کد خبر: ۱۷۱۷۵
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

بازگشت عصر سه بعدی در تلفن های همراه

ثبت اختراع جدید نشان می دهد که اپل در حال آزمایش سه بعدی برای آیفون و آیپد است.

به گزارش «نبض فناوری»،  HTC Evo 3D و LG Optimus 3D دو مدل از تلفن های سه بعدی هستند که تصاویر سه بعدی را در فیلم های سازگار YouTube، برنامه های خاص و عکس هایی که با دوربین های سه بعدی گرفته شده اند به کاربران ارائه می دهند.

اشکالاتی از جمله عدم وجود برنامه های سازگار سه بعدی کافی، عدم امکان به اشتراک گذاری عکس های سه بعدی با مدل متفاوت تلفن و سردردهایی که برخی از کاربران پس از خیره شدن به نمایشگر سه بعدی از آن رنج برده اند؛ وجود دارد. عصر سه بعدی آنقدرها دوام نیاورد؛ اما می تواند بازگشت داشته باشد. حق ثبت اختراعی که اخیراً به اپل اعطا شده و « Split-Screen Driving of Electronic Device Displays» نام دارد و نشان می دهد که اپل به دنبال استفاده از نمایشگرهای سه بعدی و بدون استفاده از عینک های خاص بوده است.

اپل اعلام کرده که تهیه این نوع محتوا در دستگاه های چند منظوره مانند تلفن های هوشمند یا تبلت بدون ایجاد مشکلات قابل مشاهده مانند تاری حرکت یا سایر اثراتی که سرگیجه آورند، دشوار است. اپل برنامه ای برای ایجاد تصاویر سه بعدی بدون استفاده از عینک یا لوازم جانبی دیگر برای آیفون یا آیپد دارد. اپل اعلام کرد اگر تصویری که به هر چشم ارسال می شود به دو تصویر تقسیم شود، می توان جلوه سه بعدی ایجاد کرد و این امر باعث شد تا اپل «حالت تقسیم صفحه» را معرفی کند.

در حالت تقسیم صفحه، هر چشم نمای متفاوتی از تصویر به دست می آورد و بنابراین جلوه سه بعدی را ایجاد می کند. طرح اپل شامل استفاده از یک نمایشگر نمایش محتوا برای چشم چپ و نمایشگر دوم برای چشم راست بیننده است. اپل خاطرنشان می کند که در حالت تقسیم صفحه، ردیف های پیکسل به طور جداگانه کنترل می شوند.

بازگشت عصر سه بعدی در تلفن های همراه

علی رغم دریافت حق ثبت اختراع بعید است که به زودی شاهد آیفون سه بعدی باشیم. اپل موارد دیگری را نیز در لیست کارهای خود قرار داده است که در درجه اول قرار دارد؛ مانند نرخ تازه سازی 120 هرتز که در مدل های آیفون 13 پرو انتظار می رود که صفحه را 120 بار در ثانیه به روز می کند. گفته می شود که اپل همچنین در حال کار روی یک آیفون تاشو است که می تواند زودتر از سال 2023 معرفی شود.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی