کد خبر: ۱۷۹۲۲
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

ناسا از انجام دو ماموریت فضایی برای مطالعه سطح و جو سیاره زهره خبر داد

ناسا اعلام کرد قصد دارد در فاصله سال‌های ۲۰۲۸ تا ۲۰۳۰ برای مطالعه جو و سطح سیاره زهره دو ماموریت فضایی انجام دهد.

به گزارش« نبض فناوری» ناسا دو ماموریت جدید برای سیاره ناهید، نزدیکترین همسایه به سیاره زمین را انتخاب کرده است. بخشی از برنامه کشف ناسا، این است که بفهمند چگونه سیاره زهره به دنیایی جهنمی تبدیل شده است، در حالی که دارای بسیاری از ویژگی های مشابه ما است و ممکن است اولین جهان قابل سکونت در منظومه شمسی باشد.

ناسا اعلام کرده است که در حد فاصل سال های 2028 تا 2030 این ماموریت های فضایی خود را برای مطالعه جو و سطح سیاره ناهید انجام خواهد داد.

این دو ماموریت بعد از بررسی چهار ماموریت که ناسا در فوریه 2020 به عنوان بخشی از رقابت آژانس Discovery 2019 در نظر گرفته بود، انتخاب شد. در حال حاضر تیم های پروژه برای نهایی کردن نیازها، طرح ها و برنامه های توسعه خود جهت اجرای بهتر این دو ماموریت مهم تلاش خواهند کرد.

ناسا هزینه هر کدام از ماموریت ها را بالغ بر تقریباً 500 میلیون دلار جهت توسعه و اجرا اعلام‌ کرده است. در یکی از این ماموریت‌ها که داوینچی پلاس نام گرفته جو زهره مورد بررسی قرار می‌گیرد و قرار است اولین عکس‌های با کیفیت بالا از این سیاره به زمین ارسال شود.

ناسا

هدف از ماموریت‌های جدید ناسا در سیاره زهره

در ماموریت دیگر که وریتاس نام دارد از یکی از مدارهای این سیاره نقشه سطح زهره ترسیم خواهد شد. VERITAS میزبان Deep Space Atomic Clock-2 خواهد بود که توسط JPL ساخته شده و بودجه آن توسط اداره ماموریت فناوری فضایی ناسا تأمین شده است. سیگنال ساعت بسیار دقیق تولید شده با این فناوری در نهایت به امکان مانور فضاپیماهای خودمختار و افزایش مشاهدات علوم رادیویی کمک خواهد کرد.

جالب است بدانید سیاره زهره از نظر ساختار شباهت بسیاری به زمین دارد، اما اندازه آن کوچک‌تر و سطح بسیار داغ‌تری دارد که دمای آن تا بیش از ۴۷۰ درجه سانتیگراد نیز می‌رسد. جو این سیاره نیز از لایه‌های غلیط دی‌اکسید کربن و ذرات اسید سولفوریک تشکیل شده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
وبگردی