کد خبر: ۱۷۵۹۸
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

چگونه از یوتیوب درآمدزایی کنیم؟!

از آنجا که یوتیوب به عنوان بزرگترین شبکه اشتراک ویدیو در دنیا است، بنابراین استفاده از این شبکه برای اشتراک ویدیو هیچ محدودیتی ندارد و افراد می‌توانند بدون هیچ محدودیتی ویدیو و فیلم هایشان را در این شبکه به اشتراک گذاشته و کسب درآمد کنند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»، امروزه اکثر افراد به روش‌های مختلف اقدام به راه‌اندازی کسب وکار اینترنتی کرده و از این طریق درآمدزایی می‌کنند. هم اکنون بیشتر افراد از طریق یوتیوب، ایسنتاگرام و آپارات و سایر روش‌ها کسب درآمد می‌کنند.

حال در این گزارش کسب درآمد از یوتیوب را بررسی می‌کنیم.

درآمدزایی از یوتیوب بسیار جذاب است. همانطور که مطلع هستید ویدیو یکی از از بهترین ابزار‌های ارتباطی در دنیا شناخته شده است و یوتیوب به عنوان بزرگترین شبکه اشتراک ویدیو در دنیا به شمار می‌رود. استفاده از این شبکه اشتراک ویدیو هیچ محدودیتی ندارد و افراد می‌توانند بدون هیچ محدودیتی ویدیو و فیلم هایشان را در این شبکه به اشتراک بگذارند.‌
می‌توان متذکر شد که در یک کلام کسب درآمد از یوتیوب امکان پذیر است. حتی اگر در ایران هم باشید کسب درآمد مستقیم و غیر مستقیم هم از یوتیوب امکان پذیر است.
منظور از کسب درآمد مستقیم از یوتیوب این است که مستقیما از خود یوتیوب پول بگیریم؛ و منظور از کسب درآمد غیر مستقیم از یوتیوب هم کسب درآمد به کمک یوتیوب است.

نحوه فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب

برای شروع کسب درآمد میلیونی از یوتیوب ابتدا باید قسمت کسب درآمد از کانال یوتیوب خود را فعال کنید. این به این معنی است که یوتیوب اجازه دارد تا در ابتدای ویدیو‌های شما تبلیغات کلیکی خودش را نمایش دهد. همینطور با فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب تمام نمایش‌های ویدیو‌های شما محاسبه خواهد شد.
برای این منظور به قسمت تنظیمات کانال یوتیوب خود مراجعه کنید. روی گزینه My Channel کلیک کنید و سپس روی دکمه Customize Channel کلیک کنید.

سپس در صفحه باز شده همانند تصویر زیر روی گزینه View additional features کلیک کنید.
در نهایت در صفحه بعدی در قسمت Monetization روی گزینه Enable کلیک کنید. کار تمام است و کسب درآمد از یوتیوب شما برای کانال تان فعال شده است.

درآمدزایی از یوتیوب چگونه است؟

کسب درآمد از یوتیوب به این صورت است که این شبکه اشتراک ویدیو به ازای تعداد دیده شدن ویدیو‌های شما حاضر است به شما پول بدهد. یعنی هر چقدر ویدیو‌های شما بازدید کننده داشته باشد یوتیوب به شما پول می‌دهد.

البته وقتی اسم کسب درآمد ازیوتیوب می‌آید بسیاری از افراد فکر می‌کنند که باید در این شبکه اشتراک ویدیو کانالی راه اندازی کنند و از طریق افزایش دیده شدن ویدیو‌های شان درآمد زایی کسب کنند. البته این هم یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از یوتیوب است. اما این راه ممکن است یک مقدار سخت باشد، ولی شدنی است. البته تنها راه کسب درآمد از یوتیوب فقط این روش نیست. راه و روش‌های زیادی برای کسب درآمد از یوتیوب وجود دارد.

البته همانطور که می‌دانید یوتیوب ایران را تحریم کرده است و اگر بخواهید از داخل ایران توسط یوتیوب کسب درآمد داشته باشید مسیر سختی را در پیش خواهید داشت. برای کسب درآمد از یوتیوب نیاز به داشتن حساب Google AdSense است که اگر در ایران باشید نمی‌توانید داشته باشید. چون نیاز به آدرس واقعی شخص در کشوری غیر از ایران است. اگر کسی را در خارج از کشور دارید که مطمئن است می‌توانید از او بخواهید که یک حساب گوگل ادسنس با نام خودش برای شما ایجاد کند تا بتوانید کسب درآمد از سایت یوتیوب را شروع کنید.
یوتیوب متعلق به یکی از غول‌های دنیای آنلاین، (گوگل) است و بالتبع پلتفرم تبلیغات در یوتیوب نیز بر بستر‌های تبلیغاتی گوگل استوار است. همان‌طور که می‌دانید دو پلتفرم مکمل جهت تبلیغات در بستر‌های گوگل استفاده می‌شود؛ گوگل ادز و گوگل ادسنس.

براساس این گزارش یکی از بهترین راه‌ها این است که به کمک آشنا و دوست در خارج از کشور در یوتیوب عضو شوید و یک کانال راه اندازی کنید. توجه داشته باشید تمام مراحل پارتنر را در خارج انجام بدهند بهتر است و بعد از آن شما را به عنوان یکی از مدیران کانال انتخاب می‌کند. خیلی ساده است، فقط کافیه ایمیل شما را به عنوان یکی از مدیران ثبت کند.

از این به بعد شما مدیر اصلی کانال هستید. یعنی تمام فعالیت‌ها برای درآمد زایی را خودتان باید انجام دهید و فقط موقع تسویه حساب پارتنرتان باید اقدام کند. بعد از آن هم از طریق صرافی می‌تواند پول شما را به حساب ایران تان واریز کند. این یک راه مطمئن و ساده است که یوتیوب به هیچ عنوان به شما شک نمی‌کند و همه چیز هم قانونی پیش می‌رود.

روش بعدی این است که یک سرور مجازی تهیه کنید (برای مدت زمان طولانی) که از طریق آن یک حساب پی پال راه اندازی کنید و هم اینکه همه فعالیت‌های یوتیوبی تون رو از طریق آن انجام دهید. اما این روش ریسک آن به مراتب بالاست. البته برای باز کردن حساب نیاز به آدرس واقعی شخصی دارید که در خارج از کشور زندگی می‌کند. این هم یک مشکل بزرگ برای شماست.

نکته قابل توجه این است که اگر حداقل هزار مشترک در یوتیوب داشته باشید و ویدیو شما ۴۰ هزار بار دیده شود به طوریقین درآمد دلار خواهسد داشت.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی