کد خبر: ۱۷۱۸۴
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰
در گفت‌وگو با نبض فناوری؛

بازی پرطرفدار عملیات انهدام نسخه اندرویدی به زودی بروزرسانی می‌شود/ صادرات بازی‌های ایران اسلامی به کشورهای عربی

مدیرعامل شرکت دانش‌بنان رسانه گستر بنیسی، گفت: تا پایان سال جاری بازی عملیات انهدام نسخه همراه و اندروید که در حال حاضر در بازار توزیع شده آنرا را به روزرسانی و توسعه دهیم و احتمال دارد که این بازی به صورت شبکه‌ای در بیاید.

حبیب داستانی بنیسی مدیرعامل شرکت دانش‌بنان رسانه گستر بنیسی، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» گفت: این شرکت از همان ابتدای آغاز فعالیت به تولید انواع نرم افزار‌های مختلف در سه زیر رشته داده ها، برنامه‌ها و اطلاعات و همچنین ارائه انواع آموزش‌های مربوط به علوم فن آوری اطلاعات و ارتباطات و نیز کتاب‌ها و جزوات مربوطه کرد.

داستانی‌بنیسی ادامه داد: تولید و توزیع بازی‌های دیجیتالی کامپیوتری و اندرویدی با موضوعات اسلامی ایرانی است. دو سری بازی داریم که هر کدام چندین نسخه دارند. بازی جنگی تحت عنوان عملیات انهدام است که جزء بازی‌های معروف و شناخته شده در کشور است. سری دوم نیز دو بعدی و با موضوع سبک زندگی (سفر جنجالی) است که به صورت اندرویدی و نسخه ویندوز توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: بنیاد ملی بازی رایانه‌ای یک نهاد متولی و تسهیلگر است و ما با آن‌ها زیادی در ارتباط نیستیم الا در زمان اخذ مجوزها. یک سامانه همگرایی نیز دارد که سامانه یکسو بوده و از آن استفاده می‌کند معمولا ارتباط ما با بنیاد در این دو زمینه است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنان رسانه گستر بنیسی، گفت: ما در سال ۸۸ اولین بازی را توزیع کردیم که تحت عنوان عملیات انهدام یک و نبرد فاو که یک بازی در حوزه دفاع مقدس بود که در آن زمان هیچکس احتمال نمی‌داد که این بازی با استقبال مواجه شود، اما مورد توجه و استقبال قرار گرفت تاجاییکه چندین جایزه بین المللی را کسب کرد.

وی اضافه کرد: بازی رایانه‌ای سه‌بعدی و تخصصی دفاع مقدس شبیه‌سازی عملیات والفجر ۸ (نبرد فاو) است که مطابق با فرهنگ اسلام و ایران تحت بررسی‌های کارشناسی مختلف تولید شده است. در سال ۹۲ که عملیات انهدام ۲ وارد بازار شد که این هم در حوزه فتح خرمشهر بود الان جزءسه چهار بازی برتر ایران از نظر استقبال است. عملیات انهدام ۳ که در سال ۹۸ توزیع شد که بازی جذابی است. بازی عملیات انهدام ۳ داستان جنگ‌های نیرو‌های مقاومت حزب الله لبنان با رژیم صهیونیستی را روایت می‌کند که در مراحلی نیز داستان بازی به دوران هشت سال دفاع مقدس برمی‌گردد و بازیکن را در میان این نبرد‌ها قرار می‌دهد. نسبت به دو شماره قبلی گرافیک بازی بهتر شده است. بازی اندرویدی طرفدارن زیادی نسبت به بازی‌های کامپیوتری دارند تا جاییکه بالای ۱۰ هزار کاربر این بازی‌ها را دانلود می‌کنند. هزینه کرد برای بازی‌های رایانه‌ای در سبد خانوار‌ها تعریف نشده است.

داستانی ادامه داد: تاکنون سه بار صادرات به کشور‌های عربی را انجام دادیم به طوری که در لبنان نیز دفتر داریم. بازی‌های دفاع مقدس ما در این کشور‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است به گونه‌ای که در کشور لبنان همسو با این بازی تولید ما آن‌ها نیز بازی در حوزه دفاع مقدس طراحی و تولید کردند. مجموعه تنها مجموعه تولید بازی در کشور است به شدت شبکه‌های ماهواره‌ای ضد ایرانی به شدت واکنش نشان می‌دهند.

وی تصریح کرد: تا پایان سال بازی عملیات انهدام نسخه همراه و اندروید که در حال حاضر در بازار توزیع شده آنرا را به روزرسانی و توسعه دهیم و احتمال دارد که این بازی به صورت شبکه در بیاید تا بازی جنگی جذاب در کشور داشته باشیم. کتابی نیز در دست تهیه است که با موضوع روش‌های القای محتوا از طریق بازی دیجیتال چیست؟ به زودی منتشر خواهد شد.

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
وبگردی