کد خبر: ۱۷۹۶۲
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۰
اپل قابلیتی را معرفی کرد که کاربران می‌توانند ردیابی مربوط به تبلیغات را در آیفون خود متوقف کنند. این قابلیت یک دردسر بزرگ برای شرکت‌هایی بود که میلیاردها دلار با ردیابی کاربران و نمایش تبلیغات شخصی‌سازی شده، درآمد کسب می‌کنند. حالا برنامه‌ی گوگل برای محدود کردن ردیابی کاربران در اندروید مشخص شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، در سال ۲۰۲۰ اپل قابلیت جدیدی را معرفی کرد که کاربران با استفاده از آن می‌توانند ردیابی مربوط به تبلیغات را در آیفون خود متوقف کنند. فعال‌سازی این قابلیت بسیار ساده است و صرفا با یک ضربه بر گزینه‌ی موردنظر، این مشخصه فعال می‌شود.

این قابلیت یک دردسر بزرگ برای شرکت‌هایی بود که میلیاردها دلار با ردیابی کاربران و نمایش تبلیغات شخصی‌سازی شده، درآمد کسب می‌کنند. از طرف دیگر، گوگل هم در موقعیت دشواری قرار گرفت زیرا از یک طرف مالک اندروید است که رقیب iOS محسوب می‌شود و از طرف دیگر، بخش بزرگی از درآمد این شرکت به لطف نمایش تبلیغات به دست می‌آید. حالا برنامه‌ی گوگل برای محدود کردن ردیابی کاربران در اندروید مشخص شده است.

گوگل پاسخ اپل را با سخت‌تر کردن ردیابی کاربران در اندروید خواهد داد

طبق اعلام گوگل، اگر یک تبلیغ‌دهنده بخواهد فعالیت کاربری را که ردیابی را لغو کرده دنبال کند، با یک رشته صفر بی‌معنی روبرو می‌شود. باید خاطرنشان کنیم کاربران همین حالا هم می‌توانند شخصی‌سازی تبلیغات را متوقف کنند. برای این کار در بخش تنظیمات باید به بخش Google و سپس Ads سر بزنید. با این حال، تبلیغ‌دهندگان راه‌های دور زدن این محدودیت‌ها را کشف کرده‌اند. اما اقدامات جدید گوگل جلوی این دور زدن‌ها را می‌گیرد.

امسال گوشی‌های مبتنی بر اندروید ۱۲ از این قابلیت بهره‌مند خواهند شد و در اوایل سال ۲۰۲۲ هم تمام گجت‌های اندرویدی دارای گوگل پلی استور این قابلیت را دریافت خواهند کرد.

منبع/ دیجی‌کالا مگ

ارسال نظرات
در جهاد دانشگاهی صنعتی شریف انجام می شود راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه تست انژکتور خودروهای بنزینی
در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری کشور در پارک فناوری پردیس مطرح شد؛ گرنت فناوری موتور محرک توسعه و تجاری سازی نوآوری های فناورانه
مصاحبه با خلبان بالگرد نبوغ در مریخ پرواز در مریخ چگونه است؟
نیازمندیها