کد خبر: ۱۷۱۲۰
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۵

راه حل رفع خرابی میکروفون گوشی های اندرویدی

میکروفون تلفن های اندرویدی به صورت ناگهانی یا در طی زمان خراب می شوند که برخی از این خرابی ها به سادگی قابل تعمیر است.

راه حل رفع خرابی میکروفون گوشی های اندرویدی

به گزارش «نبض فناوری»، عربیک پست اعلام کرد؛ گاهی اوقات در حالی که در وسط یک تماس مهم قرار دارید، ناگهان صدا قطع می‌شود و شخصی که با او صحبت می‌کنید دیگر نمی‌تواند صدای شما را بشنود. دلیل سوءعملکرد ناگهانی میکروفون گوشی اندرویدی چیست؟ این اشکال چطور تعمیر می‌شود؟

دلایل سوعملکرد میکروفون تلفن اندروید

سایت تعمیرات Carlcare Service به ۳ دلیل اصلی برای از بین رفتن ناگهانی میکروفون گوشی اندرویدی اشاره کرده:

مشکلات شبکه قابل حمل: گاهی اوقات، مشکلی که با آن در میکروفون دستگاه اندروید روبرو هستید می‌تواند به مشکلات شبکه مرتبط شود و صدا اغلب به یک شبکه بهبود یافته برمی گردد.

میکروفون‌های مسدود شده: میکروفون موجود در دستگاه اندروید دارای سوراخ‌هایی برای بلندگو است و با گذشت زمان، کثیفی در میکروفون جمع شده و باعث انسداد آن می‌شود. همچنین، ممکن است شما به طور تصادفی هنگام تماس انگشتان خود را روی میکروفون قرار داده باشید.

برنامه‌های شخص ثالث: برنامه‌های خارجی وجود دارد که می‌تواند عملکرد‌های دستگاه اندروید را تغییر دهد، اگرچه هیچ آسیبی به دستگاه شما نمی‌رساند، اما ممکن است بر میکروفون تأثیر بگذارد.

چگونه بدانیم که میکروفون گوشی اندروید خراب است؟

صدای خود را ضبط کنید

راه حل رفع خرابی میکروفون گوشی های اندرویدی

ساده‌ترین راه برای اطمینان از کارکرد میکروفون ضبط صدای خود بر روی تلفن و گوش دادن به ضبط است، به راحتی می‌توانید عیب میکروفون را بفهمید. اکثر تلفن‌های اندرویدی دارای یک ضبط کننده صدا داخلی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

سیستم عیب یابی را بررسی کنید

اگر هنوز از خرابی میکروفون خود مطمئن نیستید، می‌توانید برای آزمایش میکروفون خود از یک برنامه تشخیص سخت افزار و سیستم مانند Phone Doctor Plus استفاده کنید. این برنامه چندین آزمایش را انجام می‌دهد و نتیجه شرایط میکروفون را به نشان می‌دهد.

چگونه مشکل عدم عملکرد میکروفون گوشی اندرویدی را برطرف کنیم؟

دستگاه را دوباره راه اندازی کنید

راه حل رفع خرابی میکروفون گوشی های اندرویدی

ساده‌ترین راه حل این است که دستگاه خود را دوباره راه اندازی کنید، ممکن است مشکل جزئی باشد، بنابراین راه اندازی مجدد دستگاه می‌تواند به حل مشکل میکروفون کمک کند. اگر راه اندازی مجدد سریع کار نکرد، به روزرسانی‌های نرم افزار را در بخش تنظیمات> سیستم> گزینه‌های پیشرفته> به روزرسانی سیستم (تنظیمات> سیستم> پیشرفته> به روزرسانی سیستم) بررسی کنید، زیرا به روزرسانی نرم افزار جدید معمولاً اشکال موجود در نسخه فعلی را برطرف می‌کند که ممکن است میکروفون شما را تحت تأثیر قرار دهد.

نماد هدفون را در دستگاه خود بررسی کنید

یک هدست ممکن است باعث عملکرد نامناسب میکروفون گوشی Android شود. همچنین این امکان وجود دارد که تلفن خود را به میکروفون به هدفون بلوتوث یا دستگاه دیگری متصل کنید. در این صورت، تلفن شما از این به عنوان میکروفون اصلی به جای میکروفون داخلی استفاده خواهد کرد. اگر نماد هدفون حتی پس از برداشتن هدست هنوز در دستگاه تلفن همراه شما نشان داده می‌شود و میکروفون گوشی شما هنوز کار نمی‌کند، به سادگی هدست را دوباره در جک هدفون قرار داده و دوباره آن را بردارید تا نماد هدفون پاک شود. یا آن را از طریق تنظیمات> دستگاه‌های متصل (تنظیمات> دستگاه‌های متصل) تأیید کنید.

راه حل رفع خرابی میکروفون گوشی های اندرویدی

تنظیمات صوتی دستگاه خود را بررسی کنید

به تنظیمات صدای دستگاه خود بروید و بررسی کنید که میزان تماس یا میزان صدای رسانه کم است یا گزینه بی صدا را انتخاب کرده اید. در این صورت، به سادگی میزان تماس و حجم رسانه دستگاه خود را افزایش دهید.

میکروفون را تمیز کنید

راه حل رفع خرابی میکروفون گوشی های اندرویدی

همانطور که قبلاً ذکر شد، ذرات آلودگی می‌توانند در میکروفون دستگاه شما جمع شده و آن را مسدود کنند. تمیز کردن میکروفون می‌تواند به حل مشکلات میکروفونی که تجربه می‌کنید کمک کند.

با دنبال کردن این مراحل ساده با پاک کردن آلودگی سوراخ‌های میکروفون شروع کنید:

برای بررسی آلودگی یا اجسام خارجی در دهانه میکروفون از چراغ قوه استفاده کنید.

اگر متوجه وجود آلودگی یا اجسام خارجی شدید، از یک سنجاق برای از بین بردن آن‌ها استفاده کنید، اما با دقت بسیار زیاد، یا می‌توانید با دمیدن در استتوسکوپ خاک را از بین ببرید.

جنبه دیگری که باید هنگام تمیز کردن بررسی شود، قاب یا محافظ صفحه است، بنابراین وقتی عنصر محافظتی جدیدی روی تلفن خود قرار می‌دهید، به احتمال زیاد میکروفون خود را با آن می‌پوشانید. اطمینان حاصل کنید که هیچ بخشی از قاب جلوی میکروفون را نمی‌گیرد.

دستگاه خود را بازنشانی کنید

برخی از برنامه‌های شخص ثالث نصب شده در دستگاه اندروید از میکروفون استفاده می‌کنند و می‌توانند باعث سوعملکرد آن شوند. اگر بررسی برنامه‌ها روی دستگاه تلفن همراه خود یک به یک خسته کننده و زمان بر است، پس تنظیم مجدد دستگاه می‌تواند راه حل سریع مشکل شما در مورد میکروفون باشد.

فقط به تنظیمات> سیستم> گزینه‌های بازنشانی> پاک کردن همه داده‌ها (بازنشانی به کارخانه) بروید. (تنظیمات> سیستم> گزینه‌های بازنشانی> پاک کردن همه داده ها)

توجه: قبل از انجام تنظیم مجدد کارخانه، برای جلوگیری از از دست دادن پرونده‌های مهم پشتیبان گیری از تلفن خود را فراموش نکنید.

راه حل رفع خرابی میکروفون گوشی های اندرویدی

چگونه در هنگام سو عملکرد میکروفون تلفن اندروید، دستگاه را تنظیم مجدد کنیم؟

می‌توانید فهرستی از برنامه‌هایی را که از میکروفون شما استفاده می‌کنند در منوی تنظیمات پیدا کنید، کافیست به تنظیمات> برنامه‌ها و اعلان ها> گزینه‌های پیشرفته> مدیر مجوز> میکروفون (تنظیمات> برنامه‌ها و اعلان ها> پیشرفته> مدیر مجوز> میکروفون) بروید.

منبع/ باشگاه خبرنگاران 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۰۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
سلام من بازی انلاین میکنم و صدای بازیم برای افراد توی بازی هم میرود وفتی میکروفون روشن میکنم و چند تا هندزفری هم تاحالا عوض کردم
0
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی