کد خبر: ۱۷۷۳۳
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۱
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

تولید ۱۰۰ محصول تجهیزات آنالیز ورزشی متنوع‌تر از شرکت‌های خارجی/ باید سرمایه گذاری روی ایده و شتابدهی صورت گیرد

مدیرعامل شرکت دانش سالار ایرانیان،با بیان اینکه تمام محصولات تولیدی عموما براساس نیاز کشور تولید می‌شود، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ محصول در حوزه ارزیابی وزرشکاران و سالامت تولید می‌کنیم به طوریکه در بعضی از محصولات ۱۰۰ درصد بازار داخل را تامین می‌کینم به نوعی تنها تولیدکننده در کشور هستیم.

مجتبی گوهری مدیرعامل شرکت دانش سالار ایرانیان، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با بیان اینکه این شرکت در سال ۱۳۸۹ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: حوزه اصلی این شرکت تولید محصولات سنجش و ارزیابی در حوزه علوم ورزشی، استعدادیابی ورزشی کودکان، سنجش رشد جمسانی، مهارت‌های بنیادی و حرکتی در حوزه کودکان است. 

وی افزود: تجهیزات ارزیابی و سنجش آمادگی جسمانی تجهیزات آزمایشگاهی علوم مختلف تربیت بدنی تجهیزات ارزیابی و سنجش در توانبخشی مراکز تندرستی و آمادگی جسمانی HFC بسته‌های سنجش تندرستی و مانیتورینگ مهدکودک بسته‌های سنجش تندرستی و مانیتورینگ دانش آموزان استعدادیابی ورزشی ارزیابی تندرستی کارکنان (شناسنامه سلامت) بسته‌های سنجش تندرستی و مانیتورینگ مادران خانه دار بسته‌های سنجش تندرستی و مانیتورینگ سالمندان از جمله خدمات اصلی این شرکت دانش‌بنیان است.

گوهری تصریح کرد: همچنین یکسری شاخصه‌هایی برای ارزیابی ورزشکاران در رشته‌های مختلف دستگاه‌هایی را طراحی کردیم که ورزشکاران با توجه به رشته ورزشی ارزیابی و براساس آن سطح سنجی می‌شوند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تأکید کرد: این شرکت در سال ۹۳ به عنوان دانش‌بنیان و در سال ۹۴ نیز به عنوان شتابدهنده شناخته شد، سپس با متمرکز نمودن فروشگاه‌های معتبر تامین تجهیزات ورزشی و گروه‌های مشاوره و اجرایی خدمات تندرستی و استعدادیابی ورزشی، سعی کرده است تمام نیاز‌های ورزشی کشور را در حوزه کارآفرینی و تامین تجهیزات برآورده سازد.

گوهری افزود:با توجه به نیاز کشور به این تجهیزات، نمونه های خارجی را با از روش‌هایی چون مهندسی معکوس و یا آنالیز عملکرد در کشور ساختیم و به مرحله تجاری رساندیم.

وی با بیان اینکه تمام محصولات تولیدی عموما براساس نیاز کشور تولید می‌شود، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ محصول در حوزه ارزیابی وزرشکاران و سالامت تولید می‌کنیم به طوریکه در بعضی از محصولات ۱۰۰ درصد بازار داخل را تامین می‌کینم به نوعی تنها تولیدکننده در کشور هستیم. همچنین کمترین سهم ما در بخش ارتوپدی فنی کف پا است که در این بخش ۵۰ درصد نیاز بازار داخلی را برآورده می‌سازیم.

مدیر عامل دانش سالار ایرانیان، با اشاره به نقش مانیتورینگ ورزشکاران در پیشرفت و تربیت قهرمان ورزشی گفت: این تجهیزات برای آنالیزها و آزمایشات دانشجویان و اساتید و پژوهشگران حوزه تربیت بدنی کاربردهای گوناگونی دارد و بخشی از تحقیقات و پژوهش‌ها که بر روی بیومکانیک تمرکز دارد، کمک می‌کند تا با دست یافتن به الگوهای مناسب برگرفته شده از نخبه‌های ورزشی، از این الگوها برای استعدادیابی استفاده کنند.

گوهری از صادرات محصولات تولیدی به ۳ کشور ترکیه، امارات و آذربایجان خبر داد و افزود: مهمترین مشکل ما در این حوزه نه ایده و نه تولید محصول است؛ بلکه نیروی متخصص است که متاسفانه تمام افراد متخصص در حال مهاجرت هستند یا فریلنسر کار می‌کنند کلی ایده و پوشش بازار در ذهنمان است که تولید کینم، اما بخاطر افزایش مهاجرت و دست ما خالی شده است. همچنین حمایت دولت از زمان شیوع ویروس کرونا نیز کاهش یافته است.

وی جذب واحد‌های فناور و سرمایه گذاری روی ایده و شتابدهی را عمده برنامه آتی این شرکت عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر غیرمستقیم در این شرکت مشغول به فعالیت هستند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی