کد خبر: ۱۷۲۴۰
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۰

تبدیل فایل صوتی به متن نوشتاری در Word| معرفی چند برنامه تبدیل صدا

برخی از افراد هستند که می خواهند فایل های صوتی را به متن تبدیل کنند و مجبورند ساعت ها صدای ضبط شده را تایپ کنند اما راه حل های جایگزینی برای این کار وجود دارد که در گزارش زیر مشاهده خواهید کرد.

تبدیل فایل صوتی به متن نوشتاری

به گزارش «نبض فناوری»،  تبدیل فایل صوتی به متن مورد استفاده بسیاری از افراد به خصوص خبرنگاران است؛ در ابتدای این نوشتار تعدادی از نرم افزارها را که برای تبدیل فایل صوت به متن استفاده می شود معرفی خواهیم کرد در ادامه به بررسی روش تایپ صوتی در Word یا Google Docs می پردازیم.

 

Voice Notebook - continuous speech to text

تبدیل فایل صوتی به متن نوشتاری در Word

 این برنامه از اینجا دانلود کنید


این برنامه تایپ صوتی سریع و ویرایش راحت نتیجه را در اختیار شما قرار می دهد. استفاده از برنامه صوتی به متن نه تنها برای نوشتن پیامک راحت است بلکه می توانید نتیجه را به هر پیام رسان، یادداشت، نامه و همچنین به هر برنامه دیگری که از کار با متن پشتیبانی می کند، ارسال کنید. 

امکانات:

- امکان ایجاد تعداد نامحدود اسناد که به صورت خودکار ذخیره می شوند.
- ویرایش تاریخچه
- ورودی صوتی پیشرفته (پشتیبانی از بسیاری از زبان ها، انتخاب نتیجه تشخیص صحیح)
- تم تیره برای استفاده دیرهنگام و صرفه جویی در باتری
- حالت آفلاین (نیاز به نصب بسته های زبانی دارد)
- انتخاب اندازه فونت برای متن وارد شده

از سرویس تشخیص صدای Google برای تبدیل صدای شما به متن استفاده می کنیم، بنابراین ممکن است نیاز به نصب برنامه مناسب برای عملکرد صحیح داشته باشید.

Speechnotes - Speech To Text Notepad

تبدیل فایل صوتی به متن نوشتاری در Word

برنامه را از اینجا دانلود کنید

این برنامه برای  وبلاگ نویسان، نویسندگانو افراد پرمشغله و هر کسی که تایپ سریع و آسان را ترجیح می دهد مفید و مناسب خواهد بود. دارای یک صفحه کلید داخلی است تا بتوانید از سهولت دیکته برای کلمات و سهولت ضربه زدن برای علائم نگارشی و نمادها لذت ببرید. 

امکانات:

ویژگی های زیر Speechnotes را به یک دفترچه یادداشت قدرتمند با قابلیت گفتار تبدیل می کند که برای تقویت ایده ها و خلاقیت شما طراحی شده است:
- پشتیبان گیری اختیاری در Google Drive 
- دارای سرویس تشخیص گفتار گوگل است.
- سریع و ساده  برای یادداشت های متنی معمولی نیز عالی است
- پشتیبانی از حالت آفلاین (البته عملکرد بهتر در هنگام اتصال)
- اشتباهات تایپی و املایی را کاهش می دهد
- اشتراک گذاری آسان
- حروف بزرگ و فاصله گذاری خودکار
- ذخیره خودکار در هر تغییر 
- ویرایش متن، در حالی که هنوز در حالت تبدیل هستید؛ بدون نیاز به توقف و راه اندازی مجدد

 

Voice to text

تبدیل فایل صوتی به متن نوشتاری در Word

برنامه را از اینجا دانلود کنید

Voice to text یک برنامه گفتار به متن ساده است که تشخیص گفتار مداوم و نامحدود را ارائه می دهد. اپلیکیشن Voice to text ساده ترین راه برای تایپ پیام های صوتی شما به متن است. می توانید یادداشت های طولانی، مقالات، پست ها و گزارش ها ایجاد کنید. شما همچنین می توانید یادداشت های خود را با استفاده از برنامه مورد علاقه خود (Gmail، توییتر، SMS، Viber، Skype و غیره) به اشتراک بگذارید. این برنامه برای ایجاد لیست کارهای انجام شده و به طور کلی یادداشت های دیگر خوب است.

امکانات:

- تغییر زبان
- ایجاد یادداشت های متنی، ایمیل و اس ام اس با تشخیص گفتار
- بدون محدودیت در اندازه / طول یادداشت ایجاد شده است.
- پشتیبانی از صفحه کلید سفارشی
- متن های کوتاه یا طولانی را به راحتی بنویسید.
- فاصله خودکار
- ذخیره خودکار
- اشتراک گذاری
- ویرایش متن، در حال انجام تبدیل

 

Live Transcribe

تبدیل فایل صوتی به متن نوشتاری در Word

برنامه را از اینجا دانلود کنید

 این برنامه با استفاده از تلفن Android ، مکالمات روزمره و صداهای اطراف را در بین افراد ناشنوا و کم شنوا در دسترس تر می کند. با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری تشخیص گفتار و تشخیص صدا خودکار Google، اعلان هایی را به صورت نوشتاری به شخص می دهد؛ اعلان‌ها شما را از موقعیت‌های مهم خانه، مانندزنگ در آگاه می‌کنند تا بتوانید سریع پاسخ دهید.

عربیک پست اعلام کرد؛ بسیاری از محققان، پزشکان، وکلا، دانشجویان و خبرنگاران باید فایل‌های صوتی ضبط شده را به متن مکتوب تبدیل کنند. برخی از آن‌ها به نوشتن کلمه به کلمه صوت متوسل می‌شوند و این کار ساعت‌ها از وقت آن‌ها را می‌گیرد. در اینجا فناوری به کمک افراد آمده تا در وقت صرفه جویی کنند. راه حل‌هایی هوشمندانه برای تبدیل فایل صوتی به متن وجود دارد.

در ادامه راه‌های تبدیل فایل صوتی به متن نوشتاری را می‌خوانید:

تایپ صوتی در Word یا Google Docs

اگر از Microsoft Word، Google Docs یا برنامه کامل پردازش کلمه دیگری استفاده می‌کنید، می‌توانید از ویژگی تایپ صوتی آن‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید.

تبدیل فایل صوتی به متن نوشتاری

تبدیل ضبط‌های صوتی به متن نوشتاری از طریق Google Docs

فقط باید فایل‌های صوتی را که می‌خواهید به متن تبدیل کنید یا در دستگاهی که روی آن‌ها ذخیره می‌کنید یا در همان رایانه‌ای که Word یا Google Docs روی آن است، آماده کرده و تایپ صوتی را فعال کنید.

در Google Docs، به ابزار‌ها -> تایپ صوتی بروید، در Word شما باید مکالمه گفتاری آنلاین / مکالمه را در macOS یا Windows ۱۰ روشن کنید، سپس میانبر را فشار دهید صفحه کلید تنظیم شده برای روشن کردن دیکته (Win + H روشن ویندوز ۱۰، دو بار در Mac دستور دهید).

هنگامی که دیکته یا واج را تنظیم کردید، آن را اجرا کنید، Word یا Google Docs را باز کرده، سپس فایل صوتی را در میکروفون رایانه خود پخش و صبر کنید تا کلمات تایپ شوند.

ابزار‌ها و وب سایت‌های تبدیل فایل‌های صوتی به متن نوشتاری

برنامه Bear File Converter: اگر می‌خواهید فایل صوتی را برای یادداشت‌های کوتاه به متن تبدیل کنید، Bear File Converter گزینه مناسبی است. این سرویس اطمینان می‌دهد که می‌تواند حتی به صدا‌های پر سر و صدا گوش دهد، با این حال بهتر است فایل صوتی را به قالب MP۳ تبدیل کنید، زیرا برنامه بیش از سه دقیقه از طریق اینترنت ضبط نمی‌کند.

تبدیل فایل صوتی به متن نوشتاری

برنامه InqScribe: اگرچه این برنامه صوتی را به طور مستقیم به متن تبدیل نمی‌کند، اما InqScribe ابزاری دیجیتالی با کاربرد آسان است که ورود دستی را تا حد ممکن آسان می‌کند. Express Scribe، سیستم رونویسی جهانی Start-Stop، Dragon Naturally Speaking، ۳۶۰ Converter و Sobolsoft تقریباً به همان روش کار می‌کنند.

برنامه‌های موبایل

همچنین شما می‌توانید از برنامه‌های گفتار به متن در تلفن خود استفاده کنید. Speechnotes، برنامه‌ای که برای کاربران اندروید در دسترس است، رایگان است و نتایج دقیقی دارد، اما فقط می‌توانید به صورت جداگانه یادداشت برداری کنید.

گفتنی است که بیشتر این سرویس‌ها بهتر از ضبط‌های صوتی انگلیسی کار می‌کنند.

منبع/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمدامین احمدی کد ملی 3550019718
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
سلام بزرگوار
بنده از شما بزرگوار ملتمسا خواهش دارم که لینک یک برنامه تبدیل فایل صوتی به متن ( فایل صوتی را در آن برنامه قرار داده شود متن تحویل دهد) را به شماره حقیر در واتس عنایت کنید

محمدامین احمدی
09016947983
31
14
ناشناس
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
واتس آپ و تلگرام بسیار راحت و با دقت بالا و البته رایگان این کار را برای شما انجام میدهند
1
0
ناشناس
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
امتحان کردم نشد حتی با ربات
ناشناس
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
چه برنامه هایی هستند به من هم بگید؟
میثم
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
سایت با پشتیبانی از زبان فارسی با دقت بسیار بالا این کار را انجام میدهد و برای موبایل هم اپلیکیشن رایگان دارد.
0
0
سهیلا
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
با سلام و تشکر متاسفانه مواردی که معرفی کردید برای من مناسب نبود من فایلم بسیار واضح بود فقط یک نرم افزار قدرت تشخیص خیلی بالایی داشت اونم iotype بود که عینا فایل منو به متن تبدیل کرد البته من از طریق گوگل پیدا کردم. البته رایگان نبود ولی دقتش فوق‌العاده بود. پیشنهاد میکنم این نرم افزار رو هم معرفی کنید.
https://www.iotype.com/transcription
1
5
صادق
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
خیلی گرونه نمیصرفه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی