کد خبر: ۱۷۴۷۶
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰
توسط یک شرکت دانش‌بنیان محقق شد؛

تولید مواد دندانپزشکی و خودکفایی در تولید اسید اچ دندانی/ جلوگیری از خروج ۱.۵ میلیون دلار در سال

مدیربرنامه ریزی تولید شرکت مروابن، از تولید مواد دندانپزشکی و خودکفایی در تولید اسید اچ دندانی در کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون در این شرکت دانش‌بنیان 25 محصول در حوزه دندانپزشکی تولید و صادر می‌شود.

امید عرب مدیربرنامه ریزی تولید شرکت مروابن، در گفتگو با خیرنگار «نبض فناوری» با بیان اینکه این شرکت در سال ۸۳ تحت عنوان محصولات دانپزشکی شروع به کار کرده است، اظهار کرد: در ابتدا این شرکت موضوع فعالیت خود را به صورت بازرگانی در حوزه واردات مواد و ملزومات دانپزشکی آغاز کرد و رفته رفته بخش آرندی را راه‌اندازی شد تا تولید محصولات را در این زمینه داشته باشیم. در سال ۸۵ نیز اولین محصول ما تحت عنوان اسید اچ دندانی تولید و روانه بازار شد.

وی تصریح کرد: شرکت مروابن در حال حاضر جزو شرکت‌های فناور مستقر در پارک فناوری پردیس بوده و طبق دسته بندی وزارت صنایع بعنوان شرکت فناوری‌های نوین شناخته می‌شود. هم اکنون با استقراردر پارک فناوری پردیس ۱۲ محصول متنوع را به صورت تخصصی تولید می‌کند تا جاییکه در سال ۹۷ توانسته گستره محصولات خود را به ۲۲ محصول برساند و این امر باعث شد که از خروج ارز جلوگیری شود. عرب افزود: در سال ۹۷ توانستیم ۵ محصول تولیدی و پرفروش را دانش‌بنیان کنیم. باید گفت هم اکنون بالغ بر ۲۵ محصول در این شرکت تولید و به فروش می‌رسد. همچنین در سالجاری نیز به حوزه کیت تشخیص ورود کردیم.

مدیربرنامه ریزی تولید شرکت مروابن، اظهار کرد: در گذشته محصولات مشابه خارجی این تجهیزات وارد می‌شد، اما از زمانی که شرکت مروابن وارد این بازار شده، توانست سهم قابل توجهی را با توجه به کیفیت، قیمت مناسب و اخذ استاندارد برای هر محصول به خود اختصاص دهد.

وی گفت: این شرکت دانش‌بنیان تنها تولیدکننده اسید اچ دندانی و اولین تولیدکننده تخصصی مواد در حوزه دندانپزشکی است. با توجه به تنوع سبد محصول و کیفیت مواد نسبت به رقبای خود پیشتاز است. مواد اسید اچ برای ترمیم سطوح دندان کاربرد دارد.

عرب اضافه کرد: هم اکنون بالای ۶۰ درصد نیاز بازار را تامین می‌کنیم و با توجه به محصولات تولیدی و نوسانات ارزی سالانه حدود ۱.۵ میلیون دلار از خروج ارز جلوگیری می‌کنیم. هرچند که خیلی از مواد را به دلیل نبود تولید داخل از خارج وارد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه صادرات به اروپا در دستور کار قرار دادیم به طوری که هم اکنون صادرات به افغانستان، عراق ازبکستان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای تولید کیت تشخیص مجوز لازم را از وزارت بهداست دریافت کردیم و کیت تشخیص کرونا نیز در مرحله اخذ مجوزا است؛ و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است که در آینده نزدیک کیت ژنتیکی و ویروسی را نیز تولید کنیم.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
وبگردی