کد خبر: ۱۷۴۴۰
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

سرمایه‌گذاری از استارتاپ‌های هوش مصنوعی شتاب می‌گیرد/ ثبت ۴ محصول نوآور در عرصه بین‌المللی

مدیرعامل شرکت دیجی‌نکست گفت: کسانی که تخصصی در حوزه هوش مصنوعی یا تکنولوژی‌های های‌تک مثل رباتیک و اینترنت اشیا و به عبارتی روی فناوری‌های نوین دارند، روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنیم، به طوری که تا به امروز روی ۱۴ استارتاپ سرمایه گذاری کردیم.

امیر صالحی مدیرعامل شرکت دیجی‌نکست در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با بیان اینکه اظهار کرد: دیجی کالا نکست نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید را در قالب تیم‌های استارتاپی و کمپ‌های استارتاپی ایجاد کرده و آن‌ها را توسعه می‌دهد. کسانی که تخصصی در حوزه هوش مصنوعی یا تکنولوژی‌های های‌تک مثل رباتیک و اینترنت اشیا و به عبارتی روی فناوری‌های نوین دارند، روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال اگر استارتاپی در این بخش‌ها موجود باشد سرمایه گذاری می‌کنیم. همچنین کمپی داریم که افراد وارد این کمپ شده و در آنجا تیم سازی می‌کنیم و از این طریق ایده‌های مهم را از آن‌ها گرفته و حمایت می‌کنیم. حتی فضای اشتراکی، منتورشیپ و دیتا در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم تا این افراد با تبدیل شدن به شرکت رشد کنند.

صالحی با اشاره به اینکه تا به امروز روی ۱۴ استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، گفت: همچنین ۴ محصول نوآور نیز ثبت اختراع بین‌المللی شده‌اند که این محصولات در حوزه انبارداری هوشمند، هوشمندسازی صنعت لجستیک است که برخی مواقع با دیجی کالا در حوزه هوشمندسازی لجستیک نیز همکاری می‌کنیم.

وی اظهار کرد: دیجی‌نکست با هدف ارائه محصولات و خدمات خود در چهار واحد آکادمی دیجی‌نکست، واحد پژوهش، کمپ استارت‌آپی و واحد سرمایه‌گذاری به عموم بازدیدکنندگان و به منظور ارائه محصولات و خدمات سخت‌افزاری نرم‌افزاریِ استارت‌آپ‌ها و محصولات پژوهشی خود در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ حضور دارد.

مدیرعامل این شرکت ادامه داد: امروزه هوش مصنوعی بر لبه تکنولوژی است و استارتاپ‌های نسل آینده نیاز به استفاده از هوش مصنوعی در کسب و کار خود خواهند داشت.

صالحی افزود: همین الان در عرصه هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در دیجی نکست استارتاپی داریم که بهترین استارتاپی آمریکایی از آن عقب است. فکر می‌کنم استارتاپ‌ها و مهندسان ایرانی را نباید اصلا با منطق خودمان مقایسه کنیم حتی ترکیه که خیلی پیشرفته است در عرصه هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء عقب است. از طرفی دانشگاه‌های کشور طی این سال‌ها در این زمینه خوب ظاهر شدند و کار‌های بسیاربزرگی را انجام داده‌اند.

مدیرعامل شرکت دیجی‌نکست از برگزاری دو کمپ استارتاپی تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: احتمالا در یکی از شهر‌های کشور شعبه دیجی نکست را افتتاح خواهیم. همچنین یکی از برنامه اصلی ما تا پایان سال سرمایه گذاری کلان در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک و اینترنت اشیاء خواهد بود.

وی با بیان اینکه برنامه کمپ استارت‌آپی دیجی‌نکست، یک برنامه استارت‌آپی است که در آن از دانشجویان، متخصصان و فعالان حوزه‌های تخصصی دعوت می‌شود تا با حمایت دیجی نکست، تیم‌سازی کنند و محصول خود را توسعه دهند، خاطرنشان کرد: هدف ما در دیجی‌نکست این است بخشی از نوآوری‌ها را به کمک دیجی کالا محقق کنیم و حتی به سمت آن دسته از نوآوری‌ها برویم که هنوز هیچ جای دیگری انجام نشده است. باور ما این است که استعدادی که در ایران وجود دارد از دیگر کشور‌ها چیزی کم ندارد و آنچه مانع شکوفایی این استعدادهاست ساختار‌های ناقص است.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی