کد خبر: ۱۷۳۵۱
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۰

نسل جدید یواس‌بی چه برتری‌ نسبت به مدل‌های قبلی دارد؟

انواع مدل‌های یواس‌بی کاربردها و ویژگی‌های متفاوتی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

به گزارش «نبض فناوری»، درگاه‌ها و کابل‌های یواس‌بی از جمله پرکاربردترین ابزارهای رایانه‌ای هستند و با وجود اینکه در چند سال اخیر امکان جابه‌جایی داده بدون نیاز به کابل فراهم شده است هنوز بسیاری از کاربران اطلاعات خود را با استفاده از این نوع کابل‌های انتقال می‌دهند.

اکنون مدل‌های مختلفی از یواس‌بی(USB) در بازار موجود است و هرکدام از آن‌ها ویژگی‌ها مخصوص به خود را دارند. اکثر گوشی‌های هوشمند جدید دارای درگاه USB-C هستند و تنها با کابل هماهنگ با این درگاه می‌توان دستگاه را شارژ کرد. طراحان این مدل از یواس‌بی برتری آن نسب به USB-B و USB-A را در میزان انرژی قابل انتقال می‌دانند. یعنی یواس‌بی مدل C انرژی الکتریکی بیشتری را منتقل کرده و از همین رو گوشی سریع‌تر شارژ می‌شود.

یواس‌بی نسل چهار(USB 4.0) جدیدترین نسل از این ابزار است که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و داده‌ها با سرعت بیش از ۲۰ گیگابایت بر ثانیه انتقال می‌دهد. یواس‌بی‌های نسل ۴ و نوع C تفاوت‌هایی باهم دارند. یواس‌بی ۴ درگاه و USB-C به نوعی کابل است. یواس‌بی مدل C با درگاه‌های نسل چهارم هماهنگی داشته و شرکت‌های فناوری متعددی در سراسر دنیا در حال طراحی این درگاه روی دستگاه‌های خود هستند. از طرفی یواس‌بی ۴ از نسل‌های قبلی USB نیز پشتیبانی می‌کند ولی USB-C تنها دستگاه‌های مشخصی هماهنگ است.

منبع/ آنا 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی