کد خبر: ۱۷۸۶۸
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۳۵

سامسونگ پنل‌های اولد موردنیاز برای آیپدهای سال آینده اپل را تامین خواهد کرد

پیش‌تر گزارش شد که سامسونگ دیسپلی تولید پنل‌های اولد 120 هرتزی LTPO برای گوشی‌های آیفون 13 و آیفون 13 پرو را آغاز نموده است. آخرین گزارش منتشر شده نیز نشان می‌دهد که سامسونگ دیسپلی احتمالا مسئولیت تولید نمایشگرهای اولد برای برخی مدل‌های آی‌پد که در سال آینده عرضه می‌شوند را بر عهده خواهد گرفت.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط وبسایت ETNews شرکت اپل به‌دنبال جایگزینی نمایشگرهای LCD و مینی LED با پنل‌های اولد برای برخی مدل‌های آی‌پد خود است و این رویه از سال آینده آغاز خواهد شد. سامسونگ دیسپلی پنل‌های اولد موردنیاز اپل جهت استفاده در اپل‌واچ‌ها، آی‌فون‌ها و حتی تاچ‌بارهای تعبیه شده روی مک‌بوک‌ها را تامین می‌کند و اکنون انتظار می‌رود که غول کوپرتینویی جهت تامین نمایشگر اولد آی‌پدهای خود نیز به سراغ تولیدکننده کره‌ای برود.

به گزارش «نبض فناوری»، پس از آی‌فون 13 اکنون به‌نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ احتمالا پنل‌های اولد موردنیاز آی‌پدهای سال آینده اپل را نیز تامین خواهد کرد

هر 2 شرکت سامسونگ و اپل در خصوص برنامه زمانی تولید و تحویل نمایشگرها با یکدیگر به توافق رسیده‌اند. بعلاوه ال‌جی نیز احتمالا یکی دیگر از تامین‌کنندگان پنل‌های موردنیاز آی‌پدهای اپل در سال آینده به‌شمار خواهد رفت. در حال حاضر اپل بزرگ‌ترین تولیدکننده تبلت در جهان محسوب می‌شود و چنین توافقی میان اپل و سامسونگ یقینا برای تولیدکننده کره‌ای بسیار سودآور خواهد بود؛ زیرا بی‌تردید اپل برای تامین نمایشگرهای موردنیاز آی‌پدهای خود سفارشات بزرگی را ثبت خواهد کرد.

جدیدترین مدل آی‌پد پرو 12.9 اینچی اپل در عوض استفاده از نمایشگر LCD به‌سراغ فناوری مینی LED رفت. این پنل‌ها دارای روشنایی بهتر و نرخ کنتراست بالاتر بوده و رنگ مشکی را به شکلی عمیق‌تر نمایش می‌دهند. با این‌حال نمایشگرهای مینی LED در رقابت با پنل‌های اولد کماکان ضعیف‌تر ظاهر می‌شوند. در حال حاضر پنل‌های اولد بهترین نمونه نمایشگرهای تجاری محسوب می‌شوند.

سامسونگ پنل‌های اولد موردنیاز برای آیپدهای سال آینده اپل را تامین خواهد کرد

همچنین برخی گزارشات نشان می‌دهند که کلیه مدل‌های آی‌پد اپل در سال 2023 از نمایشگرهای اولد بهره‌برداری خواهند کرد. این پدیده احتمالا بدان معناست که سامسونگ سرمایه‌گذاری خود روی نمایشگرهای اولد را افزایش داده و روند نوآوری در این صنعت را تسریع خواهد کرد. بعلاوه انتظار می‌رود که به تدریج برندهای بیش‌تری در تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های خود از پنل‌های اولد استفاده کنند.

نمایشگر 120 هرتزی LTPO در اسمارت‌فون گلکسی S21 اولترا احتمالا یکی از بهترین نمونه‌های تجاری پنل اولد به‌شمار رفته و از کارآیی فوق‌العاده بالا، دقت رنگ، روشنایی و عمق رنگ مشکی بسیار مطلوبی برخوردار است. مشاهده این مشخصه‌ها روی نمایشگرهای بزرگ‌تر به منزله تحقق رویایی دیرینه برای بسیاری از کاربران خواهد بود.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی