کد خبر: ۱۷۶۹۰
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۶

هوآوی با ساخت نرم‌افزارهای خود تحریم های آمریکا را دور می زند

بنیانگذار شرکت هوآوی از کارکنانش خواست با استفاده از هوش و توانمندی خود تحریم‌های آمریکا را در زمینه نرم افزاری دور بزنند.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از رویترز: بنیانگذار غول فناوری چینی Huawei Technologies (HWT.UL) رن ژنگفی، از کارمندان این شرکت خواسته است "جرات رهبری جهان" را در نرم افزار داشته باشند، زیرا این شرکت به دنبال رشد بیش از پیش عملیات سخت افزاری است کهتحریم‌های ایالات متحده آن را فلج کرده است. او گفت: این شرکت بر روی نرم افزار تمرکز کرده است، زیرا توسعه آینده در این زمینه اساساً "خارج از کنترل ایالات متحده است و در این زمینه استقلال بیشتری خواهند داشت".

از آنجا که تولید سخت افزار پیشرفته در کوتاه مدت برای هوآوی سخت خواهد بود، این شرکت باید بر ساخت اکوسیستم‌های نرم افزاری مانند سیستم عامل HarmonyOS، سیستم AI cloud Mindspore و سایر محصولات IT تمرکز کند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، هوآوی را در سال ۲۰۱۹ در لیست سیاه صادرات قرار داد و دسترسی آن را به فناوری حیاتی از آمریکا منع کرد و مانع توانایی آن در طراحی تراشه‌ها و مولفه‌های منبع خود از فروشندگان شد. دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده هیچ نشانه‌ای در مورد لغو تحریم‌های ترامپ در این مورد ارائه نکرد.

رویکرد جدید هوآوی در مقابله با تحریم‌های آمریکا

این لیست سیاه همچنین از ارائه پشتیبانی فنی به مدل‌های جدید تلفن Huawei و دسترسی به Google Mobile Services، مجموعه خدمات توسعه دهنده‌ای که اکثر برنامه‌های اندروید مبتنی بر آن هستند، Google (GOOGL.O) را ممنوع کرد. رن ژنگفی همچنین گفت: فشار نرم افزار به یافتن مدل کاری مناسب بستگی دارد و این شرکت باید یک رویکرد منبع باز را باید در پیش بگیرد و از کارکنان بخواهد "مواد مغذی را از طریق جوامع منبع باز جذب کنند".

هوآوی با ساخت نرم‌افزارهای خود تحریم های آمریکا را دور می زند

وی گفت که بستر ارتباطی تجاری شرکت Welink به مجوز نرم افزار سنتی متکی بوده است، که برای رایانش ابری مناسب نبوده و از یک محصول رقیب از غول فناوری Alibaba (۹۹۸۸.HK) پایین‌تر است. با توجه به دشواری کار در ایالات متحده، یادداشت رن می‌گوید این شرکت باید موقعیت خود را در داخل تقویت کند و قلمرو خود را ایجاد کند تا احتمالاً ایالات متحده را مستثنی کند. جدا از فشار تحریم‌ها، هوآوی به دلیل فرهنگ طاقت فرسای کار شناخته شده است و رن ژنگفی توصیه کرده است که تیم‌های نرم افزاری باید متخصصان روانشناسی استخدام کنند تا از جوانان تازه نفس در این زمینه کمک بگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول خرداد 1403 بیت‌کوین صعود کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 31 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین افزایش قیمت غیرمنتظره را تجربه کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 30 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین بعد از ۳ هفته رکوردی دیگر ثبت کرد
با کنترل از راه دور؛ سگ رباتیک نیروی نظامی چین شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
وبگردی