کد خبر: ۱۷۳۰۰
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۰

پاسخ به نیازهای حوزه سلامت با توانمندی استارتاپ‌ها/ گامی بلند برای افزایش کیفیت محصولات داخلی

رویدادی استارتاپی با حمایت ستاد فرهنگ‎سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق در حوزه سلامت برگزار می‌شود.

به گزارش« نبض فناوری» این رویداد که توسط شتابدهنده تخصصی دارو و مکمل توانا برگزار می‌شود، تلاش دارد تا توجه استارتاپ‌های حوزه سلامت را به خلاها و نیازمندی‌های فناورانه این حوزه جلب کند.

با توجه به این امر که حوزه اطلاع‌رسانی و تولید محتوا، نقشی بسیار پررنگ در رشد و تقویت یک زیست بوم ایفا می‌کند و با توجه به اهمیت بخش سلامت در دوره همه‌گیری کرونا، ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق این رویداد را مورد حمایت قرار داده است.

بخشی از این رویداد به تولید محصولات و خدمات خلاق و نوآرانه در بخش «فرآورده‌های طبیعی» متمرکز شده است. با توجه به گستره بسیار ثروتمند گیاهان دارویی در کشور و طبیعت بسیار متنوع ایران، زمینه بسیار مناسبی برای فعالیت، استارتاپ‌های جدید در این حوزه وجود دارد.

دو حوزه دارو و مکمل و همچنین آرایشی و بهداشتی، دیگر زمینه هایی هستند که در این رویداد مورد توجه قرار گرفته اند. تیم‌های شرکت کننده در این رویداد از خدمات آموزشی برخوردار می‌شوند و منتورهای باتجربه، به آنها کمک خوهند کرد که خدمات و محصولات خود را به لبه تجاری‌سازی نزدیک کنند.

همچنین تیم‌های برگزیده در شتابدهنده توانا مستقر خواهند شد و برای تجاری‌سازی محصولات، مورد حمایت ویژه قرار خواهند گرفت. منتخبین این گردهمایی، همچنین از امکاناتی مانند آزمایشگاه اداری و پایلوت در شتابدهنده توانا برخوردار می‌شوند.

دارو و مکمل، آرایشی و بهداشتی و فرآورده های طبیعی محورهای فراخوان هستند که هر یک زیر شاخه های خود را دارند.

طرح های ارسالی توسط تیم ارزیابی شتابدهنده تخصصی توانا مورد بررسی قرار می گیرد و طرح های منتخب به رویداد راه پیدا می کنند. این مرحله به دو صورت آنلاین و حضوری برگزار می شود. در بخش آنلاین پیرامون موضوعات رگولاتوری و تحقیقات بازار و در بخش حضوری پیرامون موضوعات توسعه محصول، نقشه راه تجاری سازی محصول و بوم مدل کسب و کار به تیم ها مشاوره و آموزش داده می شود. در آخر تیم های فناور براساس آموزش های ارایه شده و به کمک منتورها و کارشناسان شتابدهنده، طرح های خود را کامل می‌کنند و در حضور داوران ارائه می دهند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی