کد خبر: ۱۷۲۱۷
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰
براساس پیش نویس قانون جدید ؛

شرکت های فناوری خارجی ملزم به تاسیس دفتر در روسیه می شوند

روسیه پیش نویس قانونی تهیه کرده که طبق آن شرکت‌های فناوری بزرگ خارجی باید دفاتری در این کشور افتتاح کنند و در غیر این صورت نمی‌توانند سرویس‌های خود را تبلیغ کنند یا میزبان آگهی باشند.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از رویترز، براساس پیش نویس یک قانون جدید در روسیه، شرکت‌های فناوری خارجی ملزم می‌شوند دفاتری در روسیه افتتاح کنند و در صورت تخلف با جریمه‌هایی نظیر ممنوعیت تبلیغاتی روبرو می‌شوند.

رئیس کمیته سیاستگذاری اطلاعات و فناوری دومای روسیه اعلام کرد پیش نویس این قانون برای مقابله با سواستفاده شرکت‌ها از موقعیت انحصاری شان در بازار و گسترش محتوای ممنوع در روسیه به زودی ارائه می‌شود.

الکساندر خینشتین در کانال تلگرامی خود نوشت: پیش نویس قانون ما، مالکان منابع اطلاعاتی بزرگ که روزانه بیش از ۵۰۰ هزار بازدیدکننده در روسیه دارند را ملزم می‌کند دفاتری رسمی در این کشور افتتاح کنند. این دفاتر نماینده منافع و پاسخگوی فعالیت‌های شرکت‌های مربوط است.

شرکت‌هایی که در انجام این امر شکست بخورند اجازه تبلیغ سرویس‌هایشان یا میزبانی آگهی در پلتفرم هایشان را نخواهند داشت. همچنین ممکن است از جمع آوری پرداخت یا اطلاعات شخصی کاربران منع شوند.

به گفته مقامات مجموعه‌ای بیش از ۶۰ اقدام در دولت تحت بررسی است.

خینشتین در این باره افزود: تمام این اقدامات به منافع کاربران روسی خسارت نمی‌رساند بلکه انگیزش اقتصادی برای شرکت‌های فناوری فراهم می‌کند تا قوانین کشور را رعایت کنند.

روسیه تصمیم دارد کنترل خود بر اینترنت را گسترش دهد و از اتکای خود به شرکت‌ها و کشورهای خارجی بکاهد.

چندی قبل این کشور اعلام کرد توئیتر در حذف محتوای غیرقانونی شکست خورده و در نتیجه پهنای باند آن کاهش یافت.


منبع: مهر

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی