کد خبر: ۱۷۳۱۱
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۴

چگونه استیکر متحرک در تلگرام بسازیم!!

استیکر‌های متحرک تلگرام رایگان و متن باز است، بنابراین هر کسی می‌تواند مجموعه استیکر‌های متحرک خود را ساخته و آن‌ها را به اشتراک بگذارد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» جذابیت اپلیکیشن تلگرام غیر قابل انکار است! این اپلیکیشن فوق‌العاده ویژگی‌های کاربردی بسیار زیادی دارد و در هر آپدیت نیز ویژگی‌های منحصر به فرد جدیدی را نیز اضافه می‌کند. جدیدترین ویژگی اپلیکیشن تلگرام استیکر‌های متحرک هستند که همه را مجذوب خود کرده‌اند.

استیکر‌های متحرک تلگرام تصاویر گیف نیستند، اما شبیه آن هستند. استیکر‌های متحرک با فرمت TGS هستند و هرکدام از آن‌ها حدود ۲۰ کیلوبایت حجم دارند که چندین برابر حجم کمتری از یک عکس یا گیف است، همچنین فریم ریت این استیکر‌های جذاب ۶۰ فریم در ثانیه است و به همین دلیل از اجرای نرم و روانی بهره‌مند شده‌اند.

استیکر‌های متحرک تلگرام رایگان و متن باز است، بنابراین هر کسی می‌تواند مجموعه استیکر‌های متحرک خود را ساخته و آن‌ها را به اشتراک بگذارد. قصد داریم تا نحوه ساخت استیکر متحرک تلگرام را به شما آموزش دهیم.

چون برای ساخت استیکر متحرک باید از نرم افزار افترافکت استفاده کنید پس بهتر است تا مفاهیم مقدماتی و ابتدایی آن را فرا بگیرید تا بتوانید انیمیشن‌های جذابی را بسازید. در ادامه با ما باشید.

استیکر متحرک تلگرام برای آن دسته از کسانی که کانال یا گروه تلگرامی دارند عالی است و پیشنهاد می‌شود برای اینکه کانال شما کاربر پسندتر، اختصاصی‌تر و جذاب‌تر باشد از استیکر متحرک تلگرام بهره ببرید.

موارد لازم برای ساختن استیکر متحرک

اگر به قسمت Required Tools دقت کنید تمامی ابزار مورد نظر را مشاهده می‌کنید ابزار‌های که برای ساخت استیکر متحرک لازم داریم شامل موارد زیر است.
یک نرم افزار ادیت کننده وکتور‌های گرافیکی که توانایی تبدیل فایل‌های گرافیکی را به After Effect داشته باشد.

نصب نرم افزار Adobe After Effect

پس از نصب نرم افزار Adobe After Effect باید پلاگین Bodymovin را نصب کنید این پلاگین باعث می‌شود بتوانیم خروجی فایل TGS را دریافت کنیم این خروجی مناسب برای استیکر‌های متحرک تلگرام است. قبل نصب Bodymovin-TG روی افترافکت شما باید ZXP Installer را نصب کرده و سپس Bodymovin-TG را از گیت هاب دانلود کنید. بعد از نصب ZXP Installer آن را اجرا کرده و فایل Bodymovin-TG را بکشید و روی آن رها کنید تا نصب شود.

بعد از نصب پلاگین، افترا افکت ۲۰۱۹ را اجرا کرده و به منوی Edit بروید و از زیر منوی Preferences گزینه Scripting & Expressions را انتخاب کنید و گزینه Allow Scripts to Write Files and Access Network را فعال کنید، برای نسخه‌های قدیمی به منوی Edit سپس General بروید.

بررسی فنی برای ساخت استیکر متحرک

اندازه فایل استیکر باید ۵۱۲ در ۵۱۲ باشد. دقت کنید ابجکت‌های که در حال کار کردن روی آن‌ها هستید خارج از صفحه نباشند. زمان انیمیشن نباید بیشتر از ۳ ثانیه باشد. انیمیشن را باید داخل یک لوپ باشد. حجم استیکر از ۶۴ کیلوبایت بیشتر نشود. تمام استیکر‌هایی که قرار است داخل یک پک استیکر قرار بگیرد باید یک اندازه فریم برثانیه و با پسوند FTP باشند این تعداد بین ۳۰ تا ۶۰ فریم است.

تمامی موارد زیر را نمی‌توانیم داخل یک پک استیکر قرار می‌دهند عکس‌ها، سالیدها، لایه‌های سه بعدی، انواع شیپ، متن‌ها، لایه‌های افکت دار، گرادینت‌ها وانواع صدا در قسمت پایین لیست کاملی از مواردی که نمی‌توانید در فایل استیکر خود استفاده کنید.

برای طراحی یک کاراکتر هم می‌توان از ابزار شیپ در نرم افزار افتر افکت استفاده کرد و هم می‌توان از نرم افزار ایلوستریتور استفاده کرد. ولی توصیه می‌شود از نرم افزار ایلوستریتور برای طراحی کاراکتر استفاده کرد و سپس آن را به افترافکت ایمپورت کرد.

نکته مهمی که در نرم افزار ایلوستریتور باید رعایت کنید این است که شما هر کاراکتری را که قصد انیمیت یا متحرک سازی آن را دارید، آن کاراکتر را باید در لایه جدید ایجاد کنید به عنوان مثال اگر قصد دارید ۱۰ کاراکتر را انیمیت کنید پس باید ۱۰ لایه ایجاد کنید و هر کاراکتر را در لایه مربوط به خودش بگذارید.

اگر از تکست در ایلوستریتور استفاده می‌کنید و می‌خواهید آن را در افتر افکت ایمپورت کنید، شما باید تکست مربوطه را Expand کنید تا در افتر افکت قابل استفاده باشد. برای اکسپند کردن از منوی Object گزینه Expand را انتخاب کنید تا تبدیل به شیپ شود.

متحرک سازی با افترافکت

برای متحرک سازی کاراکتر‌ها در نرم افزار افتر افکت ابتدا فایل ai را که در ایلوستریتور ساختید در افتر افکت ایمپورت کنید. در زمان ایمپورت کردن توجه کنید که تیک گزینه illustrator/PDF/EPS Sequence غیرفعال باشد و گزینه Import As را روی Composition – Retain Layer Sizes بگذارید و تیک گزینه Create Composition فعال باشد.

منتشر کردن استیکر متحرک در تلگرام

برای ایجاد استیکر متحرک باید تلگرام را به نسخه ۵.۹ بروزرسانی کنید. سپس وارد ربات Stickers شوید و newanimated/ را تایپ کنید. سپس فایل tgs را داخل تلگرام درگ و دراپ کنید و یک اسم برای پک انیمیشن متحرکتون انتخاب کنید و اموجی مربوطه بهش بدین و... ادامه کار‌ها نیز مانند استیکر ثابت است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
تلگرام مگه فیلتر نبود ؟
0
2
چگونه استیکر متحرک در تلگرام بسازیم!! استیکر‌های متحرک تلگرام رایگان و متن باز است، بنابراین هر کسی می‌تواند مجموعه استیکر‌های متحرک خود را ساخته و آن‌ها را به اشتراک بگذارد. به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» جذابیت اپلیکیشن تلگرام غیر قابل انکار است! این ا
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
عالیه ممنون
2
0
چگونه استیکر متحرک در تلگرام بسازیم!! استیکر‌های متحرک تلگرام رایگان و متن باز است، بنابراین هر کسی می‌تواند مجموعه استیکر‌های متحرک خود را ساخته و آن‌ها را به اشتراک بگذارد. به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» جذابیت اپلیکیشن تلگرام غیر قابل انکار است! این ا
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
عالیه ممنون
0
0
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی