کد خبر: ۱۷۳۳۹
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰
با دانش بومی محقق شد؛

تولید سالانه ۳ هزار تن مواد پیشرفته لعاب در صنعت کاشی و سرامیک

مدیرعامل شرکت تعاونی دانش بنیان فراپویان ایساتیس یزد، از تولید مواد پیشرفته جایگزین زیرکن و مواد پیشرفته جایگزین روی در صنعت لعاب و کاشی و سرامیک در این شرکت خبر داد.

علی امیرارجمند مدیرعامل شرکت تعاونی دانش بنیان فراپویان ایساتیس یزد، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به فعالیت این شرکت اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان از سال ۸۵ فعالیت خود را در زمینه تولید مواد پیشرفته سرامیکی، کاشی و لعاب آغاز کرده است تا جایکه محصولاتی مانند مواد پیشرفته جایگزین زیرکن، مواد پیشرفته جایگزین روی، ساخت و تولید سیمان رنگی، قطعات و مواد پیشرفته سرامیکی، ساخت و تولید سیمان رنگی را تولید می‌کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تأکید کرد: مواد پیشرفته جایگزین زیرکن و مواد پیشرفته جایگزین روی در صنعت لعاب و کاشی و سرامیک از جمله محصولات تولیدی این شرکت است که در این ترکیب مینرالی و شیمیایی جدیدی جهت جایگزینی با اکسید روی مصرفی در صنعت لعاب و فریت سازی می‌شود. همچنین با جایگزینی زیرکن بالغ بر ۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی می‌شود.

وی تصریح کرد: مواد لعابی کاملا با دانش بومی در کشور تولید می‌شود این در حالیست که این مواد در گذشته از خارج به ویژه اروپا، افریقای جنوبی و چین وارد می‌شود. هم اکنون تقریبا ۵۰ درصد نیاز بازار داخلی را تامین می‌کنیم. همچنین محصول تولیدی قرار است که به کشور ترکیه صادر شود.

امیرارجمند گفت: تولید براساس نیاز مشتریان است به طوریکه روزانه ۱۰ تن مواد و در سال ۳ هزارتن تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین تولید پوشش ایمپلنت دندانی تا پایان سال در دستور کار که هم اکنون مراحل تست نهایی را طی می‌کند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی