کد خبر: ۱۷۱۴۸
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۰

اپل به‌دنبال توسعه کنسول بازی اختصاصی خودش است

میزان استقبال از کنسول پلی‌استیشن 5 شرکت سونی نشان داد که سطح تقاضا برای کنسول‌های بازی بیش از هر زمان دیگری است. در این میان شرکت اپل نیز به احتمال زیاد مایل است تا از علاقه فزآینده کاربران به کنسول‌های دستی بهره‌برداری نماید.

به گزارش «نبض فناوری»، استقبال کاربران از گیمینگ اخیرا روندی افزایشی را پشت سر گذاشته است. این پدیده ریشه در 3 عامل کلیدی دارد: نخست اینکه تعداد دستگاه‌های مخصوص گیمینگ افزایش یافته است. ثانیا کاربران به تعداد بیشماری از بازی‌های جالب دسترسی دارند و نهایتا طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در سراسر جهان که موجب خانه‌نشینی اجباری مردم طی دوران شیوع ویروس کرونا شده است. بنابراین مردم به شکل فزآینده‌ای خواهان امکانات سرگرمی داخل منزل هستند.

میزان استقبال از کنسول پلی‌استیشن 5 شرکت سونی نشان داد که سطح تقاضا برای کنسول‌های بازی بیش از هر زمان دیگری است. در این میان شرکت اپل نیز به احتمال زیاد مایل است تا از علاقه فزآینده کاربران به کنسول‌های دستی بهره‌برداری نماید. به گفته وبسایت WCCFTech غول کوپرتینویی مشغول توسعه یک کنسول بازی قابل‌حمل (پرتابل) است. این کنسول مشابه نینتندو سوئیچ بوده و از یک تراشه نسل جدید استفاده خواهد کرد. تراشه اختصاصی با شتاب‌دهنده گرافیکی قدرتمند، سیستم خنک‌کننده کارآمد و پشتیبانی از فناوری ردیابی پرتوی (Ray Tracing) از جمله ویژگی‌های کنسول هیبریدی قابل‌حمل اپل به‌شمار می‌روند. در این راستا آزمایشگاه‌های اپل احتمالا روی چندین نمونه اولیه از کنسول و بازی‌های اختصاصی برای سرویس اپل آرکید کار می‌کنند. بدین منظور کمپانی به‌دنبال جلب نظر یک استودیوی مشهور ساخت بازی با نام یوبی‌سافت است.

با این‌حال منبع خبری به زمان عرضه کنسول بازی اپل یا احتمال تحقق این سناریو هیچ اشاره‌ای نکرده است. بنابراین کمپانی آمریکایی نهایتا می‌تواند از ایده عرضه یک محصول جدید صرفنظر نماید. برای آگاهی از جزئیات بیش‌تر کماکان بایستی منتظر بمانیم.

اپل به‌دنبال توسعه کنسول بازی اختصاصی خودش است

اپل به‌دنبال جایگزینی قطعات چینی با نمونه‌های کره‌ای است

شرکت اپل تصمیم گرفته تا همکاری خود با تولیدکنندگان کره‌جنوبی که در زمینه ساخت قطعات برای دوربین‌های اسمارت‌فونی فعالیت می‌کنند را افزایش دهد. جنگ تجاری میان ایالات‌متحده و چین شرکت اپل را وادار به بازنگری اساسی در شرکای زنجیره تامین خود کرد.

بر اساس اعلام وبسایت کره‌ای ITNews شرکت اپل پس از قطع روابط تجاری با کمپانی چینی Ofilm (که در زمینه ساخت قطعات دوربین فعالیت می‌کند) ناچارا به همکاری با تولیدکنندگان کره‌ای روی آورده است. سال گذشته وزارت بازرگانی ایالات‌متحده نام شرکت Ofilm را در لیست سیاه خود قرار داد و به‌دنبال آن اپل ناچار به سراغ شرکای جدیدی رفت.

شرکت Ofilm در بیانیه منتشر شده طی روز 16 مارس (26 اسفند ماه سال گذشته) اعلام کرد که یک کمپانی خارجی مشهور تصمیم گرفته تا به همکاری خود با این تولیدکننده چینی و شرکت‌های زیرمجموعه آن پایان دهد. در این بیانیه اگرچه به نام اپل صریحا اشاره نشده بود؛ اما بی‌تردید شرکت Ofilm بخش قابل‌توجهی از درآمد خود را از محل سرمایه‌گذاری‌های مشترک کسب نموده است و کمپانی پس از پایان همکاری تجاری کسب‌وکار تولید دوربین‌های خود را به شرکت چینی Wingtech فروخته است.

پیش از اعمال تحریم‌ها شرکت اپل قطعات دوربین موردنیاز خود را از شرکت‌های شارپ، Ofilm و LG Innotek دریافت می‌کرد؛ اما اکنون کمپانی بایستی به‌دنبال شرکای جدیدی در کره‌جنوبی باشد. بر اساس شایعات اپل علاوه بر همکاری با شرکت LG Innotek؛ بزرگترین شریک تجاری تولیدکننده قطعات اپتیکی در بازار مشغول مذاکره با برخی کمپانی‌های کوچکتر سازنده حسگرهای TOF، درایوهای مخصوص فوکوس اپتیکی و سایر ماژول‌ها در بازار است.

اپل در مقوله گزینش شرکای جدید خود معمولا بسیار محتاطانه رفتار می‌کند. برقراری تماس با یک شرکت پیمان‌کار، دریافت نمونه‌های اولیه محصول، ارزیابی کیفیت آن‌ها، بررسی روند تولید، تجزیه و تحلیل اوضاع مالی شرکای بالقوه و برنامه‌های ‌آن‌ها برای توسعه ظرفیت تا 2 سال زمان خواهد برد.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
وبگردی