کد خبر: ۱۷۴۱۴
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۶

سرویس احراز هویت دیجیتال بومی‌سازی شد

یک استارت‌آپ ایرانی موفق به بومی‌سازی سرویس احراز هویت دیجیتال شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، هویت افراد در فضای دیجیتال و روش‌های شناسایی و احراز آن از مسائل مهم اقتصاد دیجیتال به شمار می‌رود. حال یک استارت‌آپ ایرانی موفق به طراحی و ساخت سرویس احراز هویتی شده که با استفاده از پارامترهای بیومتریک کار می‌کند و احراز هویت به صورت تمام خودکار، برخط و غیرحضوری را ممکن کرده است.

این سامانه دیجیتال مجهز به هوش مصنوعی بوده و با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته تشخیص چهره و ضدکلاهبرداری طراحی شده است. این سیستم شامل بخش‌های مختلفی از جمله احراز هویت دیجیتال مبتنی بر تصویر، احراز هویت دیجیتال مبتنی بر ویدئو، تشخیص کلاهبرداری در فرایند احراز هویت دیجیتال، تشخیص خودکار متن از تصویر، تشخیص جهت حرکت کاربر(کپچای حرکتی) و تشخیص گفتار می‌شود.

تشخیص چهره و تطبیق آن با اسناد هویتی برمبنای ویژگی‌های بیومتریک، سرعت بالای مقایسه دو تصویر، خطای مثبت کاذب نزدیک به صفر، تشخیص زنده بودن تصویر، پردازش و تشخیص جهت حرکت و جلوگیری از کلاهبرداری از جمله مزیت‌های سامانه احراز هویت ایرانی به شمار می‌رود. سیستم‌های بانکی کشور، بازار سرمایه و کارگزاری‌های بورس، شرکت خدمات مالی آنلاین، صرافی‌های رمزارز، شرکت‌های بیمه آنلاین، مراکز مرتبط به نیروی انتظامی، اپراتورهای تلفن همراه، موسسات آموزشی و شرکت‌های حمل‌ونقل می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

منبع/ آنا 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی