کد خبر: ۱۷۱۲۹
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

خرید و فروش طلا در اینستاگرام و تلگرام قانونی نیست/ ارائه مجوز به بیش از ۲ هزار وب سایت

عضوهیات مدیره اتحادیه کسب وکار‌های اینترنتی، با بیان اینکه این اتحادیه، در حوزه خرید و فروش طلا به افرادی مجوز اعطا می‌کند که در فضای فیزیکی مجوز طلافروشی داشته باشند و یا با یک طلا فروش رسمی قرارداد محضری امضاء کنند، گفت: فروش طلا در اینستاگرام و یا تلگرام مجوز قانونی ندارد.

رضا الفت‌نسب عضوهیات مدیره اتحادیه کسب وکار‌های اینترنتی، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در خصوص فروش طلا به صورت اینترنتی، گفت: در این عرصه تنها وب‌سایت‌ها می‌توانند با اخذ مجوز از اتحادیه کسب وکار‌های اینترنتی فعالیت کنند و گرنه روی شبکه‌های اجتماعی قانونی وجود ندارد.

الفت‌نسب افزود: فقط کسانی که وب سایت داشته باشند و شرایط مورد نظر را رعایت کنند به آن‌ها مجوز داده می‌شود، ولی کسانی که اقدام به خرید و فروش طلا در اینستاگرام و یا تلگرام می‌کنند مجوز ندارند و در این زمینه اتحادیه هیچگونه نظارتی ندارد و حتی به صورت قانونی فعالیت در این فضا‌ها امکانپذیر نیست، بنابراین مردم باید مراقب کلاهبرداران باشند.

عضوهیات مدیره اتحادیه کسب وکار‌های اینترنتی، تصریح کرد: هم‌اکنون برای ۲ هزار و ۲۰۰ وب سایت در کشور مجوز لازم صادر شده است. ما با تسهیل شرایط در نظر داریم تا تعداد وب سایت‌های دارای مجوز را افزایش دهیم تا مردم با اطمینان بتوانند خرید‌های خود را انجام دهند. همچنین اگر مردم شکایتی از این وب سایت‌ها داسته باشند اتحادیه آن‌ها را بررسی و رسیدگی می‌کند.

وی با تأکید براینکه متاسفانه اتحادیه طلا و جواهر از این موضوع استقبال چندانی نکرده است، خاطرنشان کرد: اتحادیه کسب وکار‌های اینترنتی، در حوزه طلا به افرادی مجوز اعطا می‌کند که در فضای فیزیکی مجوز طلافروشی داشته باشند و یا با یک طلا فروش رسمی قرارداد محضری امضاء کنند.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی