کد خبر: ۱۷۵۱۱
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۱
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

تولید سالانه ۴۲۰ تن محصولات دارویی دام و طیور در کشور/ برای توسعه راهی جزء ورود به بازار جهانی نداریم

مدیرعلمی و فنی شرکت زیست درمان ماهان، از تولید مکمل‌های پروبیوتیک دام، طیور و آبزیان در این شرکت خبر داد و گفت: به صورت سالانه حدود 420 تن محصول دامی با دانش بومی تولید می‌شود در همین راستا در حال برنامه ریزی برای صادرات محصولات هستیم.

حمیدرضاخوش کردار مدیرعلمی و فنی شرکت زیست درمان ماهان، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» درباره فعالیت این شرکت گفت: این شرکت دانش‌بنیان با همکار شرکت زیست تخمیر فعالیت خود را با هدف دستیابی به دانش فنی تولید مکمل‌های پروبیوتیک دام، طیور و آبزیان فعالیت تحقیقاتی را آغاز کرده است. این شرکت پس از دستیابی به دانش فنی تولید این محصولات و جداسازی میکروارگانیسم‌های پروبیوتیک از منابع بومی کشور و ثبت آن‌ها در مرکز جهانی اطلاعات زیست فناوری (NCBI) با هدف تولید صنعتی شد.

وی تصریح کرد: این شرکت در سال ۸۱ پروژه تحقیقاتی را در پارک علم و فناوری مرکز رشد دانشکده دانشگاه تهران آغاز کرده است. این شرکت برای اولین بار توانست مکمل‌های پروبیوتیک را به صورت دارویی در کشور و حتی در خاورمیانه تولید کند.

مدیرعلمی و فنی شرکت زیست درمان ماهان،  تأکید کرد: شرکت دانش بنیان زیست درمان ماهان با توجه به تولید محصولات زیست فناوری نوین با هدف بومی سازیِ فناوری زیستی تولید مکمل‌های پروبیوتیک در صنعت عظیم و رو به رشد دام، طیور و آبزیان به منظور تولید غذایی سالم و رفع نیاز کشور به واردات در آمده است. این در حالیست که این محصولات قبلا به صورت ۱۰۰ درصدی از کشور‌های پیشرفته اروپای غربی و آمریکایی وارد می‌شد، اما امروزه تمام این محصولات بعد از طی مراحل دانش‌بنیانی با دانش بومی در داخل تولید می‌شود.

خوش کردار افزود: چندین سال است که با یک رقابت اقتصادی سالم در این عرصه فعالیت می‌کنیم. ورود کردیم. این محصولات نه تنها از محصولات مشابه خارجی کم ندارد بلکه به نوعی عملکرد و اثربخشی بیشتری دارد. تا جاییکه تمام محصولات تولیدی از سازمان غذا و دارو مجوز‌های لازم را دریافت کرده است.
خوش‌کردار ادامه داد: به صورت سالانه حدود ۴۲۰ تن محصولات دارویی دام و طیور با دانش بومی تولید می‌شود در همین راستا در حال برنامه ریزی برای صادرات محصولات هستیم.

وی تأکید کرد: بازار داخلی برای ما خیلی محدود است و ما نیاز داریم که به بازار خارجی ورود کنیم تا تبدیل به یک صنعت شویم، امیدواریم که دولت تدبیری در این زمینه بیندیشد. اگر روزی بخواهیم توسعه و پیشرفت پیدا کنیم راهی جز ورود به بازار جهانی نداریم.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی