کد خبر: ۱۷۷۷۶
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

چگونه در حین سفر هم وای فای داشته باشیم؟

امروزه استفاده از اینترنت برای افراد امری ضروری شده است تا جایی که بدون آن افراد احساس سردرگمی می کنند؛ حال چگونه هنگام سفر هم وای فای همراه داشته باشیم.

چگونه در حین سفر هم وای فای داشته باشیم؟

به گزارش «نبض فناوری»، اگر در هتل نباشید آنلاین ماندن در هنگام مسافرت می تواند مشکل باشد؛ اما این امکان وجود دارد. در واقع راه هایی برای برقراری ارتباط در حین بودن در جاده هم وجود دارد. که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد.

از عملکرد Hotspot تلفن هوشمند خود استفاده کنید

احتمالاً ساده ترین راه حل، حالت هات اسپات گوشی هوشمند است. اندروید و آیفون هر دو انجام این کار را آسان می کنند و یک شبکه محلی امن و کامل با رمز عبور ایجاد می کنند. این روش به شما امکان می دهد دستگاه های دیگر (مثلاً یک لپ تاپ) را به شبکه متصل کنید.

برای اینکار تنظیمات بیسیم خود را بررسی کنید تا از داده های بیش از حد استفاده نکند و هزینه زیاد متحمل نشوید.

همچنین بررسی کنید که آیا داده های هات اسپات با همان سرعت به تلفن شما منتقل می شود یا خیر. حتی اگر دستگاه 5G  داشته باشید، شرکت مخابراتی شما ممکن است داده های hotspotکه به آنها tethered نیز گفته می شود را به کندتر از 3G محدود کند.

اگر این مسیر را طی می کنید ، قطعاً به شارژر اتومبیل و برای ادامه عمر باتری تلفن خود نیاز خواهید داشت. باتری بیشتر گوشی ها در حالت هات اسپات خیلی سریع از بین می رود.

استفاده از دستگاه هات اسپات موبایل

می توانید با دستگاه اختصاصی هات اسپات موبایل، شبکه ای مشابه با هات اسپات تلفن همراه ایجاد کنید. در واقع این دستگاه فقط یک روتر است، به گزارش نبض فناوری بنابراین اگر از چیزی مانند یک لپ تاپ به عنوان دستگاه اصلی خود استفاده کنید و تلفن مجهز به نقطه اتصال ندارید، گزینه خوبی است.

قیمت یکی از این دستگاه ها می تواند از 100 تا بیش از 200 دلار باشد و برای برخی از آنها هزینه خدمات ماهیانه نیاز است. آنها معمولاً به پورت USB متصل می شوند و می توانند با باتری داخلی عرضه شوند و شبکه ای که ایجاد می کنند قابل حمل تر است.

از دستگاه OBD-II استفاده کنید

این دستگاه ها از آنجا که از طریق USB متصل نمی شوند از یک کانون معمولی تلفن همراه متفاوت هستند. در عوض، آنها به پورت OBD-II اتومبیل شما متصل می شوند.

این بدان معناست که هنگام استفاده از شبکه این دستگاه، دیگر نمی توانید از ماشین خود فاصله بگیرید. اما اگر فقط قصد دارید از آن در مسیر استفاده کنید ، مشکلی پیش نمی آید.

یک دستگاه OBD-IIاز آنجا که به درگاه تشخیصی اتومبیل شما متصل می شود، می تواند اطلاعات تشخیصی را به یک برنامه در تلفن هوشمند شما منتقل کند. علاوه بر یک شبکه بی سیم محلی پ، شما همچنین می توانید معیارهایی مانند داده های ردیابی خودرو را بدست آورید. این دستگاه ها بسته به میزان پیشرفته بودن و نوع قرارداد شما با آن، از 50 تا 200 دلار قیمت دارند.

اتصال عمومی Wi-Fi پیدا کنید

اگر هیچ یک از این گزینه ها در دسترس نیستند، همیشه حالت آماده به کار ایستگاه های وای فای عمومی وجود دارد. فروشگاه های بزرگ و برخی از رستوران ها معمولاً دارای Wi-Fi عمومی هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.

اگر نمی دانید که از کجا Wi-Fi رایگان پیدا کنید، برنامه هایی مانند NetSpot و Wi-Fi Map پایگاه های اطلاعاتی نقاط وای فای عمومی را ارائه می دهند.به گزارش نبض فناوری حتی برنامه Facebook نیز می تواند به شما در یافتن نزدیکترین شبکه رایگان کمک کند.

اگر مجبور به استفاده از اتصال عمومی هستید، تا آنجا که ممکن است از داده های خود مراقبت کنید. در صورت داشتن VPN از وارد کردن اطلاعات حساس یا جزئیات پرداخت در هر وب سایتی خودداری کنید.

 

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی