کد خبر: ۱۷۷۶۶
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

کلک گوگل به کاربران چیست؟

گزارش شده است که گوگل یافتن تنظیمات حریم خصوصی را برای کاربران گوشی های هوشمند دشوار کرده تا نتوانند آن را پیدا و تنظیم کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، اینسایدر گزارش داد اسناد ارائه شده علیه گوگل در دادخواست آریزونا نشان می دهد كه مدیران و مهندسان این شركت آگاه بودند كه این موتور جستجو، كار کاربران تلفن های هوشمند را برای محرمانه نگه داشتن اطلاعات موقعیت مکانی سخت كرده است.

این اسناد نشان می دهد که گوگل حتی پس از خاموش کردن اشتراک گذاری مکان توسط کاربران، داده های مکان را جمع آوری و یافتن تنظیمات حریم خصوصی را برای کاربران دشوار کرده است. اینسایدر همچنین گزارش می دهد که این اسناد نشان می دهد که گوگل سازندگان تلفن را تحت فشار قرار داده است تا تنظیمات حریم خصوصی را پنهان نگه دارند، زیرا این تنظیمات در بین کاربران محبوب بوده است.

دادستان کل آریزونا مارک برنوویچ در ماه گذشته شکایتی علیه گوگل تشکیل داد و ادعا کرد که این شرکت مکان کاربران اندروید را بدون رضایت آنها ردیابی کرده است، حتی اگر کاربران ویژگی های ردیابی مکان را غیرفعال کرده باشند. این دادخواست پیشنهاد کرد: گوگل برخی از ویژگی ها ردیابی مکان را در پس زمینه اجرا می کند و فقط درصورتی که کاربران ردیابی در سطح سیستم را غیرفعال کنند، این عمل متوقف می شود.

اسناد نشان می دهد که از کارمندان گوگل سوال شده که آیا راهی وجود ندارد که به یک برنامه شخص ثالث موقعیت مکانی خود را ندهیم. به گفته اینسایدر، این چیزی نیست که این شرکت بخواهد برای رسانه ها آشکار شود.

سخنگوی گوگل در نامه ای به نشریه The Verge گفت که برنوویچ و رقبای ما که این دادخواست را اداره می کنند برای توصیف نامناسب بودن خدمات ما بیش از حد تلاش کرده اند. ما همیشه ویژگی های رازداری را در محصولات خود رعایت کرده ایم و کنترل های قوی برای داده های مکان ارائه داده ایم.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی