کد خبر: ۱۷۵۲۰
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۳۰

تپیدن قلب انسان به اندازه دانه کنجد در آزمایشگاه+فیلم

دانشمندان قلب انسان را که به اندازه دانه کنجد است در آزمایشگاه رشد داده اند که در حال تپیدن است.

به گزارش «نبض فناوری»، دانشمندان با موفقیت یک دسته سلول بنیادی انسانی را به یک قلب مصنوعی کوچک به اندازه یک دانه کنجد تبدیل کردند.توده ضربان دار اولین ارگان مینیاتوری خودسازماندهی شده شبیه قلب انسان است که شامل محفظه توخالی محصور شده توسط دیواره ای از بافت قلب است.

تمام کاری که دانشمندان باید انجام می دادند این بود که سلول های بنیادی  را در ظرف خود با استفاده از شش مسیر سیگنالینگ که برای هماهنگی رشد قلب در جنین انسان شناخته شده منعکس کنند.

این سیگنال ها منجر به تمایز سلول های بنیادی می شود و به این ارگان مصنوعی یا ارگانوئید اجازه می دهد تا هنگام کنترل دقیق، لایه های مشخصی ایجاد کند.

فقط پس از یک هفته رشد در آزمایشگاه، محققان متوجه شدند که توده سلولهای آنها یک ساختار سه بعدی ایجاد کرده است که می تواند به صورت ریتمیک بتپد و مایعات را به داخل حفره محفظه مانند خود فشار دهد.

هنگامی که تیم با استفاده از یک میله استیل سرد قسمتهای خاصی از مینی قلبها را سر کردند متوجه شدند برخی از سلولها شروع به از بین رفتن می کنند، شبیه آنچه در هنگام حمله قلبی اتفاق می افتد. در همان زمان  سلولهای دیگر ترمیم کننده شروع به مهاجرت به سمت آسیب و تولید پروتئین های بهبودی می کنند.چ

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی