کد خبر: ۱۷۸۵۶
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰
نبض فناوری گزارش می‌دهد؛

آیا سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ارزش دارد؟!/ خطر نابودی یکباره سرمایه به دلیل نبود دانش و آگاهی

کارشناسان معتقدند که بازار ارزهای دیجیتال به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست و میلیون‌ها سرمایه گذار را به سمت ورشکستگی سوق می‌دهند، بنابراین هیچ راهی عینی و بدون ریسک برای سرمایه گذاری در هر چیزی وجود ندارد و تنها دانش و تجربه آگاهی در این زمینه به شما کمک می کند تا موفق شوید.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های دیجیتال، خرید و فروش این ارز‌ها است. افراد می‌توانند با توجه به تحلیل‌های موجود و چشم‌اندازی که برای ارز‌های دیجیتال در نظر می‌گیرند اقدام به خرید و فروش کنند و از افزایش قیمت آن کسب درآمد کنند.
به طور معمول افراد کم‌تجربه و بدون دانش در انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری به طور حتم سردرگم می‌شوند و به دلیل تازگی بودن بازار رمزارزها؛ این مساله امر طبیعی است.

حمیدرضا حسینی کارشناس بازار در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» درباره سرمایه گذاری در حوزه رمز ارز‌های دیجیتال اظهار کرد: هدف از هرگونه سرمایه گذاری کسب درآمد است و سرمایه گذاری در زمینه ارز‌های دیجیتال می‌تواند سرمایه گذاری برای سود بیشتر باشد. معقول‌ترین رویکرد برای سود طولانی مدت برای اکثر مردم ممکن است جمع آوری نمونه کار‌های متنوعی از ارز‌های رمزپایه و تعادل مجدد پرتفوی به صورت دوره‌ای باشد.

وی تصریح کرد: بازار ارز‌های دیجیتال قابل پیش بینی نیست و میلیون‌ها سرمایه گذار را به سمت ورشکستگی سوق می‌دهند. هیچ راهی بدون ریسک برای سرمایه گذاری در هر چیزی وجود ندارد و تنها دانش و تجربه به شما کمک می‌کند تا پیروز شوید. اینکه چقدر باید سرمایه گذاری کنید به میزان تمایل شما به سود یا به از دست دادن آن بستگی دارد و باید با تجزیه و تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی به سمت ارز‌های دیجیتال رفت.

این کارشناس ادامه داد: بازار رمز ارز‌ها برخلاف بازار سهام سنتی، هیچ نهاد متمرکزی وجود ندارد که مسئولیت از دست دادن سرمایه را بر عهده بگیرد. تنها بلاکچین است که راه‌های هک و کلاهبرداری را در این صنعت کم کرده است، اما باید با برنامه ریزی و دانش کافی به سمت سرمایه گذاری در این بازار اقدام کرد. باید یادآور شد که صرف افزایش ارزش یک دارایی لزوماً به معنای ارزش هر چیزی نیست؛ چرا که از سایت‌های تقلبی گرفته تا اپلیکیشن‌های موبایلی، چیز‌های زیادی برای یادگیری درک بهتر بازار ارز‌های دیجیتال وجود دارد، بنابراین اگر نتوانید ارزش رمز را تشخیص دهید نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

حسینی تصریح کرد: از همه مهم‌تر فقدان چارچوب‌های قانونی و حقوقی در داخل و خارج از کشور و نوسانات شدید قیمت رمزارز‌ها از یک سو، ابهام جدی پیرامون نقش ارز‌های دیجیتال در آینده مبادلات مالی و سیاست‌گذاری اقتصاد‌های برجسته دنیا برای مدیریت این بازار، چالش‌های غیرقابل انکاری هستند که در کنار تمرکز کلاهبرداران بر جذب نقدینگی سرمایه‌گذاران با پیشنهاد‌هایی نظیر مشارکت در استخراج، معامله رمزارز و عرضه اولیه سکه، فضای پرریسکی در این بازار ایجاد کرده است.

وی افزود: ارز‌های دیجیتال با نوسانات قیمتی بالایی مواجه هستند که البته همین نوسان‌ها می‌تواند یک سرمایه‌گذاری جذاب را برای برخی افراد به ارمغان آورد.

حسینی خاطرنشان کرد: سودآوری بالا در بازار ارز‌های دیجیتال توانسته افراد زیادی را مشتاق به سرمایه‌گذاری کند. اما از آنجایی که بیش از دو هزار ارز دیجیتال وجود دارد افراد کم‌تجربه در انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری سردرگم می‌شوند.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی