کد خبر: ۱۷۳۹۵
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۵
معاون توسعه نوآوری پارک و فناوری پردیس:

حاکمیت باید هرچه سریع‌تر تکلیف رمزارزها و بلاکچین‌ها را مشخص کند

معاون توسعه نوآوری پارک و فناوری پردیس، گفت: مهمترین موانع توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان این است که حاکمیت بتواند قدم به قدم با این شرکت حرکت کند و یکی از مسائل مهم در حال حاضر بحث همین رمز ارزها و بلاکچین است در این زمینه حاکمیت باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف کند؛ چرا که هم اکنون بسیاری از استارت‌ها به این سمت‌وسو حرکت کرده‌اند.

اکبر قنبرپور، معاون توسعه نوآوری پارک و فناوری پردیس، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» درباره شعار سال تحت عنوان جهش تولید، مانع‌زدایی و پشتیبانی‌ها، گفت: مهمترین موانع توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان این است که حاکمیت بتواند قدم به قدم با این شرکت حرکت کند و یکی از مسائل مهم در حال حاضر بحث همین رمز ارز‌ها و بلاکچین است در این زمینه حاکمیت باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف کند؛ چرا که هم اکنون بسیاری از استارت‌ها به این سمت‌وسو حرکت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: مسئله مهم دیگر جهانی شدن و تحریم است و در این زمینه حاکمیت نیز نقش بسزایی دارد. همچنین تلاش کنیم امید را در بین جوانان جامعه بیشتر تزریق کنیم چرا که همه مسئولیت‌ها دست بازیگران این زیست بوم فناوری نیست؛ بلکه باید همه ارگان‌ها در این عرصه نقش ایفا کنند. اینکه بتوانیم از طریق یک حکمرانی خوب امید را در بین جوانان ایجاد کنیم تا کسی که ایده و اختراع دارد بدانند که مسیر رشد و شکوفایی در همین کشور فراهم است.

معاون توسعه نوآوری پارک و فناوری پردیس، از واگذاری باقیمانده فاز ۳ پارک فناوری پردیس را تا پایان سال جاری واگذار خواهیم کرد. همچنین یک اراضی را از محل توسعه خودمان پیش بینی کرده بودیم که ۳۲۷ هکتار است که امسال برنامه واگذاری آن را انجام خواهیم داد به طوری که در این زمینه قرارداد منعقد خواهیم کرد. در نظر داریم تا این فضای ۱۴۵ هکتار را به ۵۰۰ هکتار برسانیم. تلاش می‌کنیم منطقه خودمان چه دانشگاهی و صنایع مختلف منطقه را بیشتر کنیم. همچنین مسئله دانشگاه آزاد پردیس است درصدد هستیم که دانشگاه را به صورت مهندسی در خدمت شرکت‌ها در بیاوریم.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی