نظریه طراح خودروی لوکس BMW !
به گزارش «نبض فناوری»، در مصاحبه اخیری که وبسایت BMWblog با دوماگوج دوکج (Domagoj Dukec) و آدرین ون هویدونک (Adrian Van Hooydonk) انجام داده، آقای دوکج گفته خودروها و سایر آیتمها را باید از نزدیک و به طور شخصی تجربه کرد. وی در این رابطه گفته:
«ما معتقدیم مشتریان اگر M3 و M4 را از نزدیک و در دنیای واقعی ببینند، نظرشان درباره جلوپنجره جدید متفاوت خواهد بود.»
شاید صحبتهای آقای دوکج تا حدودی درست باشد، زیرا برخی نشریات پس از بررسی M4 و M3 به تمجید از سبک طراحی آنها پرداخته و شجاعت طراحان بامو را ستایش کردهاند.
نکته جالب اینکه سر طراح جوان بامو در مصاحبه با BMWblog پا را فراتر نهاده و گفته تغییرات در المانهای نمادین امری ضروری در گذر زمان است و این اتفاق باید بیفتد. به همین خاطر است که در کنار افزایش ابعاد جلوپنجره در سالهای اخیر، المان چراغهای اصلی دوقلو نیز به تدریج حذف شده است.
چنین رویهای سبب شده المان محبوب Hofmeister kick (مربوط به طراحی خاص ستون C) نیز که از دهه ۶۰ میلادی جزو مشخصههای بارز محصولات بامو است، در معرض خطر حذف شدن قرار بگیرد.
ناگفته نماند روند رشد ابعاد جلوپنجره محصولات بامو پس از معرفی کراساوور X7 و فیسلیفت سری ۷ شتاب بیشتری به خود گرفت و در نسل اخیر سری ۴ و M3 به اوج رسید. با توجه به روند موجود به نظر میرسد مدلهای آتی خودروساز باواریایی نیز با چنین جلوپنجره حجیمی راهی بازار خواهند شد، امری که میتواند شکاف و دو دستگی را در بین طرفداران بامو بیشتر کند.
منبع/ دیجیاتو