کد خبر: ۱۷۹۳۵
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری؛

ضدعفونی کننده‌ای که ظرف ۲۵ ثانیه ویروس کرونا را از بین می‌برد/ استفاده از نانو امولسیون سیلیکون در ۴ صنعت استراتژیک کشور

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان نانو بسپار آیتک، گفت: این ویروس کش به شکل مایع و اسپری تولید شده و به دلیل ماهیت نانو، ضد عفونی کننده فوق با قابلیت عبور از غشای لیپیدی ویروس می تواند این ویروس را نابود کند.

ایرج حسینعلی‌زاده بازرگان مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان نانو بسپار آیتک، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» از تولید محصولی بنام نانو امولسیون سیلیکون در این شرکت برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این محصول بعد از اخذ مجوز نانومقیاس تبدیل به یک شرکت دانش بنیان شد این محصول در ۱۲ صنعت مهم کاربردی شده است تا جاییکه هم اکنون ۴ صنعت (حفاری نفت، سوخت، کشاورزی بهداشتی) همچنان درگیر این محصول هستند.

وی تصریح کرد: واحد صنعتی و دانش بنیان نانو بسپار آیتک توانسته است در زمینه‌های R&D در قسمت‌های مختلف از جمله دپارتمان سوخت و انرژی، محصول سوخت پاک را که حاصل اختلاط بنزین و ۲۰درصد آب است را ابداع کند. همچنین محصول نانو مکمل سوخت پترو کامن که با تکنولوژی نانو بدست آمده است، باعث خالص سازی بنزین و بالا رفتن راندمان سوخت و بهینه سوزی آن می‌شود. از دیگر محصولات قابل توجه نانو مکمل دیزل و گوگردزدایی مازوت است که هر یک دارای تاییدیه و آزمایشات قابل قبول از مراجع و آزمایشگاه‌های معتبر است.

حسینعلی‌زاده با اشاره به طرح‌های اجرایی، اظهار کرد: شرکت نانو بسپار آیتک با توجه به اهداف و چشم اندازی که در انجام طرح‌های موفق در حوزه نفت و گاز و پترو شیمی ترسیم کرده، طرح‌هایی را در دست انجام دارد به طوریکه در واحد R&D با سرپرستی مدیریت مجموعه به نتایجی بسیار تامل برانگیز دست پیدا کرده است. از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح سولفورزدایی از محصولات نفتی شامل گازوئیل، نفت و میعانات گازی اشاره کرد. همچنین از جمله دیگر طرح‌های موفق طرح اکتان افزای گیاهی است که بسیار موفق بوده و به نتایج مطلوبی رسیده است. این محصول بدون هر گونه مواد آلاینده زیست محیطی منجر به افزایش راندمان سوخت، کاهش آلاینده‌های خروجی و کاهش مصرف سوخت می‌شود. با توجه به اهداف شرکت در توسعه فعالیت‌ها در حوزه نفت و گاز امید است پروژه‌های موفق دیگری که در مرحله تحقیق و توسعه هستند به زودی به بازار عرضه شوند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: تمام محصولات با استفاده از فناوری نانو تولید شده است می‌توان گفت؛ حتی در برخی از این محصولاتی رقیبی در کشور ندارد. تا پایان سال نیز انجام یکسری فعالیت‌های توسعه را در دست اقدام داریم. همچنین به دنبال راه‌اندازی شرکت در حوزه سم‌سازی در بخش کشاورزی هستیم تا نیاز‌های این صنعت را برآورده سازیم. در کنار این موضوع به دنبال ایجاد گوگردزدایی از گاز در دستور کار داریم تا بتوانیم محصولاتی که از خارج وارد می‌شود را تولید کنیم. همچنین یک شرکت در حوزه پلیمر راه‌اندازی شده که پلیمر‌های خاص را در حوزه بهداشت تولید می‌کند.

حسینعلی‌زاده ادامه داد: تمام محصولات تولیدی با تکیه بر دانش بومی بوده است چرا که در این زمینه گروه آرندی قوی داریم که کار‌های تحقیقاتی را به نحو احسن انجام می‌دهند.

وی از تولید محلول ضدعفونی کننده در این شرکت برای مبارزه با کووید-۱۹ خبر داد و گفت: این محلول ظرف ۲۵ ثانیه تمام باکتری‌ها از جمله ویروس کرونا را از بین می‌برد. این ویروس کش به شکل مایع و اسپری تولید شده و به دلیل ماهیت نانو، ضد عفونی کننده فوق با قابلیت عبور از غشای لیپیدی ویروس می‌تواند این ویروس را نابود کند.

وی با بیان اینکه تنها بازار صادراتی ما کشور عراق بوده است، گفت: در صدد هستیم که بازار صادراتی را توسعه دهیم.

حسینعلی‌زاده افزود: عمده مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر کمبود نقدینگی و موانع قانونی است که دولت باید در این راستا کمک کند.

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی