کد خبر: ۱۷۵۹۹
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۳
در شهرک تحقیقاتی اصفهان محقق شد؛

گردش مالی ۳۶۰۰میلیاد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق

شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، گردش مالی ۳۶۰۰میلیاد تومانی را در سال گذشته داشتند.

به گزارش« نبض فناوری» توسعه فعالیت‌های فناورانه یکی از اولویت‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با استقرار شرکت‍های دانش‌بنیان، شرکت‌های خلاق و توسعه استارت اپ‌ها توانسته است به موفقیت‌های قابل توجهی در این حوزه دست پیدا کند.

در این شهرک علمی و تحقیقاتی، ۵۸۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر است که توانسته‌ برای بیش از ۷هزار نیروی انسانی خلاق و نوآور اشتغال ایجاد کند. این کسب‌وکارها همچنین گردش مالی بیش از ۳هزار و ۶۵۲میلیارد تومانی را برای اقتصاد دانش‌بنیان به ارمغان آوردند.

میزان فروش شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، به بیش از ۱۷۵۰ میلیارد تومان رسیده است که رشد ۷۰درصدی را در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان در این سال توانست به حد نصاب ۳۷ میلیون دلار برسد که فناوران و نوآوران در این حوزه توانستند جهش ۷ برابری را نسبت به سال گذشته برای تولید ناخالص داخلی کشور به ارمغان بیاورند.

اما میزان استقبال از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های نهفته در حوزه پژوهش‌های کاربردی و فناورانه نیز قابل توجه بود به طوری که میزان قراردادهای پژوهشی و فناوری شرکت‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشت و به میزان ۸۱۷ میلیارد تومان رسید. این میزان نشان دهنده رشد ۲.۳ برابری در حوزه پژوهش و فناوری است.

صاحبان سرمایه و فعالان حوزه حمایت‌های مالی از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و خلاق با سرمایه‌گذاری مشترک شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در تجاری‌سازی محصولات فناورانه، رکورد ۹.۱ میلیارد تومان را به جا گذاشتند و افزایش ۶ برابری نسبت به سال ۹۸ را رقم زدند.

فعالیت فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور مستقر درآمد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را به یبش از ۴۱میلیارد تومان افزایش داد و ۲۰۸ درصد رشد نسبت به میزان مصوب ثبت کرد.

این شهرک علمی و تحقیقاتی با حمایت و نقش‌آفرینی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از فعالان زیست‌بوم نوآوری و فناوری گام برمی‌دارد و در سال جاری نیز رشد و توسعه فعالیت‌های فناورانه را در نظر دارد.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی