کد خبر: ۱۷۰۹۵
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

چگونه اینفلوئنسر شویم+ مراحلی که با دنبال کردن آن تاثیرگذار خواهید شد

افراد زیادی دوستدارند تا در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسر باشند. برندها به این افراد گرایش دارند تا از طریق آن ها دامنه خود را گسترش داده و تبلیغات کنند. حال برای اینکه فردی تاثیر گذار در شبکه های مجازی شویم باید چه کرد؟

به گزارش «نبض فناوری»، اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی کسی است که دارای مخاطبان قابل توجهی از دنبال کنندگان آنلاین و معمولاً دارای مشخصات بالا یا معتبر در یک صنعت خاص (مانند زیبایی  چه بازی های ویدیویی یا تناسب اندام) باشد.

بازاریابی تأثیرگذار برای برندهای معروف به طور جدی هیجان انگیز است.طبق تحقیقات 40درصد مردم پس از دیدن موردی که توسط اینفلوئنسر در توییتر و اینستاگرام یا یوتیوب استفاده شده، آن را خریداری کرده اند. برای مثال 10 اینفلوئنسر برتر زیبایی در جهان دارای 135،000،000 نفر در رسانه های اجتماعی هستند! بنابراین، اگر بتوانید از یک اینفلوئنسر کاملاً ثابت برای نمایش محصول خود در پست اجتماعی یا ویدیویی استفاده کنید، به احتمال زیاد افزایش قابل توجهی در بازگشت سرمایه خواهید داشت. حال برای اینکه بتوان چنین فردی شد چه راه هایی وجود دارد؟

جایگاه خود را انتخاب کنید

قبل از شروع به مسیر خود برای تأثیرگذار شدن، باید ابتدا جایگاه خود را انتخاب کنید. شما باید جایگاهی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و می توانید به طور مداوم در مورد آن محتوا تولید کنید. همچنین باید در این زمینه دارای سطح تخصصی باشید تا بتوانید خود را به عنوان یک اینفلوئنسر معرفی کنید. بنابراین مهم است که چیزی را انتخاب کنید که علاقه مند به آن باشید و از صرف وقت خود در آن لذت ببرید. همچنین می توانید ترکیبی از 2-3 علاقه را انتخاب کنید؛ اما آن را خیلی گسترده نکنید.

پرفایل رسانه های اجتماعی خود را بهینه کنید

هنگامی که جایگاه خود را انتخاب کردید، مرحله بعدی انتخاب پلتفرم رسانه های اجتماعی مورد نظر خود و ایجاد / بهینه سازی نمایه های خود است. بیشتر افراد اینفلوئنسر فقط در یک یا دو پلتفرم رسانه اجتماعی محبوب هستند. بنابراین، بهتر است تلاش خود را فقط روی 1-2 کانال متمرکز کنید. هنگامی که کانال های خود را انتخاب کردید ، باید پروفایل های جدید ایجاد کنید یا پروفایل های موجود خود را بهینه کنید.

در اینجا برخی از کارهایی است که می توانید برای بهینه سازی نمایه های خود انجام دهید را مطرح می کنیم:

  • حساب کاربری بیزینس ایجاد کنید

اگر قصد تبدیل شدن به اینفلوئنسر را دارید، باید به حساب کاربری بیزینس کوچ کنید زیرا گزینه های بیشتری پیش روی شما قرار می گیرد. اکثر پلتفرم ها مانند اینستاگرام، توییتر و فیسبوک امکان ایجاد حساب کاربری در تنظیمات نمایه را دارند.

  • بیوگرافی جذاب ایجاد کنید

بیوگرافی شما اولین چیزی است که هنگام بازدید از نمایه شما دیده می شود و بنابراین قسمتی مهم است. بیوگرافی شما باید بتواند داستان شما را به روشی جذاب بیان کند. همچنین باید کلیه اطلاعات مربوط به شما مانند نام کامل، مکان، جزئیات تماس و حوزه های تخصصی را ارائه دهد.

  • تصویر پرفایل اضافه کنید

همچنین باید یک عکس نمایه و یک عکس روی جلد برای نمایه خود اضافه کنید زیرا آنها اجزای مهم هویت مارک شخصی شما هستند. مردم اغلب یک پروفایل شبکه اجتماعی را با عکس پروفایل تشخیص می دهند، بنابراین باید با دقت یک عکس را انتخاب کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که صورت شما به وضوح دیده می شود و کیفیت تصویر نیز خوب است.

مخاطب خود را بشناسید

قبل از شروع تولید محتوا و ارسال پست در شبکه های اجتماعی باید مخاطبان هدف خود را بشناسید. اینفلوئنسرها بر مخاطبانشان و ارتباطات قوی با آنها تأثیر دارند. این به این دلیل است که آنها برای همه افراد جذاب نیستند بلکه فقط کسانی که دارای علایق مشابه هستند را جذب خود می کنند.

برای تبدیل شدن به اینفلوئنسر، مهم است که بدانید چه کسی را هدف خود قرار داده اید و سپس برای ایجاد پایگاه فالور وفادار آن را به خوبی انجام دهید. برای درک مخاطبان خود، ابتدا می توانید با تجزیه و تحلیل پایگاه پیروان فعلی خود، اطلاعاتی راجع به جمعیت و علایق آنها دریافت کنید.

بیشتر رسانه های اجتماعی دارای یک ابزار تحلیلی داخلی هستند که چنین بینش هایی را درباره مخاطبان فعلی شما ارائه می دهد. به عنوان مثال Twitter Analytics اطلاعاتی راجع به علایق، جنسیت، مکان و غیره فالورهای فعلی شما ارائه می دهد. پس از دانستن اینکه مخاطبان شما چه چیزی را دوست دارند، آماده خواهید بود که محتوا را تحویل دهید.

محتوای مربوطه را ایجاد و ارسال کنید

گام بعدی ارسال مطالب مفید و مرتبط برای دنبال کنندگان خود است. هرچه بیشتر بتوانید با مخاطبان خود تعامل کنید، افراد تحت تأثیر نظرات و توصیه های شما قرار می گیرند. این واقعیت است که پیروان شما در واقع به شما گوش می دهند. بنابراین باید استراتژی محتوا تنظیم کنید و از ترکیبی از انواع محتوا(ترجیحاً مواردی که مخاطبان شما بیشتر دوست دارند) استفاده کنید.

برخی از اینفلوئنسرها ترجیح می دهند کمی از مطالب زندگی شخصی خود را با هم مخلوط و با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کنند. افزودن پست هایی درباره زندگی روزمره آنها به تأثیرگذاران کمک می کند تا معتبرتر و قابل تجدید به نظر برسند. این ارتباط آنها با مخاطبانشان را تقویت می کند.

مهم نیست که کدام استراتژی محتوا را انتخاب می کنید فقط مطمئن شوید که آن را به اندازه کافی گسترده کرده اید تا در آینده بتوانید با برندها همکاری کنید. ساخت و حفظ جامعه فالور فداکار به آسانی به نظر نمی رسد. این نیاز به تلاش مداوم از طرف اینفلوئنسر دارد.  به طور کلی، استراتژی محتوای خود را بر روی جایگاه انتخابی خود متمرکز کنید؛ اما نه خیلی محدود.

منظم و ثابت قدم باشید

بعد از اینکه تصمیم گرفتید چه نوع محتوایی را ارسال کنید، باید دفعات و برنامه ارسال را نهایی کنید. بیشتر الگوریتم های سیستم عامل های رسانه های اجتماعی حساب هایی که به طور منظم آپدیت می شوند را ترجیح می دهند. این به ویژه برای اینستاگرام صادق است که برای افزایش بازدید به یک تکرار ارسال منظم نیاز دارد.

می توانید روزانه یا هفتگی پستی را در رسانه خود قرار دهید. قبل از تصمیم گیری در مورد آن، باید سیستم عامل را نیز در نظر بگیرید. برخی از سیستم عامل ها مانند توییتر ماهیت پویاتر دارند و اگر می خواهید به اینفلوئنسر در آن سیستم عامل تبدیل شوید، به فرکانس ارسال بیشتری نیاز دارند.

در سایر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب و فیسبوک  می توانید هفته ای یک یا دو بار پست بگذارید. با این حال، روزها و زمان ها را انتخاب کنید و ثابت قدم باشید.

مطالعه توسط Sprout Social نشان داد که روزها و زمان های خاصی از هفته وجود دارد که می توانید بیشترین مشارکت را در پست های خود داشته باشید. برای بیشتر سیستم عامل ها، بالاترین نرخ تعامل را می توان در اواخر صبح و بعد از ظهر وسط هفته مشاهده کرد. چهارشنبه بهترین روز برای اکثر سیستم عامل ها است. شما باید بهترین زمان ها را برای ارسال پست برای سیستم عامل انتخابی خود را بررسی و بر اساس آن برنامه ارسال خود را ایجاد کنید. به عنوان مثال بهترین زمان های ارسال پست در اینستاگرام  سال 2020  در شکل زیر نشان داده شده است.

چگونه اینفلوئنسر شویم+ مراحلی که با دنبال کردن آن تاثیرگذار خواهید شد

با مخاطبان خود تعامل کنید

هنگامی که شروع به ارسال محتوا در شبکه های اجتماعی می کنید، اغلب لایک و نظر درباره پست های خود دریافت خواهید کرد. برای اینفلوئنسر، ارتباط با فالورها مهم است؛ بنابراین این نظرات را نادیده نگیرید. پاسخ دادن به نظرات و پاسخ دادن به سوال مخاطبان خوب است. همچنین می توانید نظرات آنها را لایک کنید تا قدردانی خود را نشان دهید.

روش دیگر برای برقراری ارتباط با مخاطبان این است که از آنها سوالی بپرسید و مکالمه ای را درباره موضوعی که مورد علاقه مشترک است شروع کنید. تعاملات از این قبیل به ایجاد ارتباطات شخصی با مخاطبان کمک و موقعیت شما را به عنوان یک اینفلوئنسر محکم می کند.

اجازه دهید تا برندها بدانند شما برای همکاری و تبلیغات آماده هستید

آخرین مرحله برای اینفلوئنسر شدن، اعلام آن به جهانیان است. باید به عنوان یک اینفلوئنسر که مایل به همکاری با برندها هستید اعلام آمادگی کنید.

شما می توانید این کار را با نوشتن در بیوگرافی که اینفلوئنسر و مایل به همکاری هستید اعلام کنید. شما همچنین می توانید جزئیات تماس برای مشتریان را ارائه دهید و به آنها راهی آسان برای برقراری ارتباط ارائه دهید.

روش دیگر برای انجام این کار انجام ارتباطات شخصی و پیام رسانی به برندهای مربوطه است. بهتر است یک الگوی تبلیغاتی طراحی کنید که با استفاده از آن بتوانید با برندهای مختلف ارتباط برقرار کنید.

چندین پلتفرم اینفلوئنسر وجود دارد که برندها و اینفلوئنسرها می توانند یکدیگر را پیدا کنند. همچنین می توانید از آن ها برای یافتن برندهایی که به دنبال همکاری هستند استفاده کنید.

اینها برخی از روشهای مستقیم تر برای جستجوی همکاری با برند است. یک روش غیرمستقیم این است که برندها را برچسب گذاری کرده و وقتی درمورد محصولاتشان در پست های خود صحبت می کنید از آنها نام ببرید.

نتیجه

مواردی که مطرح شد نکات تخصصی امتحان شده و آزمایش شده ای است که می توانید با استفاده از آنها در حوزه خود اینفلوئنسرشوید. این مراحل را دنبال و به آن زمان دهید و قطعاً نتایج دلخواه را خواهید دید.

به یاد داشته باشید که این فرایندی است که برای نتیجه دادن به زمان و تلاش نیاز دارد. بنابراین، نمی توانید یک شبه به اینفلوئنسر تبدیل شوید. اگر این نکات را دنبال کنید، به اینفلوئنسر تبدیل شده و از طریق اینترنت درآمد کسب خواهید کرد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی