کد خبر: ۱۷۱۲۵
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰
در گفت‌وگو با نبض فناوری مطرح شد؛

همکاری با ۲۲ شرکت بین‌المللی در حوزه صنعت نفت وگاز/ کوچک‌سازی ساختار دولتی تنها راه مانع زدایی است

مدیرعامل شرکت انرژی توانا کیش، با بیان اینکه تمرکز ویژه شرکت بر استفاده از فناوری‏های نوین در عرصه خدمات بالا دستی صنعت نفت و گاز، انرژی و تجهیزات آزمایشگاهی است، گفت: هم اکنون با ۲۲ شرکت بین‌المللی از جمله آلمان، اتریش، کلمبیا و یونان همکاری می‌کنیم که بیشتر همکاری در حوزه مشاوره و مشارکت در خدمات است.

علی میثاقی مدیرعامل شرکت انرژی توانا کیش، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری»، با بیان اینکه تمرکز ویژه شرکت بر استفاده از فناوری‏های نوین در عرصه خدمات بالا دستی صنعت نفت و گاز، انرژی و تجهیزات آزمایشگاهی بوده است، اظهار کرد: در این مسیر اهداف، چشم انداز و ماموریت‏های فناورانه و دانش بنیان را برای توسعه ترسیم کرده‌ایم به طوریکه این تجهیزات در پژوهشگاه صنعت نفت، دانشگاه‌ها و در پروژه‌های مختلف به کار گرفته شده است.

وی تصریح کرد: این شرکت دانش بنیان با ساخت و راه‌اندازی تجهیزات آزمایشگاهی مهندسی نفت، گامی مهم در بومی‏ سازی و ارتقای توان تجهیزاتی صنعت نفت و گاز کشور برداشته است.

میثاقی افزود: این تجهیزات عمدتا به بررسی و تعیین پارامتر‌های سنگ‌های مخازن نفتی و اندازه گیری حجم نفت می‌پردازند که این تجهیزاتی از ملزومات ارزیابی و مطالعه میادین نفتی است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: ماموریت ما این است که از طریق تعمیر و اجرای کارآمد پروژه‌های اکتشاف، توسعه و تولید در کشور، به ذینفعان خود ارزش افزوده ایجاد کنیم و در تلاشیم تا تسریع در استفاده از فناوری، نوآوری و ادغام همان صنعت نفت و گاز ایران داشته باشیم.

میثاقی ادامه داد: خدمات آزمایشگاهی و خدمات آی تی میدان آذر را ارائه کردیم مطالعات ژئوشیمیایی و کل میادین اکتشافی را در دست اقدام داریم. همچنین شرکت انرژی توانا در دانشگاه خوارزمی مرکز فناوری TAVANA را در داخل دانشگاه کرج تأسیس کرده است که این مرکز به عنوان یک مرکز شتاب دهنده و نوآوری در زمینه‌ای مشابه انرژی، آب، محیط زیست، بیوتکنولوژی و ژئوتوریسم فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد تا از این طریق به دانشجویان و محققان کمک کند تا آن‌ها با ارائه ایده‌های جدید بتوانند یک محصول تجاری را در اختیار مشتریان قرار دهند.

میثاقی افزود: تا پایان سال قرار است علاوه بر ارتقای کیفیت محصولات، تجهیزات جدیدی را طراحی و تولید کنیم. مرکز نوآوری نمک را نیز با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دستور کار داریم که مطالعات نمک را به صورت گسترده چه در زمینه آب و نفت انجام دهیم.

وی ادامه داد: هم اکنون با ۲۲ شرکت بین‌المللی از جمله آلمان، اتریش، کلمبیا و یونان همکاری می‌کنیم بیشتر مشاوره و مشارکت در خدمات بوده است. همچنین با پژوهشگاه صنعت نفت تفاهمنامه‌ای را منعقد کردیم که مشترکا تجهیزات تولیدی را برندسازی کنیم تا بحث صادرات را پیش ببریم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشره به شعار سال، اظهار کرد: تا زمانی که ساختار دولتی است وضعیت شرکت‌ها همین است یعنی تناقض ذاتی وجود دارد. به عنوان مثال وقتی وارد یک مجموعه دولتی می‌شوید ۹۰ درصد اقتصاد در دست دولت است. این سلسه گسترده فرایند‌ها موانع ایجاد می‌کنند.

میثاقی خاطرنشان کرد: کوچک سازی ساختار‌های دولتی و خارج کردن اقتصاد از دولت و واگذاری آن به بخش خصوصی تنها راه این مانع زدایی است و این هم جزء با استراتژی کلان کشور مسیر نیست، چون نظام همچنان تمایل دارد که قدرت اقتصادی در دستان خودشان داشته باشند پس این یک خطای ذاتی است که با شعار هم حل نخواهد شد.

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
وبگردی