه دور سرقت کنند. تعداد زیادی از کیف پول‌های ارز دیجیتال وجود دارد که همین تنوع باعث شده که انتخاب از بین آن‌ها سخت شود.

کیف پول ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

کیف پول‌های معتبر ارز دیجیتال را بشناسید

براساس گزارش« نبض فناوری» در یک حساب بانکی معمولی، پول یا بهتر است بگوییم، ارزش آن نگهداری می‌شود. اما در کیف پول ارز‌های دیجیتال، کلید‌های رمزنگاری شده عمومی و خصوصی نگهداری می‌شوند. در حقیقت، کوین‌ها نمی‌توانند در یک کیف پول فیزیکی ذخیره شوند. چون کریپتوکارنسی‌ها وجود فیزیکی ندارند. آدرس کیف پول، چیزی شبیه به شماره حساب بانکی است. هیچ اشکالی ندارد اگر شما شماره حساب بانکی خودتان را به فرد دیگری بدهید، چون دیگران برای انتقال وجه به آن نیاز دارند. در دنیای ارز‌های دیجیتال، اگر کسی بخواهد کوین‌هایتان را برایتان ارسال کند، شما می‌توانید به سادگی آدرس کیف پول خود را به او بدهید و کوین‌تان را دریافت کنید. درست مانند حساب‌های بانکی، هیچ یک از دو آدرس کیف پول، شبیه به هم نیستند. در نتیجه، هیچ کس به جز شما نمی‌تواند پولتان را دریافت کند. همچنین، تعداد آدرس‌های کیف پول شما بدون محدودیت هستند. یعنی هر چند تا آدرس که دلتان بخواهد می‌توانید برای کیف پولتان بسازید.

کیف پول Trezor

کیف پول‌های معتبر ارز دیجیتال را بشناسید

Trezor به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان کیف پول‌های سخت‌افزاری مطرح است. از لحاظ پشتیبانی رمزارزها، به شما قابلیت ذخیره بیش از ۵۰۰ کوین مختلف از جمله بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بیت کوین کش را می‌دهد.

کیف پول KeepKey

کیف پول‌های معتبر ارز دیجیتال را بشناسید

Keep Key یکی دیگر از انواع کیف پول‌های سخت‌افزاری بیت کوین است که محبوبیت قابل توجهی پیدا کرده است. صفحه نمایش آن از Trezor و ledger بزرگتر است. برخی ممکن است این ویژگی را چالشی برای حمل این دستگاه بدانند، ولی این یک قابلیت مثبت است. با این دستگاه شما مجبور نیستید با رفتن از برنامه‌ای به برنامه دیگر به دانگل بروید تا از میزان وجوه خود اطلاع پیدا کنید.

کیف پول Ledger

کیف پول‌های معتبر ارز دیجیتال را بشناسید

براساس این گزارش کیف پول Ledger گزینه محبوبی برای افرادی است که به دنبال خرید کیف پول‌های سخت‌افزاری هستند. این کیف پول سخت‌افزاری را از نظر کارایی می‌توان با Trezor مقایسه کرد. Ledger مدل Nano S کیف پول سخت‌افزاری برتر شرکت سازنده آن است.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که Ledger را از بقیه کیف پول‌های سخت افزاری متمایز می‌کند، امکان بازیابی بدون نیاز به اتصال اینترنت است. این قابلیت در صورت گم شدن یا دزدیده شدن این نوع کیف پول، به شما کمک زیادی خواهد کرد.

کیف پول Electrum

 

کیف پول‌های معتبر ارز دیجیتال را بشناسید

از آن جایی که کد‌های دستگاه متن‌باز است، Electrum از امنیت بالایی برخوردار است. زیرا نقطه ضعف و یا شکستی در کار نیست و کلید خصوصی شما رمزنگاری شده است.

یکی از ویژگی‌های ابتکاری Electrum، مدیریت هزینه است. این در حالی است که اکثر کیف پول‌های ارز دیجیتال به شما اجازه نخواهند داد که هزینه خود را پس از انتقال معامله به شبکه مدیریت کنید. این کیف پول حتی گزینه جایگزینی بعد از شروع تراکنش را نیز به شما می‌دهد.

کیف پول Exodus

کیف پول‌های معتبر ارز دیجیتال را بشناسید

Exodus از زمانی که در سال ۲۰۱۶ عرضه شده است تاکنون، مسیر پیشرفت و نوآوری خود را ادامه داده است. هر چند که این کیف پول دسکتاپ، متن باز نیست، اما دارای رابط کاربری ساده است. کیف پول Exodus در مقایسه با Electrum، نحوه استفاده و یاد گیری ساده‌تری دارد.

نکته قابل توجه دیگر درباره Exodus، نحوه دسترسی آن است که بر خلاف سایر کیف پول‌ها، برای شروع به استفاده از آن نیازی به ثبت نام پیشرفته یا KYC (شناخت مشتری) ندارد.
یکی از دلایل احتمالی استفاده بیشتر از Exodus در مقایسه با Electrum، امکان دسترسی به رمزارز‌ها است. Electrum تنها از بیت کوین پشتیبانی می‌کند، اما Exodus نه تنها از بیت کوین، بلکه از اتریوم، دش، لایت کوین و سایر رمزارز‌ها پشتیبانی می‌کند.

کیف پول Blockchain

کیف پول‌های معتبر ارز دیجیتال را بشناسید

طبق گزارش «نبض فناوری» کیف پول تحت وب Blockchain این ادعا را دارد که در بین سایر کیف پول‌های ارز دیجیتال رتبه اول را به خود اختصاص داده است. پذیرش رو به افزایش ۳۰ میلیون کیف پول از سوی کاربران و تراکنش ۲۰۰ میلیون دلاری از دیگر ویژگی‌های جالب توجه آن است.

همچنین می‌توانید شناسایی دو عاملی خود را از طریق کد پیامکی، Yubikey و یا Google Authenticator فعال کنید تا کیف پول خود را از آسیب‌هایی از جمله دسترسی غیر مجاز، بیش از پیش محافظت کنید.
از نوامبر سال ۲۰۱۸، کیف پول Blockchain از ۲۲ رمزارز از جمله بیت کوین، بیت کوین کش و اتریوم پشتیبانی می‌کند. این کیف پول از ویژگی تبادل ارز برخوردار است که کابران از طریق آن می‌توانند در ۳۶ کشور جهان با رمزارز به تجارت بپردازند. این شرکت علاوه بر کیف پول آنلاین، اپلیکیشن‌هایی برای اندروید و ios عرضه کرده است.

کیف پول Trust

کیف پول‌های معتبر ارز دیجیتال را بشناسید

این کیف پول چند ارزی است و ارز‌های مختلفی را پشتیبانی می‌کند. می‌توانید این کیف پول را بر روی موبایل نصب کنید و برای ذخیره، دریافت و ارسال رمزارز‌ها از آن استفاده کنید.

کیف پول Trust یکی از کیف پول‌های ارز دیجیتال غیرمتمرکز است و امنیت بالایی دارد. در زمان نصب این کیف پول، نیاز نیست هیچ گونه اطلاعات شخصی را وارد کنید. کیف پول تراست ۱۲ کلمه را برای بازیابی کیف پول در اختیار شما قرار می‌دهد. این ۱۲ کلمه را یادداشت کرده و در یک جای امن نگهداری کنید.

کیف پول کاغذی بیت کوین

کیف پول‌های معتبر ارز دیجیتال را بشناسید

وبسایت Bitcoinpaperwallet.com تمامی اطلاعات و منابع موردنیاز برای تهیه کیف پول کاغذی بیت کوین را در اختیارتان قرار می‌دهد.

با کیف پول‌های کاغذی این وبسایت، شما حتی می‌توانید بیت کوین را از طریق پست به افرادی که اهل تکنولوژی نیستند، ارسال کنید. برای حمل و نقل، یک طرح تاشو بسته‌بندی شده، این اطمینان را به شما می‌دهد که کلید‌های خصوصی ایمن هستند.

walletGenerator.net نیز منابعی را در اختیارتان می‌گذارد تا بتوانید کیف پول‌های کاغذی خود را به صورت رایگان تهیه کنید. این کیف پول همچنین کمک‌های مالی را در راستای پرداخت خدمات میزبانی خود می‌پذیرد و به گونه‌ای برنامه ریزی می‌کند تا وجوه را در جهت به‌روزرسانی سایت خود استفاده کند. همانگونه که از نام آن پیداست، این سایت به طور خودکار آدرس کیف پول را ایجاد کرده و اطلاعات لازم را در یک فایل PDF چاپ می‌کند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
درزمینه ارزدیجیتال ازجمله کیف پول وصرافی هاهمواره مطلب قراردهید.تشکر
آیاصرافی های داخلی معتبرند؟
17
8
نبض فناوری
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
در مورد صرافی ها خوتان بایستی تحقیق کنید ولی اکثرا معتبر هستند
ناشناس
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
سلام
اگر امکان دارد روش تهیه کیف پول رو هم توضیح دهید
ممنون
1
0
مصطفی رحیمی
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
سلام کیف پولی معرفی کنید همه یا اکثر ارزهای دیجیتال رو پوشش بده، الان کیف پول اکسوینو بعضی ارزها معرفی شده نداره سوال بعدی برای تشکیل کیف پولهای خارجی چطور اقدام کنیم ممنون
0
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی