کد خبر: ۱۷۷۸۳
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق راه اندازی شد

صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق نیز به منظور ارائه خدمات مالی به شرکت‌های صنایع خلاق و فرهنگی تاسیس شد.

به گزارش« نبض فناوری» در راستای ایجاد صندوق‌های پژوهش و فناوری که به منظور ارائه انواع خدمات مالی به اکوسیستم فناوری و نوآوری ایجاد می‌شوند، صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق نیز به منظور ارائه خدمات مالی به شرکت‌های صنایع خلاق و فرهنگی تاسیس شد.

شرکت‌های خلاق و زیست‌بوم صنایع نرم و خلاق به نهادهای مالی نیاز دارند که به صورت تخصصی به نیازهای مالی اینگونه از شرکت‌ها پاسخ دهند. بر این اساس، تاسیس صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق، گامی بلندی در این حوزه محسوب می‌شود.

یکی از اهداف و ماموریت‌های صندوق، حمایت از توسعه ذینفعان اصلی و فعالان زیست بوم صنایع خلاق بر اساس اولویت های فرهنگی ایرانی و اسلامی است.

این صندوق همچنین از افزایش سهم تولیدات ملی، صادرات محصولات و خدمات نسبت به سایر صنایع و محصولات کشور، حمایت می‌کند.

افزایش ضریب نفوذ نوآوری و فناوری در تولید محصولات و خدمات در حوزه صنایع فرهنگی، ایجاد زیرساخت مناسب برای تسهیل فرآیندهای سرمایه گذاری، جذب و هدایت سرمایه و سرمایه گذاران، خدمات مالی در حوزه صنایع خلاق و نوآورانه، نیز بخش دیگری از اهداف راهبردی این صندوق را تشکیل می‌دهد.

صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق با سرمایه گذاری و کمک به توسعه زیرساخت، شبکه ها، فناوری ها، ناشران و توسعه دهندگان بازار و فعالیت های زیرساختی توسعه دهنده زیست بوم صنایع و محصولات خلاق و نوآورانه، تلاش دارد تا زیستبوم صنایع نرم و خلاق را هر چه بیشتر توسعه دهد.

این صندق به شرکت‌های خلاق و نوآور خدمات اعتباری و مالی می‌دهد. همچنین برای آنها ضمانت نامه صادر می‌کند.

تامین مالی، ارائه تسهیلات، لیزینگ، کارگزاری تسهیلات، جذب و معرفی سرمایه گذار و سرمایه گذاری خطرپذیر، دیگر خدمات ارائه شده توسط این صندوق است.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی