کد خبر: ۱۷۵۶۳
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۳
رییس صندوق نوآوری:

توسعه زیست‌بوم نوآوری در دولت تدبیر و امید قابل مقایسه با گذشته نیست

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان این که توسعه زیست‌بوم نوآوری در دولت تدبیر و امید قابل مقایسه با گذشته نیست، گفت: هم‌اکنون اگر شخصی صاحب ایده‌ای باشد یا تیمی‌از درون دانشگاه بخواهد خارج شود و یا گروهی بخواهند کار فناورانه را پیش ببرند، می‌توانند از وجود مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و مراکز نوآوری و شتاب دهنده‌ها بهره ببرند.

به گزارش« نبض فناوری» علی وحدت در مراسم اختتامیه رویداد «۱۰۰ استارت‌آپ» که در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان فراتر از انتظار من بود و شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خلاق از نظر کیفیت و فضای فیزیکی برای استقرار قابل توجه بودند.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته در دولت تدبیر و امید در حوزه علم و فناوری کارهای بسیار خوبی انجام شده که شاخص‌های موجود نشان می‌دهند این اقدامات در حوزه زیست‌بوم نوآوری در کل کشور و همه استان‌ها و حتی شهرستان‌ها قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست. هم‌اکنون اگر شخصی صاحب ایده‌ای باشد یا تیمی‌از درون دانشگاه بخواهد خارج شود و یا گروهی بخواهند کار فناورانه را پیش ببرند، می‌توانند از وجود مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و مراکز نوآوری و شتاب دهنده‌ها بهره ببرند.

وحدت به نظام تامین مالی نوآوری نیز اشاره کرد وگفت: تامین مالی نیاز اصلی همه حوزه‌ها است که ما در توسعه کمی‌ و کیفی تامین مالی اکوسیستم نوآوری اقدامات مختلفی انجام دادیم و ابزارهایی چون صندوق‌های پژوهش و فناوری را راه‌اندازی کردیم. بر این اساس هم‌اکنون در تمام استان‌های کشور این صندوق در حوزه‌های تخصصی و دانشگاه وجود دارد و در سیستان و بلوچستان نیز مجوز راه‌اندازی صندوق داده شده و به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به این مطلب که در دو سال گذشته قریب به ۱۳ هزار میلیارد تومان خدمات مالی به شرکت‌های دانش بنیان ارائه شده است، تاکید کرد: مسئولان سیستان و بلوچستان تلاش کنند تا صندوق پژوهش و فناوری به عنوان رکن مهم تامین مالی نوآوری استان فعال شده و بهتر کار کند. برگزاری رویداد ۱۰۰ استارت‌آپ در استان سیستان و بلوچستان نشان دهنده بلوغ این خطه از کشور در حوزه نوآوری و فناوری است.

وی ضمن تبریک به مدیر و تیم ۱۰۰ استارت‌آپ برای برگزاری این رویداد در سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: بر اساس گزارش ارائه شده حدود ۹۰ تیم برای رقابت در این رویداد شرکت کردند و در نهایت ۹ تیم موفق به جذب سرمایه شدند؛ فعالیتی که در استان کم‌سابقه بوده و جای افتخار دارد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ابراز امیدواری کرد کرد که این رویداد، زمینه و فرصتی را برای یادگیری مجموعه فرصت‌های نوآوری در استان و یادگیری بهتری برای بحث توسعه فناوری و رشد شرکت‌ها و جذب سرمایه‌گذار فراهم کند.

دکتر وحدت افزود: برخی موارد از تعابیری اشتباه مانند منطقه محروم برای برخی مناطق استفاده می‌شود، این درحالی است که هر منطقه فرصت پیشرفت دارد و شرکت‌های فناور، خلاق و دانش بنیان باید یاد بگیرند که از فرصت‌های موجود ثروت ایجاد کنند. امیدوارم این رویداد زمینه و فرصتی باشد تا مجموعه‌های استان شیوه‌های جذب سرمایه‌گذار را فرا بگیرند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان اظهار کرد: باید از هر فرصتی برای پیشرفت استفاده کنیم و رویداد ۱۰۰ استارت‌آپ برگزار شده شروعی برای رشد اکوسیستم نوآوری در استان سیستان و بلوچستان است.

به نقل از روابط عمومی‌ صندوق نوآوری و شکوفایی، رویداد «۱۰۰ استارت‌آپ» برنامه پیوسته سرمایه‌گذاری و شتابدهی غیرمتمرکز است که هر سال روی ۱۰۰ استارتاپ مرحله‌ بذری تا ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود. این نهاد با همکاری شبکه‌ای از راهبران نام‌آشنای زیست‌بوم کارآفرینی، شتابدهنده‌های همکار و نهادهای خصوصی و دولتی تلاش می‌کند فرایند شتاب‌گیری این استارت‌آپ‌ها را پیگیری و تسهیل کند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
وبگردی