کد خبر: ۱۷۱۷۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

ایده طنزی که تبدیل به یک ارز دیجیتال شد

درواقع، می‌توان گفت میم کوین ایده طنزی است که تبدیل به یک ارز دیجیتال می‌شود و جالب اینجاست که بسیاری از میم کوین‌ها ارزش بازار بالایی پیدا می‌کنند. شیبا نیز از این قاعده مستثنی نبود و رشد قابل توجهی کرد

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» توکن شیبا (SHIB) رمزارز جدیدی که به تازگی توجه کاربران ارز‌های دیجیتال را به خود جلب کرده است.  شیبا از دسته ارز‌های دیجیتال به نام میم کوین است که سر دسته آن دوج کوین است. این گروه از رمزارز‌ها به خصوص دوج کوین تحت تاثیر هیاهوی اجتماعی در چند روز اخیر رکورد‌های قیمتی فوق العاده‌ای را به ثبت رساندند. میم کوین (memecoin) یا جوک کوین ارز دیجیتالی است که از رواج یک شوخی اینترنتی آغاز می‌شود. (ایلان ماسک نیز گفته بود که شکل گیری شیبا از یک شوخی بوده) درواقع، می‌توان گفت میم کوین ایده طنزی است که تبدیل به یک ارز دیجیتال می‌شود و جالب اینجاست که بسیاری از میم کوین‌ها ارزش بازار بالایی پیدا می‌کنند. شیبا نیز از این قاعده مستثنی نبود و رشد قابل توجهی کرد و توانست رشد ۵۰۰ درصدی را به ثبت برساند. شیبا یک توکن غیر متمرکز است. شیبا اولین توکن این تیم است و به کاربران امکان می‌دهد میلیارد‌ها یا حتی تریلیون از آن‌ها را در اختیار داشته باشند.

شیبا اینو یک توکن ERC-۲۰ است که رتبه ۲۵۱۰ را در بازار رمزارز‌ها دارا است. این توکن ناشناخته حتی وایت پیپر برای معرفی و نقشه راه خود ارائه نداده است. پس از چندین ساعت جستجو در خصوص این توکن، به این نتیجه رسیدیم که هیچ اطلاعات رسمی و موثقی از این توکن منتشر نشده است.

ایده طنزی که تبدیل به یک ارز دیجیتال شد

اخیرا در نتیجه پامپ و دامپ قیمت، نام این توکن بیشتر به گوش می‌خورد و به نظر می‌رسد وسیله‌ای برای کسب سود برخی افراد و سو استفاده آن‌ها از سرمایه گذاران خرد تبدیل شده است.
این اولین توکن ضعیفی نیست که توسط تبلیغات و رسانه‌ای شدن برای مدت کوتاهی معروف شده است. برخی افراد در نتیجه این فریب‌ها بخشی یا تمامی سرمایه خود را از دست داده اند.

نام توکن شیبا اینو از نژاد یک سگ شکاری از ژاپن گرفته شده است.

ایده طنزی که تبدیل به یک ارز دیجیتال شد

توکن (Token)، به شکلی از انواع ارز‌های دیجیتال به حساب می‌آید که بدون نیاز به داشتن یک بلاک چین مجزا برای خود، بر بستر بلاک چین دیگر ارز‌های دیجیتال به وجود می‌آید. به این ترتیب با داشتن دارایی دیجیتال، می‌توان بدون نیاز به ایجاد بلاک چین جدید، در بلاک چین‌های موجود، توکن‌ها را تولید کرد. به طور نمونه بر پلتفرم ارز دیجیتال اتریوم، توکن‌های ERC-۲۰ بدون اینکه نیاز به بلاکچین دیگری داشته باشند، ساخته می‌شوند. یکی از این توکن ها، توکن شیبا اینو (Shiba Inu) است.

توکن شیبا چیست و چگونه باید آنرا خرید؟

هرکسی می‌تواند توکن مدنظر خود را در یکی از بلاکچین‌های میزبان ایجاد کند. شاید جالب توجه باشد که بدانید بیشترین کاربرد توکن‌ها در اپلیکیشن‌ها و پروژه‌های مختلف است که با نام ICO شناخته می‌شوند و درواقع تامین بودجه خود را از طریق توکن‌ها انجام می‌دهند.

تا چندی پیش، امکان خرید شیبا و رمز ارز SHIB فقط از طریق صرافی غیر متمرکز یونی سواپ و با داشتن ارز اتر امکان پذیر بود. اما شکوفایی و رشد این ارز دیجیتال سبب شد تا بسیاری از صرافی‌ها، امکان خرید SHIBA را برای کاربران خود مهیا کنند. همچنین امکان خرید SHIB از طریق بسیاری از صرافی‌های غیر متمرکز نیز وجود دارد. همچنین امکان خرید شیبا اینو از طریق صرافی ایرانی بیت ۲۴ مهیا است. از آنجایی که ارز SHIBA یک توکن ERC۲۰ است، برای ذخیره‌سازی آن می‌توان از کیف پول‌های مبتنی بر شبکه اتریوم استفاده کرد.
به طور خلاصه باید گفت توکن‌ها به نوعی نماینده سهمی از دارایی هستند که از آن‌ها باید برای دستیابی به خدمات، سهام یک پروژه و سایر موارد مشابه استفاده می‌شود. به این شکل از توکن‌ها در یک پروژه خاص معنا ندارند و مستقل نیستند.

توکن شیبا اینو چگونه معامله می‌شود؟

توکن شیبا در حال حاضر در صرافی شناخته شده یونی سواپ به عنوان یکی از بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز قابل معامله است. از آنجایی که این صرافی مبتنی بر بلاکچین اتریوم است، کاربران در این صرافی می‌توانند به خرید و فروش توکن‌های ERC۲۰ بپردازند.

ایده طنزی که تبدیل به یک ارز دیجیتال شد

نکته‌ای که این صرافی را از همرده‌های خود متمایز می‌کند این است که در این صرافی تقاضا برای خرید و فروش توسط خریداران و فروشندگان ایجاد نمی‌شود، بلکه فرایند معاملات ارز‌های دیجیتال به طور خودکار ارزش دارایی‌ها را تنظیم می‌کند.

یکی از ویژگی‌های این صرافی غیرمتمرکز این است که کاربران در آن احراز هویت نمی‌شود و از این رو امکان استفاده از آن برای همه به ساده‌ترین شکل ممکن است. صرافی دیگری که امکان معامله توکن مورد بحث را فراهم کرده است، صرافی وان اینچ است. وان اینچ یک مجتمع صرافی‌های غیرمتمرکز است و برای دستیابی به بهترین نرخ‌های ممکن، سفارش‌ها را بین صرافی‌های غیرمتمرکز مختلف تقسیم می‌کند. وان اینچ در حال حاضر بیش از ۲۰ پروتکل نقدینگی را پشتیبانی می‌کند.

کیف پول توکن شیبا چیست؟

در حال حاضر کیف پول کوین بیس از توکن شیبا اینو پشتیبانی می‌کند. کیف پول کوین بیس یک کیف پول موبایلی برای ذخیره رمزارز دیجیتالی است و برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS در دسترس است.
این برنامه از بیت کوین، بیت کوین کش، لایت کوین، اتریوم، اتریوم کلاسیک، ریپل، استلار، دوج کوین و همچنین کلیه توکن‌های ERC۲۰ پشتیبانی می‌کند. کیف پول کوین بیس که پیش از این با نام Toshi شناخته می‌شد، در اوت ۲۰۱۸ به کوین بیس تغییر نام داد.

ایده طنزی که تبدیل به یک ارز دیجیتال شد

این کیف پول ویژگی‌های مهمی دارد. برای مثال رابط کاربری ساده و روانی دارد که استفاده از آن را برای افراد مبتدی نیز ساده می‌کند. همچنین با توجه به تعداد بالای سرمایه گذاران کوین بیس، چندین صرافی ارز دیجیتال از آن پشتیبانی می‌کنند. این کیف پول فقط قابل استفاده در اندروید و آیفون است، اما نسخه مک یا ویندوزی از آن منتشر نشده است. البته به این نکته توجه کنید که امکان استفاده از کیف پول کوین بیس به دلیل تحریم‌ها در داخل ایران وجود ندارد و فقط درصوتی که خارج از ایران زندگی می‌کنید از این کیف پول استفاده کنید.

توکن شیبا اینو یک توکن ERC-۲۰ و کاملا ناشناخته است که هیچ واست پیپر یا اطلاعات رسمی از آن در دست نیست. این توکن پس از توییت ایلان ماسک یک افزایش ۳۰۰ درصدی را تجربه کرد و از ۰.۰۰۰۰۰۰۰۲ دلار به ۰.۰۰۰۰۰۰۰۸ دلار رسید.

خرید این ارز دیجیتال بیسیار دشوار و البته به بیانی پرریسک است. در نتیجه لازم است کاربران پیش از خرید شیبا تمام جوانب امر را سنجیده و دست به خرید بزنند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناصر
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
وایت پیپر این توکن منتشر شده لطفا با تحقیق مطلب بزنید.
0
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی