کد خبر: ۱۷۶۱۱
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

تولید ربات آکرباتیک باز

ربات انسان نمای موسسه فناوری ماساچوست می تواند رفتارهای آکرباتیک را انجام دهد.

به گزارش «نبض فناوری»، ایجاد ربات هایی که بتوانند حرکات آکرباتیک مانند چرخش انجام دهند بسیار چالش برانگیز است. در واقع، این ربات ها به طراحی سخت افزار پیچیده، برنامه ریز حرکت و الگوریتم های کنترل نیاز دارند.

محققان موسسه فناوری ماساچوست اخیراً یک ربات انسان نما جدید طراحی کرده اند که توسط برنامه ریزحرکت پویا از محرک و یک کنترل کننده فرود پشتیبانی می شود. این طرح ، که در مقاله ای در arXiv منتشر شده می تواند به ربات انسان نما اجازه دهد که چرخش به پشت و سایر حرکات آکرباتیک را انجام دهد.

Donghyun Kim یکی از محققان گفت که آن ها الگوریتم کنترل واقع بینانه ارائه دادند تا ربات انسان نما واقعی رفتار آکرباتیک مانند چرخش به پشت/ جلو/ کنارو پرش از روی مانع را انجام دهد.

برای انجام رفتارهای بسیار پویا، ربات ها معمولاً باید از محرک ها به طور کارآمد استفاده کنند. با این حال، بیشتر طراحی های موجود ربات، چالش ها و جنبه های مربوط به سخت افزار، مانند افت ولتاژ را که می تواند در حین حرکت های سرعت زیاد رخ دهد، به طور کامل برطرف نمی کنند.

کیم و همکارش روش جدیدی تهیه کردند که می تواند محدودیت های مربوط به رفتارهای بسیار پویای ربات را در هنگام برنامه ریزی و کنترل حرکت کنترل کند. این روش همراه با طراحی ربات انسان نما که آنها ارائه داده اند حرکات پویاتر مانند آکرباتیک را امکان پذیر می کند.

کیم گفت: قابل توجه ترین تفاوت بین ربات انسان نما جدیدی که ما توسعه داده ایم و سایر ربات های انسان نما که در گذشته ساخته شده اند، محرک ها هستند. فناوری های محرک به طور چشمگیری بهبود یافته است و ما عملکرد فوق العاده ای را در ربات نشان داده ایم.

برخلاف سایر ربات های انسان نما که در گذشته ساخته شده اند، ربات جدیدی که توسط یکی از محققان این تیم به نام Sangbae Kim طراحی شده بسیار پویا و کارآمد است.

کیم گفت: انجام حرکات دینامیکی برای ربات ها چالش برانگیز است زیرا اپراتور آنها ابتدا باید ارتباط بین سخت افزار و نرم افزار را درک کند.

ربات انسان نما MIT در آینده، می تواند برای انجام طیف گسترده ای از ماموریت های پیچیده بسیار کارآمد باشد. در همین حال، محققان قصد دارند طراحی، برنامه ریز حرکت و الگوریتم کنترل خود را در سناریوهای واقعی آزمایش کنند.

کیم گفت: ما اکنون الگوریتم کنترل توسعه یافته را در ربات واقعی آزمایش خواهیم کرد و توانایی پویای ربات های پادار را به جلو سوق می دهیم. ما همچنین قصد داریم یک سیستم ادراک را در الگوریتم کنترل خود بگنجانیم تا ربات ها در پاسخ به تغییر محیط خارجی توانایی بیشتری داشته باشند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی