کد خبر: ۱۷۵۶۸
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

تاثیر اضافه کردن عضو رباتیک به بدن در مغز

مطالعه جدیدی که توسط محققان UCL انجام شده است نشان می دهد که استفاده از یک شست به عنوان عضو جدید می تواند بر نحوه نمایش دست در مغز تأثیر بگذارد.

به گزارش «نبض فناوری»، تیم محققان افراد را هنگام استفاده از انگشت شست اضافی رباتیک آموزش داد و دریافت که آنها می توانند به طور موثر وظایفی مانند ساختن برج با استفاده از بلوک ها و با یک دست (اکنون با دو انگشت شست) را انجام دهند. محققان در ژورنال Science Robotics گزارش دادند که شرکت کنندگان آموزش استفاده از انگشت شست را نیز به طور فزاینده ای احساس می کنند و آن را بخشی از بدن خود می دانند.

دانی کلود طراح به عنوان پروژه دانشگاهی خود شروع به توسعه دستگاهی با عنوان Thumb Third  اقدام کرد و به دنبال تغییر فرم دیدگاه ما در مورد پروتز است.

پروفسور ماکین نویسنده اصلی این مطالعه گفت: افزایش عضو بدن زمینه رشد است که با هدف افزایش توانایی های جسمی ما انجام می شود، اما ما درک درستی از چگونگی سازگاری مغز ما با آن نداریم. اکنون تلاش کردیم تا به سوالات اصلی پاسخ دهیم که آیا مغز انسان می تواند از یک قسمت دیگر بدن پشتیبانی کند یا خیر و اینکه چگونه این فناوری ممکن است بر مغز ما تأثیر بگذارد؟

این انگشت چاپ سه بعدی است که سفارشی سازی آن را آسان می کند و در کنار دست مقابل انگشت شست کاربر، نزدیک انگشت کوچک پوشیده می شود. صاحب آن با حسگرهای فشار متصل به پا، در زیر انگشتان بزرگ، آن را کنترل می کند. هر دو سنسور انگشت با واکنش سریع به تغییرات ظریف فشار از طرف صاحب، حرکات مختلف انگشت شست را کنترل می کنند.

برای این مطالعه، به 20 شرکت کننده آموزش داده شد که از انگشت شست در طول پنج روز استفاده کنند، در این مدت همچنین به آنها توصیه می شود که هر روز انگشت را به خانه ببرند تا از آن در سناریوهای زندگی روزمره استفاده کنند، که در مجموع دو تا شش ساعت زمان بود. این دسته از شرکت کنندگان با گروه اضافی 10 نفره کنترل که در هنگام گذراندن همان آموزش که از نسخه استاتیک انگشت شست استفاده می کردند، مقایسه شدند.

دانی کلود گفت:«مطالعه ما نشان می دهد که افراد به سرعت می آموزند که یک وسیله تقویت کننده را کنترل کنند و از آن را برای منافع خود استفاده کنند، بدون اینکه در مورد آن فکر زیادی کنند. ما دیدیم که در حین استفاده از انگشت اضافی، افراد حرکات طبیعی دست خود را تغییر می دهند و انگشت شست رباتیک را مانند عضوی از بدن خود احساس می کنند.

محققان قبل و بعد از آموزش، مغز شرکت کنندگان را با استفاده از fMRI اسکن کردند و تغییرات نامحسوس اما قابل توجهی در نحوه نمایش دستی که با انگشت سوم (نه دست دیگر) تقویت شده در قشر حسی-حرکتی مغز پیدا کردند. (در مغز ما، هر انگشت به طور مشخص از انگشتان دیگر نشان داده شده است.)

 

برچسب ها: انگشت شست
ارسال نظرات
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی