کد خبر: ۱۷۳۲۴
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۴

هشدار به کاربران واتس آپ/ در صورت قبول نکردن قوانین جدید چه می شود؟

واتس آپ تماس ها و پیام های کاربرانی را که با سیاست جدید مخالف هستند؛ مسدود می کند و این عملا با از دست دادن این پیام رسان همراه است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»، سیاست حفظ حریم خصوصی واتس آپ از دیروز لازم الاجرا شده است. بر اساس آن پیام رسان می تواند داده های کاربر را با سایر سرویس های فیسبوک به اشتراک بگذارد. برای کاربرانی که قوانین جدید را قبول نکرده اند، پیام رسان توابع اصلی را مسدود می کند.

براساس داده های موجود از 15 می، تماس ها و پیام های خروجی کاربرانی که توافق خود را با خط مشی جدید تأیید نکرده اند؛ مسدود می شود. با این وجود آنها همچنان قادر به پاسخگویی به پیام ها و دریافت تماس خواهند بود. بعد از آن این سرویس توانایی ارسال و دریافت پیام و برقراری تماس را به طور کامل مسدود کرده و اعلان ها را نیز غیرفعال می کند. توسعه دهندگان خاطرنشان می کنند که محدودیت ها طی چند هفته به تدریج اعمال می شوند.

این شرکت در بیانیه ای گفت: «طی چند هفته گذشته ما اعلانی را در واتس آپ نمایش داده ایم كه اطلاعات بیشتری در مورد به روز رسانی ارائه می دهد. پس از فرصت دادن به همه برای بررسی، همچنان به کسانی که فرصتی برای انجام این کار نداشته اند یادآوری می کنیم که بررسی و پذیرش کنند. »

واتس آپ در ژانویه سال جاری قصد خود را برای به روزرسانی سیاست حفظ حریم خصوصی اعلام کرد. مطابق با قوانین جدید، امکان تبادل داده های کاربران پیام رسان با همه سرویس های متعلق به فیسبوک مجاز است. این اعلامیه با واکنشهای منفی کاربران روبرو شد. که باعث شد این سرویس تاریخ اجرایی قوانین جدید را به 15 می موکول کند. برنامه ریزی شده بود که طی چند ماه توسعه دهندگان بتوانند کاربران واتس آپ را متقاعد کنند که با تغییرات موافقت کنند.

سخنگوی واتس آپ گفت: ما در چند ماه گذشته به دنبال برقراری ارتباط مستقیم با کاربران در مورد بروزرسانی خود بوده ایم. اکثر آن ها قبلاً این به روزرسانی را پذیرفته اند و هر کسی که این کار را نکرده باشد در 15 می حساب او را حذف نمی کنیم و فرصتهای زیادی به آنها خواهیم داد تا در آینده به روزرسانی را بررسی کنند.

 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی