کد خبر: ۱۷۸۱۸
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

ساخت تجهیزات مخابراتی مطابق با استانداردهای بین‌المللی/ نگاه دولت به بخش خصوصی باید تغییر کند

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آریانا گستر اسپادانا، با بیان اینکه اولین تولید کننده سوئیچ های نرم افزاری شبکه های NGN در ایران، با همکاری در مرکز تحقیقات مخابرات ایران در کشور هستیم، گفت: این محصولات با تکیه برتوان داخلی و مطابق با استانداردهای بین‌المللی تولید می‌شود.

حمیدرضا ابوطالبی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آریانا گستر اسپادانا، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به فعالیت این شرکت دانش‌بنیان، اظهار کرد: این شرکت در حوزه ارائه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات (ICT) محصولاتی را تولید و خدماتی را به مشتریان ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: این خدمات بیشتر در حوزه مخابرات، خدمات ISDP و ISP، خدمات VOIP، خدمات IDC، تولید محصولات و نرم افزار‌های سفارش مشتری و به طور تخصصی خودکار سازی فرآیند‌های مخابراتی است تا جاییکه با اتکا بر توان تخصصی و محوریت قرار دادن نیاز‌ها و خواسته‌های مشتری توانسته در حوزه فناوری اطلاعات گام‌های مثبتی را بردارد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آریانا گستر اسپادانا، اضافه کرد: همچنین این شرکت تعمیر و راهبری سیستم‌های رایانه‌ای و الکترونیکی و مخابرات و اتوماسیون صنعتی و طراحی کلیه نرم افزار‌های داخلی و خارجی و ازائه خدمات گرافیک رایانه‌ای و نصب و راه اندازی شبکه‌های رایانه‌ای و انجام امور اینترنت و نرم افزار‌های شبکه و فعالیت در زمینه مخابرات صوتی و تصویری و داده‌ای و ساخت ایستگاه‌های اصلی انتقال دهنده و توزیع کننده آن‌ها و شبکه‌های انتقال سیمی و بیسیم و شبکه‌های ماهواره‌ای مخابراتی به جز مواردی که در انحصار شرکت مخابرات است و مشاوره و نظارت بر اجرای طرح‌های انفورماتیکی را انجام می‌دهد.

ابوطالبی اظهار کرد: این شرکت دارنده بزرگ‌ترین دیتاسنتر بخش خصوصی در مرکز و جنوب کشور و برنده برترین دیتاسنتر کشور در پنجمین جشنواره سراسری فاوا در کشور، با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌های جاری دنیا، نسبت به طراحی سیستم کنترل تردد و حضوروغیاب مبتنی بر Cloud با مزیت رقابتی ویژه که مستقل از تأمین سرور و همچنین دستگاه‌های ساعت زن می‌باشد اقدام کرده است. ساختار این نرم‌افزار که شامل اپلیکیشن‌های موبایلی، سیستم تحت Web و موتور گردش فرآیند و قابل اتصال به همه دستگاه‌های ساعت‌زن است، قابلیت LBS یا مبتنی بر موقعیت مکانی دارد.

وی افزود: تمام خدمات و محصولات این شرکت مشابه خدمات خارجی است چرا که یکسری استاندارد‌ها بین المللی در تولید محصولات و خدمات پیاده سازی می‌کنیم.

ابوطالبی، با بیان اینکه اولین تولید کننده سوئیچ‌های نرم افزاری شبکه‌های NGN در ایران، با همکاری در مرکز تحقیقات مخابرات ایران در کشور هستیم، گفت: این محصولات با تکیه برتوان داخلی انجام شده است. همچنین درصدد هستیم تا پایان سال خدمات و فناوری را در بخش مخابراتی توسعه دهیم. هم اکنون در این شرکت حدود ۴۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند. مشکل اصلی بروکراسی اداری و قوانین دست و پاگیر، مشکلات بیمه‌ای و مالیات از عمده موانع سدراه توسعه شرکت‌های دانش بنیان است متاسفانه مسئولان رغبتی به حل این مشکلات نیستند و بیشتر سخنان در حد شعار بوده است. مسئولان دولتی باید نگاه خود را به بخش خصوصی تغییر دهند.

ارسال نظرات
با تخفیف‌های استثنایی آسیاتک؛ همیشه «کیفیت، تعیین‌کننده است!»
در نخستین روز از اجلاس اسکاپ صورت گرفت؛ پیگیری دیپلماسی فناوری در قزاقستان
وبگردی