کد خبر: ۱۷۷۵۴
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

نخستین شاتل خودران در انگلیس+فیلم

نخستین شاتل‌های خودران انگلیس در یک آزمایش مهم به خیابان‌های کمبریج رفتند و حمل و نقل مسافران را انجام دادند.

به گزارش «نبض فناوری»، دیلی‌میل اعلام کرد، نخستین شاتل‌های خودران انگلیس در یک آزمایش مهم به خیابان‌های کمبریج رفتند و حمل و نقل مسافران را انجام دادند.

در این آزمایش سه شاتل خودران یک مسیر دو مایلی را در اطراف غرب کمبریج طی کردند؛ هر شاتل برقی بدون در نظر گرفتن حفظ فاصله اجتماعی ظرفیت ۱۰ مسافر دارد.

در صورت موفقیت آمیز بودن تست‌ها، اتوبوس‌ها ممکن است به زودی مسیرهای دیگر کمبریج را نیز طی کنند؛ این سه شاتل اتوماتیک که توسط «Aurrigo» توسعه یافته است، یک مسیر دو مایلی از پارک «Madingley Road Park» و «Ride» در اطراف پردیس غربی دانشگاه کمبریج را طی می‌کنند.

این اولین بار است که یک شاتل بدون راننده در انگلیس در حالی که توسط ترافیک، عابران پیاده و دوچرخه‌سوران و سایر وسایل حمل و نقل محاصره شده مسیری را اداره می‌کند.

پس از برداشته شدن اقدامات فاصله اجتماعی، هر شاتل می‌تواند ۱۰ مسافر را در خود جای دهد و به راحتی می‌توان از فناوری خودران برای حمل و نقل عمومی استفاده کرد.

مثل دیگر وسایل نقلیه مشابه، اتوبوس‌های خودران انگلیس از انواع سنسورها، رادارها، لیدار، دوربین های اپتیک و مسیریاب ماهواره‌ای و فراصوت بهره می‌برد.

منبع/ فارس 

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 اردیبهشت 1403 نرخ تسلط بازار بیت‌کوین چه میزان است؟
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
وبگردی