کد خبر: ۱۷۲۷۱
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

چگونه می‌توان بایننس‌کوین را استخراج کرد؟

بایننس کوین یک رمزارز قابل استخراج یا Mineable Coin نیست. یعنی امکان استخراج بایننس با استفاده از دستگاه‌های دارای توان محاسباتی بالا مانند آنچه برای بیت کوین و اتریوم وجود دارد، فراهم نیست.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» اگر اهل خرید و فروش ارز‌های دیجیتال باشید، بی‌شک در یک سال گذشته انفجار قیمت یک ارز دیجیتال، شما را شگفت زده کرده‌است. بایننس (Binance) یک صرافی آنلاین ویژه رمزارز‌ها و یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین آن‌ها است. کلمه «Binance» (بایننس) از ترکیب دو کلمه «Binary» (دودویی) و «Finance» (مالی) ساخته شده است. علاوه بر این به‌عنوان یک کریپتوکارنسی بر لایه بلاک‌چین بایننس نیز طراحی شده است. این رمزارز جدید به دلیل همین تازگی، سطح کمتری از بازار را به خود اختصاص داده است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این رمزارز می‌توان به امنیت بالا و سرعت منحصربه‌فرد آن در انجام تراکنش‌ها اشاره کرد. به عبارت دیگر بر خلاف بیت‌کوین، اتریوم و سایر کریپتوکارنسی‌های پیشرو، بایننس کوین ارزی جدید در شبکه بلاک چین محسوب می‌شود.

سازنده بایننس‌کوین کیست؟

سازنده بایننس‌کوین کیست؟ / چگونه می‌توان آنرا را استخراج کرد؟

بایننس کوین یک رمزارز است که توسط عرضه اولیه سکه در ۲۰۱۷ به بازار ارز دیجیتال وارد شد و شخصی به اسم چانگ‎پنگ‌ژائو معروف به cz آن را بنیانگذاری کرد. آغاز کار این صرافی و رمزارز در کشور چین شروع شد، اما به خاطر برخی تحریم‌ها از طرف کشور چین به ژاپن نقل‌مکان کرد و در آخر نیز به جزیره مالتا در اروپا رفت.
پنگ‌ژائو یکی از معروف‌ترین افراد فعال در بازار‌های دیجیتال است و همین امر نیز موجب شد رمزارز بایننس کوین نیز از اعتبار و محبوبیت بالایی برای کاربران برخوردار شود و طی دوره‌ای کوتاه رشد قیمتی فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

هدف از ساخت بایننس کوین چه بود؟

هدف اصلی ایجاد این رمز ارز، توانمند سازی هر چه بیشتر پلتفرم بایننس، کمک به ایجاد اکوسیستمی پایدار، انجام فعالیت‌های مختلف در صرافی بایننس مانند پرداخت کارمزد تراکنش‌ها، هزینه‌های صرافی، سرمایه‌گذاری و … است.

سازنده بایننس‌کوین کیست؟ / چگونه می‌توان آنرا را استخراج کرد؟

نکته قابل توجه این است که با استفاده از این ارز دیجیتال، می‌توان در صرافی بایننس تخفیف کارمزد گرفت.
از بایننس کوین می‌توان برای سرمایه‌گذاری در عرضه اولیه صرافی (IEO) در بخش Launchpad Binance استفاده کرد. عرضه اولیه صرافی همان‌طور که از نامش پیداست، عرضه یک توکن یا رمزارز از یک صرافی دیجیتال است. تفاوتی که عرضه اولیه صرافی با عرضه اولیه (ICO) دارد، انتشار آن توسط یک صرافی است.
صرافی بزرگ بایننس با عرضه BNB در تلاش است تا وابستگی به ارز‌های فیات و سنتی را کاهش دهد و بدین وسیله باعث افزایش سرعت و کاهش هزینه‌ها شود

بایننس کوین چگونه کار می‌کند؟

بایننس کوین یک توکن ERC۲۰ بوده که روی بلاکچین اتریوم (Ethereum) ساخته شده‌است. بایننس کوین به استخراج نیازی نداشته و تمامی آن محدود و موجود است. همچنین با استفاده از آن می‌توان از تخفیفات صرافی بایننس بهره برد و با گذشت زمان این تخفیف، کاهش می‌یابد. با کاهش نرخ تخفیف، احتمال کاهش ارزش بایننس کوین وجود دارد به همین دلیل، بایننس راهکار سوزاندن کوین‌ها را در نظر گرفته‌است.

تیم توسعه بایننس کوین کیست؟

همانطور که گفته شد صرافی بایننس در چین و توسط فردی به نام «چانگ پنگ ژائو» (Changpeng Zhao) که مدیر فناوری اطلاعات OKCoin بود تاسیس شده است. پس از راه‌اندازی صرافی بایننس، «یی هی (Yi He) نیز به تیم بایننس پیوست. یی هی یکی از بنیان‌گذاران OKCoin است. ژائو و یی هر دو به رشد نمایی صرافی بایننس کمک کردند. در حال حاضر صرافی بایننس در جایگاه دومین بزرگ‌ترین صرافی جهان بر اساس حجم معاملات قرار گرفته است. در حال حاضر تیم ویژه‌ای روی توسعه خود توکن BNB کار نمی‌کنند و بیشتر تمرکز روی توسعه اکوسیستم است.

آیا بایننس کوین ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

با در نظر داشتن مخاطرات و مزایای کلی سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارز‌ها و همچنین، با توجه به رشد ویژه بایننس کوین از زمان معرفی تاکنون و پشتیبانی که صرافی بایننس از این رمزارز دارد، به نظر می‌رسد بایننس کوین گزینه جذابی برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این حوزه باشد. بایننس هم مانند دیگر رمزارز‌ها شامل همه ریسک‌ها و مزایای ویژه سرمایه‌گذاری روی رمزارز‌ها می‌شود. از جمله این ریسک‌ها می‌توان به تصویب قوانینی علیه رمزارز‌ها توسط نهاد‌های قانون‌گذار، تصویب مالیات‌های سنگین روی رمزارز‌ها و یا نقض امنیت یک رمزارز توسط هکر‌ها اشاره کرد.

سازنده بایننس‌کوین کیست؟ / چگونه می‌توان آنرا را استخراج کرد؟

از مزایای برجسته رمزارز‌ها نیز توزیع شده بودن آن‌ها و وابستگی به بحث عرضه و تقاضا را می‌توان برشمرد. البته، رمزارز بایننس علاوه بر مزایا و معایب عمومی رمزارزها، دارای خصوصیات اختصاصی خود نیز هست. برای مثال، مدل عرضه و توکن‌سوزی بایننس موجب افزایش قیمت این رمز می‌شود و همین امر آن را به گزینه مناسبی برای رمزارز‌ها مبدل می‌کند. به عنوان ویزگی مثبت دیگری می‌توان به نقش آن به عنوان ارز بودمی اکوسیستم بایننس به عنوان بزرگترین صرافی رمزارز‌ها اشاره کرد.

بلاکچین بایننس چگونه است؟

در ابتدا، بایننس کوین روی بلاکچین اتریوم ساخته شده بود و از توکن‌های ERC۲۰ استفاده می‌کرد که امکان ذخیره‌سازی و نگه‌داری ارزش را دارند. با وجود آنکه بایننس کوین ابتدا بر مبنای اتریوم ERC-۲۰ ارائه شد، به تدریج به زنجیره اختصاصی خودش با نام زنجیره بایننس منتقل شد. زنجیره بایننس از مکانیزم اجماع تحمل خطای بیزانس (Byzantine fault) استفاده می‌کند.

چگونه می‌توان بایننس کوین را استخراج کرد؟

به بیان دیگر، امکان استخراج بایننس کوین به صورتی که رمزارز‌هایی با مکانیزم اجماع اثبات کار (Proof of Work) را می‌توان استخراج کرد، وجود ندارد. زیرا بلاکچین بایننس از مکانیزم اجماع «تحمل خطای بیزانس» (Byzantine Fault Tolerance | BFT) استفاده می‌کند. از سوی دیگر، همه توکن‌هاس بایننس موجود، در ابتدای معرفی و عرضه این کوین توسط تیم بایننس استخراج و در یک عرضه عمومی در اختیار همگان قرار گرفتند.

سازنده بایننس‌کوین کیست؟ / چگونه می‌توان آنرا را استخراج کرد؟

در واقع، بایننس کوین از پیش استخراج شده و شامل ۲۰۰ میلیون توکن بایننس کوین است که برای استفاده صادر شده‌اند. در ماه تیر سال ۱۳۹۶ (جولای سال ۲۰۱۷)، شرکت عرضه اولیه بایننس کوین را آغاز کرد. از آنجا که همه بایننس کوین موجود در حال حاضر استخراج شده و در گردش است (البته بخشی از آن در فرایند توکن‌سوزی از بین رفته)، هیچ سکه دیگری برای استخراج وجود ندارد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
وبگردی