کد خبر: ۱۷۶۷۳
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۰

نظریه طراح خودروی لوکس BMW !

‌دپارتمان طراحی ب‌ام‌و این روزها به خاطر نمای ظاهری محصولاتی مثل سری ۴ و M4 جدید زیر فشارهای سنگینی قرار دارد، چرا که از دید شمار زیادی از منتقدین و کاربران شبکه‌های اجتماعی جلوپنجره این مدل‌ها زشت و بدترکیب بوده و اصالت باواریایی‌ها را زیر سوال برده است. با وجود این، مدیران طراحی برند و گروه ب‌ام‌و اعتقاد دارند جلوپنجره جدید در نوع خود زیبا است و باید آن را ستود!

به گزارش «نبض فناوری»، در مصاحبه اخیری که وبسایت BMWblog با دوماگوج دوکج (Domagoj Dukec) و آدرین ون هویدونک (Adrian Van Hooydonk) انجام داده، آقای دوکج گفته خودروها و سایر آیتم‌ها را باید از نزدیک و به طور شخصی تجربه کرد. وی در این رابطه گفته:

«ما معتقدیم مشتریان اگر M3 و M4 را از نزدیک و در دنیای واقعی ببینند، نظرشان درباره جلوپنجره جدید متفاوت خواهد بود.»

شاید صحبت‌های آقای دوکج تا حدودی درست باشد، زیرا برخی نشریات پس از بررسی M4 و M3 به تمجید از سبک طراحی آنها پرداخته و شجاعت طراحان ب‌ام‌و را ستایش کرده‌اند.

سر طراح ب‌ام‌و: با دیدن جلوپنجره از نزدیک، نظرتان عوض می‌شود

نکته جالب اینکه سر طراح جوان ب‌ام‌و در مصاحبه با BMWblog پا را فراتر نهاده و گفته تغییرات در المان‌های نمادین امری ضروری در گذر زمان است و این اتفاق باید بیفتد. به همین خاطر است که در کنار افزایش ابعاد جلوپنجره در سال‌های اخیر، المان چراغ‌های اصلی دوقلو نیز به تدریج حذف شده است.

چنین رویه‌ای سبب شده المان محبوب Hofmeister kick (مربوط به طراحی خاص ستون C) نیز که از دهه ۶۰ میلادی جزو مشخصه‌های بارز محصولات ب‌ام‌و است، در معرض خطر حذف شدن قرار بگیرد.

سر طراح ب‌ام‌و: با دیدن جلوپنجره از نزدیک، نظرتان عوض می‌شود

ناگفته نماند روند رشد ابعاد جلوپنجره محصولات ب‌ام‌و پس از معرفی کراس‌اوور X7 و فیس‌لیفت سری ۷ شتاب بیشتری به خود گرفت و در نسل اخیر سری ۴ و M3 به اوج رسید. با توجه به روند موجود به نظر می‌رسد مدل‌های آتی خودروساز باواریایی نیز با چنین جلوپنجره حجیمی راهی بازار خواهند شد، امری که می‌تواند شکاف و دو دستگی را در بین طرفداران ‌ب‌ام‌و بیشتر کند.

سر طراح ب‌ام‌و: با دیدن جلوپنجره از نزدیک، نظرتان عوض می‌شود

منبع/ دیجیاتو 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی