کد خبر: ۱۷۳۸۸
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۵

رونمایی امکانات جدید در کنفرانس طراحان گوگل

شرکت گوگل در نخستین روز از کنفرانس سالانه طراحان این شرکت، به‌روزرسانی هایی که در بسیاری از سرویسهایش از جمله گوگل مپس و گوگل داکس انجام داده بود را رونمایی کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، استفاده از سرویس جست و جوی گوگل، کنفرانس ویدیویی و سایر ابزارهای این غول اینترنتی در سال گذشته که قرنطینه و سایر محدودیت های کرونایی مردم را ناچار کرد در خانه بمانند و به صورت آنلاین در ارتباط باشند، افزایش پیدا کرد. با رفع تدریجی محدودیتهای کرونایی و ازسرگیری فعالیتهای عادی، گوگل در تلاش است موقعیت خود را نزد کاربران حفظ کرده و توانایی رقابت با مایکروسافت، اپل و سایرین را حفظ کند.

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در لایو دو ساعته ای که روز سه شنبه در نخستین روز کنفرانس سه روزه طراحان گوگل (I/O) پخش شد، حضور داشت. این کنفرانس سال گذشته به دلیل شیوع کووید ۱۹ لغو شد و امسال عمدتا مخاطبان مجازی دارد.

پیچای روز سه شنبه به تلاش برای کمک به رانندگانی که از سرویس نقشه گوگل استفاده می کنند اشاره کرد. گوگل مپس با هدایت رانندگان به مسیرهای امنتر، ترمزهای ناگهانی را کاهش می دهد. گوگل همچنین گزینه های ویرایش و مشاهده جدیدی را به سرویس گوگل داکس و سایر ابزارهای همکاری اضافه کرد.

پیچای همچنین به پیشرفت گوگل در زمینه مسائلی اشاره کرد که طی یک سال گذشته اولویت بزرگتری میان شرکتهای آمریکایی پیدا کرده اند و شامل تغییرات اقلیمی و عدالت نژادی می شود.

افزایش حریم خصوصی دیتا و توسعه کسب و کارهای اشتراکی مختلف، بهبود عملکرد محصولات از طریق هوش مصنوعی، تراشه های رایانه ای سفارشی و رایانش کوانتومی از دیگر حوزه های مورد توجه گوگل بوده اند.

گوگل در راستای بسته کنترل های حریم خصوصی، قابلیت جدیدی را معرفی کرد که به کاربران اجازه می دهد سابقه جست و جوی خود را حذف کنند. کاربران با استفاده از یک تب که در داخل اکانت گوگل آنها قرار دارد می توانند ۱۵ دقیقه آخر سابقه جست و جوی خود را پاک کنند.

در این رویداد گوگل همچنین ابزارهای جدیدی را برای حفاظت از کلمات عبور و اجازه دسترسی به داده در نرم افزار اندروید معرفی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، کنفرانس سالانه طراحان گوگل معمولا در نزدیکی دفتر مرکزی این شرکت در سیلیکون ولی برگزار می شود و هزاران طراح نرم افزار از شرکتهای بزرگ و استارتاپ ها در آن شرکت می کنند تا با گزینه های جدید برنامه نویسی آشنا شوند.

منبع/ ایسنا 

ارسال نظرات
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی