کد خبر: ۱۷۴۱۶
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۰

آیین نامه فعالیت کارگزاران مرکز شرکت های دانش بنیان منتشر شد

مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری آیین‌نامه انتخاب و فعالیت کارگزاران مرکز دانش‌بنیان را منتشر کرد.

به گزارش« نبض فناوری» این آیین‌نامه بر اساس قوانین و آیین‌نامه‌های بالادستی تدوین شده است و برای تسهیل امور شرکت‌هایی که به عنوان کارگزار فعالیت دارند، منتشر شده است.

در قوانین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری کارگزار به آن دسته از نهادها، شرکت‌ها یا موسسات دارای مجوز فعالیت از مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، اطلاق می‌شود که تسهیل‌گر برخی از خدمات‌رسانی‌ها به شرکت‌های دانش‌‎بنیان، خلاق و فناور هستند.

کارگزاری‌های همکار با مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان، انواع مختلفی دارند. وظیفه برخی از این کارگزاری‌ها ارزیابی است. برخی نیز مسائل مرتبط با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را دنبال می‌کنند. فعالیت ترویجی و تشویقی نیز از اقدامات انواع دیگر آنها است.

کارگزار و نیروی انسانی شاغل در آن، باید سابقه فعالیت یا توانمندی اجرایی لازم متناسب با درخواست مجوز فعالیت هر یک از انواع کارگزاری را داشته باشد. همچنین باید صلاحیت لازم برای دسترسی به اطلاعات شرکت‌های دانش‌بنیان را دارا باشد.

علاوه بر این، کارگزاری باید منابع انسانی و توان کارشناسی متناسب با شرایط تخصصی فعالیت هر یک از انواع کارگزاران مانند زیرساخت، امکانات، تجهیزات و توان مالی لازم برای انجام فعالیت‌های مرتبط با مرکز را نیز داشته باشد.

شرکت‌هایی که در زمینه مشاوره اخذ تاییدیه دانش‌بنیان فعالیت دارند، امکان احراز صلاحیت کارگزار را نخواهند داشت.کارگزاران برای انجام امور محوله از سوی مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری باید تیم‌های ارزیاب تشکیل دهند. تیم‌های ارزیابی کارگزاری، متشکل از سه نقش، سرارزیاب، کارشناس حسابداری و کارشناس فنی هستند.

 

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی