کد خبر: ۱۷۷۵۲
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

ایوا، رباتی که به شما می خندد

محققان از هوش مصنوعی برای آموزش ربات ها جهت ایجاد حالت های واکنش دهنده مناسب انسان استفاده می کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، در حالی که حالات چهره ما نقش زیادی در ایجاد اعتماد برای دیگران دارند؛ اکثر ربات ها هنوز به صورت پوکرفیس هستند. با استفاده روزافزون از ربات ها در مکان هایی که ربات ها و انسان ها نیاز به همکاری نزدیک دارند، از خانه های سالمندان گرفته تا انبارها و کارخانه ها، نیاز به یک ربات با واکنش واقعی تر و واقع گرایانه بیشتر می شود.

محققان آزمایشگاه ماشین های خلاق در مهندسی کلمبیا به مدت پنج سال در تلاشند تا ربات مستقل جدیدی به نام ایوا را ایجاد کنند. اگرچه به نظر ساده می رسد، اما ایجاد یک چهره رباتیک چالش جدی بوده است. برای دهه ها، قطعات بدن رباتیک از فلز یا پلاستیک سخت ساخته شده اند، این مواد برای جریان دادن و حرکت دادن بافت انسان بسیار سفت هستند. سخت افزار رباتیک به همین ترتیب خام بوده و کار با آن دشوار است

ایوا می تواند شش احساس اساسی عصبانیت، انزجار، ترس، شادی، غم و غافلگیری و همچنین مجموعه ای از احساسات ظریف تر را با استفاده از عضلات مصنوعی (یعنی کابل ها و موتورها) بیان کند.بزرگترین چالش در ایجاد ایوا، طراحی سیستمی بود که به اندازه کافی جمع و جور باشد تا در داخل جمجمه انسان قرار بگیرد، در حالی که هنوز به اندازه کافی کارا باشد و طیف وسیعی از حالت های صورت را تولید کند.

جهت غلبه بر این چالش، تیم برای ساخت قطعاتی با اشکال پیچیده که بصورت یکپارچه و کارآمد با جمجمه ایوا ادغام شده بودند، به شدت به چاپ سه بعدی متکی بودند. EVA از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق برای درک و اجرای حالات صورت انسان استفاده می کند. توانایی EVA در تقلید طیف وسیعی از حالات مختلف چهره انسان با آزمایش و خطا به دست می آید.

دشوارترین فعالیتهای انسانی برای اتوماسیون شامل حرکات فیزیکی غیر تکراری است که در محیطهای پیچیده اجتماعی اتفاق می افتد. محققان با استفاده از چندین شبکه عصبی یادگیری عمیق مغز ایوا را ایجاد کردند. مغز این ربات نیاز به تسلط بر دو قابلیت داشت: اول اینکه یاد بگیرد از سیستم پیچیده عضلات مکانیکی خود برای ایجاد هرگونه حالت خاص صورت استفاده کند و دوم اینکه بداند با خواندن صورت انسان چه چهره هایی ایجاد کند.

 

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی