کد خبر: ۱۷۳۴۴
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

تیزر جدید اپل موزیک بطور غیرمسقیم به سرویس موسیقی HiFi اشاره می‌کند

اپل در چند وقت اخیر در حال آماده‌سازی سرویس جدید HiFi برای اپل موزیک بوده که امکان استفاده از آهنگ‌های بی‌اتلاف (Lossless) و شاید صدای فضایی (Spatial Audio) را فراهم می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، زبانه Browse در اپلیکیشن اپل موزیک تبلیغ مهمی را درباره آینده سرویس پخش موسیقی این شرکت نشان می‌دهد. در عنوان این تبلیغ نوشته شده: «آماده شوید – موزیک قرار است برای همیشه تغییر کند.» زیر این جمله لوگوی اپل موزیک را می‌بینیم که متحرک شده و احتمالا به سرویس HiFi اشاره دارد.

طبق شایعات، اپل در چند وقت اخیر در حال آماده‌سازی سرویس جدید HiFi برای اپل موزیک بوده که امکان استفاده از آهنگ‌های بی‌اتلاف (Lossless) و شاید صدای فضایی (Spatial Audio) را فراهم می‌کند. زمان اعلام رسمی این خبر احتمالا سه‌شنبه همین هفته یعنی ۲۸ اردیبهشت ماه خواهد بود. لوگوی متحرک اپل Music که در این تبلیغ دیده می‌شود، حرکت نام این سرویس را از یک سو به سوی دیگر نشان می‌دهد که می‌تواند اشاره‌ای به قابلیت صدای فضایی باشد.

تیزر جدید اپل موزیک بطور غیرمسقیم به سرویس موسیقی HiFi اشاره می‌کند

افزون بر این، وب‌سایت ۹to5Mac اشاراتی را در کد منبع این اپلیکیشن پیدا کرده که شامل دو اصطلاح Lossless و Hi Res Lossless است. قبلا در نسخه اندروید اپلیکیشن اپل موزیک هم اشاراتی به دو نرخ بیت بی‌اتلاف به‌صورت ۲۴ بیت ۴۸ کیلوهرتز و ۲۴ بیت ۱۹۲ کیلوهرتز دیده شده بود.

تیزر جدید اپل موزیک بطور غیرمسقیم به سرویس موسیقی HiFi اشاره می‌کند

اطلاعات موجود در اپ اندروید این سرویس حاکی از آن بود که استریم در بالاترین کیفیت احتمالا برای یک آهنگ ۳ دقیقه‌ای چیزی حدود ۳۶ مگابایت ترافیک اینترنت مصرف می‌کند. در کد این اپلیکیشن در کنار اشاره به صدای بی‌اتلاف، شاهد اصطلاحاتی مثل Dolby Atmos و Dolby Audio هم هستیم. پس شاید بعضی آهنگ‌ها برای استفاده از این فناوری‌ها آماده شوند و با کمک صدای فضایی تجربه‌ای بی‌نظیر را برای کاربران اپل موزیک به ارمغان بیاورند.

اولین شایعات مربوط به اپل موزیک HiFi حدود دو هفته پیش منتشر شد و اشاره به آن را در نسخه بتای iOS 14.6 دیدیم. برخی گزارش‌ها می‌گویند اپل ممکن است سرویس HiFi را به‌صورت همزمان با نسل سوم ایرپاد معرفی کند، ولی عده دیگری از فعالان بازار معتقدند که این ایرفون بی‌سیم تا چند ماه دیگر معرفی نخواهد شد.

منبع/ دیجیاتو 

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی